L’interès sobre com arribar a Castelló a través de l’aeroport copa les consultes a la Diputació en totes les fires internacionals

8 de Febrer de 2015

8 de febrero. Las preguntas para conocer las posibilidades que abre el aeropuerto de Castellón a la hora de convertirse en la principal puenta de entrada de turistas a la provincia han copado tanto las reuniones como las consultas que ha tenido la Diputación de Castellón en las tres ferias internacionales en las que ha estado presente esta semana.

Así, el Patronato Provincial de Turismo ha constatado el interés creciente que está mostrando el sector turístico por Castellón como destino internacional al haber recibido más de 1.000 consultas directas en las ferias correspondientes al Salon des Vacances de Bruselas, la Dive Travel Show de Madrid y la feria Expolangues de París. Además de comprobar esta tendencia que lleva registrándose desde que los distintos agentes internacionales son conocedores del inicio de las operaciones en el aeropuerto, la institución ha constatado también la efectividad de dirigirse a estos foros especializados en tres productos turísticos, como son, el turismo activo, el buceo y el turismo idiomático respectivamente.

El vicepresidente provincial de Turismo, Andrés Martínez, ha incidido precisamente en que “hemos constatado que el potencial de Castellón como destino turístico internacional se ha multiplicado con el aeropuerto ya operativo, hemos tenido una gran respuesta en los tres foros. En el caso de Bruselas llevamos participando desde hace años y en cada una de las ediciones comprobamos cómo aumenta el interés de este público por la provincia en cuanto a destino de turismo activo y de campings. Las excelentes condiciones naturales de nuestro territorio, tanto en el interior como en la costa, unidas a la excelente red turística, hacen de Castellón un destino ideal para este tipo de turistas que buscan entornos para practicar el deporte de naturaleza y que gracias al aeropuerto lo van a tener más cerca que nunca. Es precisamente el acercamiento de la provincia al turismo internacional a través del aeropuerto el que fomenta una mejor acogida en las ferias”.

Expolangues: abriendo nuevas oportunidades

La satisfactoria participación de la Diputación en la feria de turismo idiomático Expolangues, desde el pasado jueves y hasta ayer sábado, abre nuevas oportunidades a las empresas que trabajan este tipo de producto turístico en los municipios de la provincia de Castellón. El evento, celebrado en París, ha permitido el acercamiento de más de 200 personas interesadas en realizar estancias en la provincia o bien durante la época estival o para realizar aquí cursos académicos completos. El perfil del público final que se ha interesado por la oferta provincial ha sido mayoritariamente universitario. Otro factor interesante es la cantidad de contactos profesionales que han podido realizar las empresas castellonenses a través del stand del Patronato Provincial de Turismo, estableciendo comunicación con otras empresas del sector y profesionales para intensificar el volumen de visitantes por este tipo de turismo.

En ese sentido, el vicepresidente Martínez se ha mostrado “muy satisfecho de este primer año en feria, nos vamos con mucho trabajo adelantado y con la satisfacción de comprobar el interés que despierta la oferta turística de la provincia como destino de turismo idiomático, lo cual demuestra que se abren toda una serie de oportunidades en este sentido, mejoradas a partir de la puesta en marcha del aeropuerto”.

Cabe señalar que la Expolangues es una de las ferias referentes de este sector por su importante trayectoria que suma ya 33 ediciones y acercará importantes oportunidades para las empresas castellonenses que podrán mantener reuniones, entre otros, con el Instituto Cervantes y la Oficina Española de Turismo en París.

8 de febrer. Les preguntes per a conèixer les possibilitats que obri l’aeroport de Castelló a l’hora de convertir-se en la principal porta d’entrada de turistes a la província han copat tant les reunions com les consultes que ha tingut la Diputació de Castelló en les tres fires internacionals en què ha estat present aquesta setmana

Així, el Patronat Provincial de Turisme ha constatat l’interès creixent que està mostrant el sector turístic per Castelló com a destí internacional en haver rebut més de 1.000 consultes directes en les fires corresponents al Salon des Vacances de Brussel·les, la Dive Travel Xou de Madrid i la fira Expolangues de París. A més de comprovar aquesta tendència que porta registrant-se des que els distints agents internacionals són coneixedors de l’inici de les operacions en l’aeroport, la institució ha constatat també l’efectivitat de adreçar-se a aquests fòrums especialitzats en tres productes turístics, com són, el turisme actiu, el busseig i el turisme idiomàtic respectivament.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha incidit precisament en que “hem constatat que el potencial de Castelló com a destinació turística internacional s’ha multiplicat amb l’aeroport ja operatiu, hem tingut una gran resposta en els tres fòrums. En el cas de Brussel·les portem participant des de fa anys i en cada una de les edicions comprovem com augmenta l’interès d’aquest públic per la província quant a destí de turisme actiu i de càmpings. Les excel·lents condicions naturals del nostre territori, tant a l’interior com a la costa, unides a l’excel·lent xarxa turística, fan de Castelló un destí ideal per a aquest tipus de turistes que busquen entorns per a practicar l’esport de naturalesa i que gràcies a l’aeroport el van a tindre més prop que mai. És precisament l’acostament de la província al turisme internacional a través de l’aeroport el que fomenta una millor acollida en les fires”.

Expolangues: obrint noves oportunitats

La satisfactòria participació de la Diputació en la fira de turisme idiomàtic Expolangues, des de dijous passat i fins ahir dissabte, obri noves oportunitats a les empreses que treballen aquest tipus de producte turístic als municipis de la província de Castelló. L’esdeveniment, celebrat a París, ha permès l’acostament de més de 200 persones interessades a realitzar estades a la província o bé durant l’època estival o per a realitzar ací cursos acadèmics complets. El perfil del públic final que s’ha interessat per l’oferta provincial ha estat majoritàriament universitari. Un altre factor interessant és la quantitat de contactes professionals que han pogut realitzar les empreses castellonenques a través de l’estand del Patronat Provincial de Turisme, establint comunicació amb altres empreses del sector i professionals per a intensificar el volum de visitants per aquest tipus de turisme.

En aquest sentit, el vicepresident Martínez s’ha mostrat “molt satisfet d’aquest primer any en fira. Tornem amb molt treball avançat i amb la satisfacció de comprovar l’interès que desperta l’oferta turística de la província com a destí de turisme idiomàtic, la qual cosa demostra que s’obrin tota una sèrie d’oportunitats en aquest sentit, millorades a partir de la posada en marxa de l’aeroport”.

Cal assenyalar que l’Expolangues és una de les fires referents d’aquest sector per la seua important trajectòria que suma ja 33 edicions i acostarà importants oportunitats per a les empreses castellonenques que podran mantindre reunions, entre altres, amb l’Institut Cervantes i l’Oficina Espanyola de Turisme a París.