Diputació converteix Castelló en el referent de l'estudi de la truficultura

Diputació converteix Castelló en el referent de l'estudi de la truficultura
10 de Novembre de 2018

La Diputació de Castelló ha convertit avui les seues instal·lacions en Noves Dependències en l'epicentre de la província i referent de l'estudi per a plantejar la truficultura com a recurs de futur amb unes reeixides jornades formatives 'Trufa, Truficultura i Desenvolupament Rural' que han esgotat places.

10 de novembre de 2018. La Diputació de Castelló ha convertit avui les seues instal·lacions en Noves Dependències en l'epicentre de la província i referent de l'estudi per a plantejar la truficultura com a recurs de futur amb unes reeixides jornades formatives 'Trufa, Truficultura i Desenvolupament Rural' que han esgotat places. Així, a través d'aquesta iniciativa que persegueix ajudar els productors de la província, el Govern provincial continua enfortint el projecte Castelló Ruta de Sabor com a motor de generació de noves oportunitats econòmiques i de futur per als pobles de l'interior de la província.

 

El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “la resposta ha estat tan espectacular que estem plantejant-nos repetir el curs a principis de l'any que ve per a poder donar resposta a la demanda de places que tenim. És una bona notícia que ens anem posicionant com a territori productor de tòfona, amb tot el bo que això suposa per als nostres pobles, i també com a territori en què s'impulsa el coneixement i la formació entorn de la truficultura”.

 

Cal tindre en compte que en aquestes jornades han participat 55 professionals vinguts de distints punts de la província, de València i inclús de França, amb la qual cosa aquestes convocatòries s'estan convertint també en un reclam turístic i de posicionament del territori com a productor de trufa entre el sector.

 

El diputat ha assegurat que “treballem per aprofitar totes les oportunitats que brinda al nostre interior el cultiu d'aquest preat fong. L'èxit de públic que tenim en cada una de les sessions que ja s'han dut a terme demostra que hi ha molt interés als nostres pobles per explorar les oportunitats que brinda el cultiu d'aquest preat fong, i que altres territoris ja ens veuen com referents en la truficultura”.

 

Cal recordar que aquesta iniciativa forma part de l'impuls del Govern provincial als recursos que ofereix Castelló per a dinamitzar el territori per tal de multiplicar les oportunitats de desenvolupament de l'interior de la província.

 

Millorar el coneixement de tan preada matèria primera

Aquest nou curs trufícola permet que la Diputació sume arguments a l'hora de “posicionar el nostre interior com referent en la producció i coneixement d'aquest preat fong obrint-li d'aquesta manera nombroses oportunitats de futur a aquests pobles”.

 

Cal destacar que el curs anava adreçat a totes aquelles persones interessades a aprofundir els seus coneixements sobre la trufa, des d'estudiants, persones emprenedores, agricultors o professionals del sector agrícola o forestal.

 

 

Servei d'Assessorament en Truficultura

Dins de la línia de promoció i posada en valor de la trufa com a element vertebrador del turisme en la zona de l'interior, la Diputació va crear el Servei d'Assessorament en Truficultura mitjançant el qual ofereix atenció presencial, telefònica o per adreça electrònica a l'agricultor que compta amb una plantació trufera. “Es tracta de reforçar la trufa com una alternativa econòmica sostenible per a les comarques de l'interior de la província”, ha explicat Roig.

 

Castelló Ruta de Sabor, generadora de riquesa i oportunitats

Després de la reeixida I Fira de Producte Turístic Castelló Ruta de Sabor, la Diputació no rebaixa l'activitat respecte a la gastronomia provincial i de forma prèvia a la fira de la trufa i els productes nadalencs que celebrarà al desembre, torna a fer un pas més amb aquest curs formatiu.

 

I és que cal tindre en compte que el Govern provincial de Javier Moliner ha incorporat ja 115 empreses de la província com a ambaixadores de la marca de productes Castelló Ruta de Sabor en aquesta aposta gastroturística per millorar les oportunitats dels pobles. Els perfils d'aquesta xarxa de producte turístic el conformen agències, allotjaments, gastrobars, restaurants, comerços, mercats, centres d'interpretació, oficines de turisme, indústries agroalimentàries i llotges visitables, pesca turística i productors agroramaders.