Castelló Ruta de Sabor organitzarà seminaris específics perquè els restaurants de la província consumesquen més oli autòcton

2 d'Octubre de 2014

La Diputación de Castellón organizará a través de la marca de productos autóctonos ‘Castelló Ruta de Sabor’ una serie de seminarios oleícolas específicamente dirigidos al sector de restaurantes de la provincia para mejorar su conocimiento y consumo de los aceites de calidad que se producen en nuestro territorio. Así lo ha anunciado hoy el diputado de Desarrollo Rural, Domingo Giner, en el transcurso del seminario de olivicultura y elaitecnia que la institución provincial está impartiendo desde hoy y hasta el próximo sábado a profesionales responsables de almazaras y productoras oleícolas, y que supone el inicio de esta iniciativa formativa en torno a las cualidades y propiedades de los aceites de calidad de la provincia.

  “Uno de los principales objetivos de la marca guía Castelló Ruta de Sabor es dar a conocer las virtudes de nuestros productos autóctonos. En ese trabajo, uno de los principales públicos objetivos de la marca son los prescriptores de la misma; aquéllos profesionales del ámbito de la restauración y la hostelería que pueden utilizar los productos de la provincia, indicarlo en sus cartas, fomentar de ese modo su consumo y también su mayor conocimiento por parte de los comensales clientes de sus establecimientos. Muchos restaurantes ya lo hacen, y estamos convencidos de que estos seminarios van a ser muy bien recibidos por este sector tan comprometido con los productos de Castellón”, ha indicado Giner.   De ese modo, los seminarios con restauradores tendrán lugar a principios del próximo año y darán continuidad a los seminarios que se han iniciado hoy con responsables de almazaras y empresas productoras de aceite. Entrarán en las aplicaciones gastronómicas de los distintos aceites de la provincia, sus cualidades y posicionamiento respecto a otros aceites del ámbito nacional.   Una marca guía para los productos de calidad de Castellón ‘Castelló Ruta de Sabor’ continúa su labor de consolidarse como elemento diferenciador de la calidad y origen de los productos de la provincia. Así, estos días se ha reunido la sectorial de los turrones de la provincia para debatir las condiciones que regularán la concesión del elemento diferenciador en este sector, y en las próximas jornadas se reunirán las sectoriales de los derivados lácteos y la de los puntos de venta.   Tal y como ha indicado Giner, “la estrategia de Castelló Ruta de Sabor no sólo favorecerá las empresas productoras de turrón, sino que el compromiso se extiende a los productores de la materia prima: los frutos secos y la miel de nuestra provincia”.

La Diputació de Castelló organitzarà a través de la marca de productes autòctons ‘Castelló Ruta de Sabor’ una sèrie de seminaris oleícoles específicament adreçats al sector de restaurants de la província per a millorar el seu coneixement i consum dels olis de qualitat que es produeixen al nostre territori. Així ho ha anunciat avui el diputat de Desenvolupament Rural, Domingo Giner, en el transcurs del seminari d’olivicultura i elaitècnia que la institució provincial està impartint des d’avui i fins a dissabte que ve a professionals responsables d’almàsseres i productores oleícoles, i que suposa l’inici d’aquesta iniciativa formativa entorn de les qualitats i propietats dels olis de qualitat de la província.

“Un dels principals objectius de la marca guia Castelló Ruta de Sabor és donar a conèixer les virtuts dels nostres productes autòctons. En aquest treball, un dels principals públics objectius de la marca són els seus prescriptors; aquells professionals de l’àmbit de la restauració i l’hostaleria que poden utilitzar els productes de la província, indicar-ho en les seues cartes, fomentar d’aquesta manera el seu consum i també el seu major coneixement per part dels comensals clients dels seus establiments. Molts restaurants ja ho fan, i estem convençuts que aquests seminaris seran molt ben rebuts per aquest sector tan compromés amb els productes de Castelló”, ha indicat Giner.

D’aquesta manera, els seminaris amb restauradors tindran lloc a principis de l’any que ve i donaran continuïtat als seminaris que s’han iniciat avui amb responsables d’almàsseres i empreses productores d’oli. Entraran en les aplicacions gastronòmiques dels distints olis de la província, les seues qualitats i posicionament respecte a altres olis de l’àmbit nacional.

Una marca guia per als productes de qualitat de Castelló

‘Castelló Ruta de Sabor’ continua la seua labor de consolidar-se com a element diferenciador de la qualitat i origen dels productes de la província. Així, aquests dies s’ha reunit la sectorial dels torrons de la província per a debatre les condicions que regularan la concessió de l’element diferenciador en aquest sector, i en les pròximes jornades es reuniran les sectorials dels derivats lactis i la dels punts de venda.

Tal com ha indicat Giner, “l’estratègia de Castelló Ruta de Sabor no sols afavorirà les empreses productores de torró, sinó que el compromís s’estèn als productors de la matèria primera: les fruites seques i la mel de la nostra província”.