A Fitur de la mà dels ajuntaments i l'empresariat turístic

A Fitur de la mà dels ajuntaments i l'empresariat turístic
4 de Decembre de 2016

El Govern provincial ha iniciat una ronda de reunions per a coordinar l'oferta turística que presentarà el Patronat de Turisme

4 de desembre. La Diputació de Castelló, a través del Patronat Provincial de Turisme, porta setmanes treballant per a aprofitar al màxim el gran aparador turístic que li brindarà la Fira Internacional de Turisme de Madrid (FITUR) entre els dies 18 i 22 del pròxim mes de gener. Amb aquest objectiu, el Govern provincial ha iniciat una ronda de reunions amb ajuntaments i el sector turístic empresarial a fi de confeccionar de la manera més consensuada possible el pla de treball de cara al major esdeveniment d'aquestes característiques que se celebra a Espanya.

 

El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha insistit en la importància de fer del diàleg “el millor recurs a l'hora de confeccionar l'oferta turística provincial” que desembarcarà en aquest “gran espai d'oportunitats per als nostres municipis”. “El turisme és, sense cap dubte, clau per al creixement econòmic i de l'ocupació a Castelló i per això volem sumar totes les sinergies per a aconseguir el màxim impacte en la fira”.

 

Per a això, el Patronat Provincial de Turisme, en col·laboració permanent amb l'Agència Valenciana de Turisme, disposarà d'un ampli espai en la fira de més de 160 metres quadrats “perquè tot ajuntament que vullga promocionar la seua marca turística i els seus encants, així com les empreses que vullguen comercialitzar els seus productes en la major fira del turisme nacional, puguen fer-ho amb les majors garanties d'èxit”.

 

No en va, tal com ha destacat Martínez li ha traslladat als ajuntaments interessats en la reunió mantinguda aquesta setmana, des del Patronat Provincial de Turisme s'habilitarà un espai perquè els ajuntaments puguen realitzar totes les accions promocionals que desitgen, així com incloure espais singulars destinats a municipis.

 

Fins a nou productes turístics diferenciats

Per a això, la Diputació ho facilitarà sota el paraigua de 'Castelló Mediterrània' en els nou mostradors de producte turístic que es diferenciaran en l'oferta provincial. S'incidirà en la línia que tant èxit va tindre en la passada edició de FITUR i com es contempla dins del Pla de màrqueting turístic del Patronat Provincial que s'està ultimant “per a multiplicar les oportunitats turístiques d'una província única i amb molt que oferir a qui la visite”.

 

Així, dins de l'estand provincial s'han definit els mostradors següents: Costa i nàutica, turisme rural, turisme familiar, turisme de salut, turisme cultural i patrimonial, turisme gastronòmic a través de Castelló Ruta de Sabor i dues de les principals apostes de la Diputació per a atraure milers de turistes a la nostra província: el turisme de festivals i el turisme esportiu.

 

Cal destacar que, a més, en l'espai organitzat per la Diputació de Castelló s'habilitarà una part perquè les empreses vinculades al sector turístic provincial tinguen una 'zona Business' en la que realitzar reunions comercials durant les jornades de professionals programades entre els dies 18 i 20 de gener.

 

Una inversió de 5,1 milions en un eix estratègic per a la província

L'important desembarcament que la província efectuarà en FITUR i que es complementarà amb demostracions gastronòmiques, reunions de treball, un gran espai expositiu amb un video-wall i nombroses accions promocionals, és una mostra més de l'aposta d'aquest Govern provincial per consolidar el turisme com un motor de creixement econòmic i de creació d'ocupació per a la província.

 

Una aposta que l'any que ve es materialitzarà en un notable increment en la partida destinada a la promoció turística fins a arribar als 5,1 milions d'euros “per a vendre la província com a destinació turística no sols a Espanya sinó a tota Europa”.

 

Per a això, en els comptes provincials de 2017, la Diputació de Castelló ha consignat més de 1,5 milions d'euros per a la materialització de totes les accions promocionals possibles de la província amb especial atenció a aquells països que, com ara el Regne Unit, són potencials emissors de turistes a través dels vols regulars existents amb l'aeroport.

 

De fet, i amb el mateix objectiu de promoció plantejat en FITUR, el Govern provincial reforçarà l'any pròxim la presència de Castelló en fires internacionals amb fins a 240.000 euros als què cal sumar més de 350.000 euros consignats per a reforçar el treball de l'empresariat turístic castellonenc o els 430.000 euros perquè els ajuntaments emprenguen les seues pròpies accions de dinamització turística o els 400.000 per a consolidar Castelló com el gran referent europeu en turisme de festivals com ja s'ha demostrat amb l'última incorporació del SAN SAN Festival.

 

En definitiva, “l'objectiu és portar els innumerables encants d'aquesta província per tota Europa perquè la gent conega una terra única, banyada pel mar i la muntanya i en la que la seua gastronomia, cultura, història, municipis i l'hospitalitat de la seua gent la converteixen en el millor escenari per a gaudir d'unes vacances úniques”.