Aconseguint desestacionalitzar el turisme

Aconseguint desestacionalitzar el turisme
7 de Març de 2017

El Pla de màrqueting turístic provincial reflecteix que la campanya turística es prolonga ja a Castelló des de març fins a octubre

7 de març. La Diputació de Castelló ha presentat en el Consell Plenari del Patronat de Turisme el Pla de màrqueting turístic per a enguany. Avalat per l'empresariat turístic castellonenc, el document reflecteix, tal com ha posat de manifest el president del Govern provincial, Javier Moliner, “que estem en la senda adequada perquè el turisme es consolide com una indústria clau per a atraure riquesa i generar ocupació als nostres pobles”.

 

“I ho estem, -ha ressenyat el president provincial- perquè el passat any vam aconseguir ja, treballant de la mà dels agents turístics provincials, desestacionalitzar l'impacte del turisme als nostres pobles i és per això que els hotels poden ja estar aquest mes oberts i registrar una important recepció de turistes”.

 

De fet, tal com reflecteix “aquest full de ruta que defineix amb un ampli nivell de detall les accions a desenvolupar, tant en clau empresarial com de gestió municipal”, el passat any la campanya turística es va prolongar a la província des del mes de març fins a octubre deixant arrere les “temporades turístiques de tres mesos en què tan sols l'estiu omplia els nostres hotels”.

 

Vuit mesos amb més de 400.000 pernoctacions

“Que durant vuit mesos hàgem tingut per damunt de les 400.000 pernoctacions era un fet impensable i avui tenim un campanya de vuit mesos d'hotels oberts i una campanya que permet que molta gent puga fer del turisme un element estructural a l'hora de consolidar ocupació i un projecte empresarial”, ha incidit Moliner.

 

En aquesta línia, cal destacar els increments registrats en el nombre de pernoctacions en mesos com ara març, amb un increment del 35% respecte a 2015 per a arribar les 484.789 pernoctacions, sent agost el mes amb major activitat turística amb 1.660.253 pernoctacions (+4,36%).

 

Aquestos registres s'engloben dins “d'una tendència que ens anima a continuar treballant junt amb la resta d'administracions i empresariat turístic per convertir el turisme en una font inesgotable d'oportunitats per a l'economia provincial i el desenvolupament dels nostres pobles”.

 

Accions estratègiques des de Diputació

Amb aquest objectiu, el president del Govern provincial ha subratllat que accions estratègiques com 'Castelló Senior', que durant el Consell Plenari del Patronat de Turisme ha aprovat un llistat de noves persones beneficiàries, així com les bases per a la pròxima campanya, “han permés obrir molts hotels fora de campanya i prolongar així el benefici que el turisme genera sobre l'ocupació i l'economia provincial”.

 

“Iniciatives com Castelló Senior o l'aposta decidida d'aquesta administració per l'organització i promoció d'esdeveniments esportius i culturals, que durant els caps de setmana de tot l'any atraguen visitants fins als nostres pobles i que se sumen a les accions impulsades des de Turisme, amb un pressupost superior als 5,1 milions d'euros, han demostrat que són més que útils a l'hora de generar el millor escenari perquè el turisme cresca a la nostra província”, ha remarcat Moliner.

 

Més de 7,5 milions de pernoctacions en 2016

No en va, el passat any es van registrar xifres rècord ja que els allotjaments turístics van rebre 1.737.954 viatgers que van realitzar 7.504.922 pernoctacions el que va suposar un augment dels viatgers del 11,03% respecte a fa dos anys, mentres que les pernoctacions es van incrementar en un 8,46% amb una estada mitjana per damunt dels quatre dies (4,31%).

 

A més el Pla de màrqueting turístic elaborat pel Patronat de Turisme, destaca el notori increment interanual tant del turisme nacional, xifrant en el 11,25%, com de l'estranger, que es va incrementar en un 10,13%.

 

Pel que fa al turisme nacional, i més enllà del 32% de quota que va suposar el visitant autonòmic, la Comunitat de Madrid és la regió que més turistes va aportar en 2016 amb un 24,54% seguida de Catalunya amb un 14,69%, pel que “estar connectats a la capital a través de l'AVE ens permetrà fer créixer encara més aquestos bons registres i posicionar-nos en mercats ja consolidats”.

 

Cal remarcar que les visites procedents d'altres països van representar un 19,55% del total, i d'elles, el 84,07% procedien de la Unió Europea, sent França (30,06%) i el Regne Unit (12,49%) els que més turistes van aportar. En aquest sentit, Moliner ha destacat com “obrir la província al món a través de l'aeroport ha permés, per exemple, que l'any passat s'incrementara fins a un 30% l'arribada de viatgers britànics”.