Diputació s'alia turísticament amb l'interior de la província

 Diputació s'alia turísticament amb l'interior de la província
8 de Decembre de 2016

El Govern provincial suma ara a l'agrupació de pobles del Penyagolosa als convenis ja oberts amb Consell i municipis

8 de desembre. El Programa de competitivitat turística permetrà que en 2017 la Diputació de Castelló es convertesca novament en el millor aliat turístic per als pobles de l'interior de la província després que el Patronat Provincial de Turisme, després de nombroses reunions celebrades en el si del programa, haja aconseguit incorporar una cinquena associació intermunicipal. Així, en 2017 seran ja 430.000 euros els que ha pressupostat, després d'incorporar als quatre plans ja existents un cinqué amb l'agrupació de pobles del Penyagolosa.

 

El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha destacat la importància que aquesta iniciativa, “impulsada per a posar en valor els principals reclams turístics dels pobles castellonencs i, amb això, potenciar l'arribada de visitants, continue sumant municipis i creixent amb l'únic objectiu de dinamitzar l'activitat turística a l'interior del nostre territori”.

 

Així, als quatre convenis ja firmats enguany amb les mancomunitats dels Ports, Espadà-Millars, Alt Palància i l'Associació Intermunicipal de Catí, Culla, Ares del Maestrat i Benassal, l'any que ve s'incorpora a aquestos programes un nou espai turístic que es veurà beneficiat d'aquesta iniciativa, finançada a parts iguals per Govern provincial, Agència Valenciana de Turisme i ajuntaments adherits: l'Associació Intermunicipal de Penyagolosa.

 

Aquesta última incorporació, ratificada amb la firma del conveni entre ajuntaments i Patronat de Turisme, permetrà estendre l'impacte que aquest Programa de competitivitat turística genera a l'hora de dinamitzar l'activitat turística dels pobles a través d'actuacions que afavoresquen la planificació estratègica del turisme a la província, la creació de producte turístic, la millora de la comercialització i la promoció de l'oferta turística de l'interior.

 

1.260.000 euros d'inversió provincial

Per a això, i per tant per a “generar ocupació als pobles, consolidar població i fer del turisme una oportunitat de treball més enllà dels mesos d'estiu”, per a 2017 el pressupost per a cada programa impulsat per les mancomunitats o associacions intermunicipals serà de 270.000 euros, 210.000 en el cas de l'Associació Intermunicipal de Penyagolosa, ascendint a 430.000 euros la inversió realitzada des de la Diputació en 2017.

 

Aquesta inversió que es prolonga durant els tres anys de duració d'aquest pla d'incentius turístics, ascendirà a un total de 1.260.000 euros per part del Govern provincial. Gràcies a aquesta iniciativa, en la que treballa junt amb la Generalitat i els ajuntaments, es podrà, tal com ha destacat Martínez, “potenciar accions estratègiques en matèria de turisme de forma supramunicipal que els municipis per si sols no podrien haver materialitzat”. És el cas d'actuacions com la creació de portals web de promoció turística d'unes quantes localitats agrupades, rutes de senderisme o cicloturisme supramunicipals, marques turístiques per espais turístics...

 

Agències de turisme locals

Cal destacar que dins d'aquesta línia de suport al turisme a tota la província de Castelló, des de l'Administració provincial ja es va posar en marxa una línia d'ajudes amb una subvenció màxima de fins a 16.000 euros perquè els municipis de menys de 2.000 habitants puguen mantindre obertes durant tot l'any les seues pròpies oficines de turisme. “Aquestes oficines, que ja són una realitat gràcies a aquest programa a una vintena de pobles, permeten reforçar la campanya turística més enllà de les temporades històricament altes i, al seu torn, ajuden a generar ocupació a la localitat”, ha ressenyat Martínez.

 

Més de 5 milions per a promoció turística

I tot això gràcies a la intensa estratègia de promoció turística de Castelló dissenyada pel Patronat Provincial de Turisme per a l'any que ve per mitjà d'una inversió que superarà els 5,1 milions d'euros. “Castelló és una província amb un potencial turístic innegable que hem d'aprofitar. Per la seua història, tradicions, clima i els seus 135 municipis, aquesta província és una terra única amb una oferta turística variada i de qualitat que hem de potenciar perquè el turisme siga, cada vegada més, un pilar social, econòmic i laboral per als nostres pobles”, ha subratllat Martínez.