Cultura al Castell de Peníscola per a multiplicar la seua projecció

Cultura al Castell de Peníscola per a multiplicar la seua projecció
5 d'Abril de 2017

El Govern provincial dissenya un complet programa amb 65 propostes que dinamitzaran la fortalesa fins a finals d'octubre

5 d'abril. La Diputació de Castelló ha presentat aquest migdia el complet calendari de propostes culturals confeccionat pel Govern provincial per a “sumar nous atractius al Castell de Peníscola i multiplicar amb això la projecció de la fortalesa de la ciutat papal com principal emblema turístic de la província”.   El vicepresident i diputat de Cultura, Vicent Sales, ha estat l'encarregat de donar a conéixer un “ambiciós programa a l'altura de la magnitud del castell” compost per un total de 65 propostes culturals que es prolongaran fins a finals del mes d'octubre. “Orquestres, teatre contemporani, música de cambra, dansa, Festival de Teatre Clàssic, Festival de Música Barroca i Clàssica, visites teatralitzades... són els continguts que ompliran els dies i les nits del castell amb la millor cultura perquè les persones que el visiten gaudesquen d'una experiència irrepetible”.   A més, tal com ha assenyalat el vicepresident de Cultura, a aquestes propostes se li sumaran les visites guiades teatralitzades que “descobriran el castell d'una forma única a les seues visites de la mà de personatges històrics com el propi Papa Luna. Les visites diürnes s'organitzaran al maig i octubre mentres que al juliol i agost el castell obrirà les seues portes en horari nocturn.   Així, des que ja en Setmana Santa arranque l'activitat cultural els dies 13, 14 i 15 amb el XV Festival de Guitarra de Peníscola, el saló Gòtic i el Parc d'Artilleria del castell “sumaran al seu atractiu històric i arquitectònic gràcies a les seues 20 sales i més de 7.000 metres quadrats visitables, una programació de primeríssim nivell que incrementarà el potencial turístic de Castelló i atraurà grans masses de turistes a Peníscola i la província”.   Campanya de promoció turística De fet, Sales ha estat acompanyat durant la presentació pel vicepresident de Turisme, Andrés Martínez, que ha ressaltat que des del Govern provincial, “a més de preparar un calendari cultural a l'altura del monument més visitat de la província, es treballarà per a aprofitar-lo com un focus d'atracció turístic”.   Per a això, l'agenda cultural dissenyada pel Govern provincial es distribuirà per les turist-info, hotels i els centres de recepció de visitants de Castelló “perquè quan algú visite la nostra província sàpiga que aquest és un territori amb un patrimoni únic i que ofereix a la persona que el visite un ventall d'oportunitats culturals i socials immillorables”.   Més d'un milió d'euros d'ingressos del Castell Durant la presentació, Martínez ha posat en valor “el pes estratègic del Castell de Peníscola dins de l'aposta turística empresa pel Govern provincial” ja que en l'últim any els ingressos del monument peniscolà s'han incrementat en un 25% fins a superar la barrera del milió d'euros fins als 1.056.000 euros.