L'èxit de la premier de Joc de Trons multiplica la promoció turística de la província com a escenari de rodatges

26 d'Abril de 2016

25 de abril. El éxito del pase especial de estreno de la sexta temporada de Juego de Tronos, organizado por la Diputación de Castellón y Movistar+, ha multiplicado la promoción turística de la provincia como escenario de rodajes cinematográficos y televisivos. Un repleto Salón Gótico del Castillo de Peñíscola repleto de los líderes de opinión, periodistas especializados y representantes de los distintos ámbitos de la sociedad castellonense así como cerca de una cincuentena de medios de comunicación acreditados para seguir el acto de esta tarde han dado buena muestra de ello.

El presidente de la Diputación de Castellón, Javier Moliner, ha sido el encargado de recibir como anfitrión a todos los invitados a la entrada de esta premier dirigida a la promoción turística de Castellón. “Pocos lugares puede haber tan especiales como éste para hacer una producción de estas características. Lo que consigue Peñíscola no sólo queda en Peñíscola sino que irradia valor y oportunidades al resto de la provincia. Peñíscola, como imagen turística de la provincia aporta posicionamiento de calidad con este evento. Este Gobierno Provincial apuesta por el turismo, por las nuevas formas de comunicar la calidad de nuestro destino turístico, y hoy esa apuesta por la innovación y por los nuevos medios para llegar al potencial turista se viste de gala con este estreno mundial“.

Hay que tener en cuenta que el evento ha tenido presencia en los principales canales de televisión nacional, así como en medios escritos y prensa digital nacional e internacional, suponiendo un impacto muy positivo para el posicionamiento turístico de Peñíscola y de la provincia de Castellón.

En cuanto al efecto positivo e impacto que puede tener este evento en la provincia, el presidente ha señalado que “es difícil concretar cuál será el impacto en cifras concretas, pero será muchísimo teniendo en cuenta que estamos hablando de la serie más vista en la historia de la televisión, seguida por 100 millones de personas de 160 países de todo el mundo”.

Consolidar la promoción a través del cine y la televisión

Aunque Juego de Tronos y la cesión por parte de la Diputación del Castillo para su rodaje ha sido el paso más importante para la promoción turística de la marca provincial a través del cine y la televisión, cabe destacar que es una estrategia que el Gobierno Provincial liderado por Moliner trabaja desde hace tiempo.

Así, recientemente ha concluido también la segunda temporada del ‘Chiringuito de Pepe’, la popular serie que ha emitido Telecinco gracias al contrato de patrocinio de la Diputación. Las cifras de más de cuatro millones de espectadores y una cuota de pantalla cercana al 23%, confirman el buen resultado de la línea de promoción turística impulsada por la Diputación al crear esta serie a partir de un contrato de patrocinio por el que la institución ha volvió a invertir en 2015 71.390 euros. Una fructífera inversión si se tiene en cuenta que el retorno económico de cada uno de los capítulos para la provincia es de 321.965 euros, con lo cual el total de retorno económico de los ocho episodios multiplica la inversión de Diputación en 36 veces, ya que se estima en 2.576.000 euros para empresas de diferentes sectores de la provincia. Recientes estudios apuntan además a que el impacto turístico estimado de la serie ha sido de en torno a 10 millones de euros para el sector provincial.

25 d'abril. L'èxit del passe especial d'estrena de la sisena temporada de Joc de Trons, organitzat per la Diputació de Castelló i Movistar+, ha multiplicat la promoció turística de la província com a escenari de rodatges cinematogràfics i televisius. Un replet Saló Gòtic del Castell de Peníscola replet dels líders d'opinió, periodistes especialitzats i representants dels distints àmbits de la societat castellonenca, així com prop d'una cinquantena de mitjans de comunicació acreditats per a seguir l'acte d'aquesta vesprada, han donat bona mostra d'això. El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha estat l'encarregat de rebre com a amfitrió totes les persones invitades a l'entrada d'aquesta premier adreçada a la promoció turística de Castelló. “Pocs llocs pot haver-hi tan especials com aquest per a fer una producció d'aquestes característiques. El que aconsegueix Peníscola no sols queda a Peníscola, sinó que irradia valor i oportunitats a la resta de la província. Peníscola, com a imatge turística de la província aporta posicionament de qualitat amb aquest esdeveniment. Aquest Govern provincial aposta pel turisme, per les noves formes de comunicar la qualitat de la nostra destinació turística, i avui aquesta aposta per la innovació i pels nous mitjans per a arribar al potencial turista es vist de gala amb aquesta estrena mundial“. Cal tindre en compte que l'esdeveniment ha tingut presència en els principals canals de televisió nacional, així com en mitjans escrits i premsa digital nacional i internacional, suposant un impacte molt positiu per al posicionament turístic de Peníscola i de la província de Castelló. Quant a l'efecte positiu i impacte que pot tindre aquest esdeveniment a la província, el president ha assenyalat que “és difícil concretar quin serà l'impacte en xifres concretes, però serà moltíssim tenint en compte que estem parlant de la sèrie més vista en la història de la televisió, seguida per 100 milions de persones de 160 països de tot el món”. Consolidar la promoció a través del cine i la televisió Encara que Joc de Trons i la cessió per part de la Diputació del Castell per al seu rodatge ha estat el pas més important per a la promoció turística de la marca provincial a través del cine i la televisió, cal destacar que és una estratègia que el Govern provincial liderat per Moliner treballa des de fa temps. Així, recentment ha conclòs també la segona temporada del ‘Xiringuito de Pepe’, la popular sèrie que ha emés Telecinco gràcies al contracte de patrocini de la Diputació. Les xifres de més de quatre milions d'espectadors i una quota de pantalla pròxima al 23%, confirmen el bon resultat de la línia de promoció turística impulsada per la Diputació al crear aquesta sèrie a partir d'un contracte de patrocini pel qual la institució el 2015 hi ha va tornar a invertir 71.390 euros. Una fructífera inversió si es té en compte que el retorn econòmic de cada un dels capítols per a la província és de 321.965 euros, amb la qual cosa el total de retorn econòmic dels vuit episodis multiplica la inversió de Diputació en 36 vegades, ja que s'estima en 2.576.000 euros per a empreses de diferents sectors de la província. Recents estudis apunten, a més, que l'impacte turístic estimat de la sèrie ha estat d'entorn de 10 milions d'euros per al sector provincial.