FIB, Costa de Foc, Arenal Sound i Rototom generen 5.000 ocupacions directes i atrauen més de 100.000 persones a Castelló
El Patronat Provincial de Turisme de la Diputació de Castelló estima que el turisme de festivals genera a la província un impacte econòmic de més de 45 milions d’euros durant aquest estiu, segons les dades oficials dels organitzadors. El balanç d’enguany supera al de 2011 degut, en gran manera, a la posada en marxa del nou esdeveniment Costa de Foc i malgrat que el Rototom encara no ha finalitzat.
Així mateix, els quatre grans esdeveniments musicals (FIB, Costa de Foc, Arenal Sound i Rototom Sunsplash) han aconseguit atraure fins a la província a més de 100.000 persones i crear prop de 5.000 ocupacions directes durant la celebració dels festivals. L’aposta clara de la institució provincial per aquest producte turístic en auge es canalitza en una inversió total de 326.350 euros, a través del Patronat Provincial, en concepte de patrocini dels esdeveniments.
El vicepresident de Turisme, Andrés Martínez, ha valorat que l’aposta pels festivals forma part del Pla de màrqueting turístic de Castelló, ja que són una potent font d’ingressos i promoció turística a nivell internacional. Totes les persones que vénen atretes per aquests esdeveniments es converteixen en altaveus dels atractius de la província per tot el món".
D’aquesta manera, des de la Diputació de Castelló s’està treballant per aprofitar l’arribada d’aquests milers de persones per a promocionar l’oferta d’oci i cultural, tant de la costa com de l’interior, a fi d’aconseguir que aquests turistes potencials tornen a Castelló en el futur motivats per altres atractius.
El FIB és el festival degà de Castelló i, sens dubte, el més important a nivell turístic, ja que aconsegueix omplir el recinte de Benicàssim amb més de 40.000 visitants diaris, el 70 % d’ells anglesos, que generen un impacte econòmic de 20 milions d’euros. Durant la setmana de concerts crea 3.000 llocs de treball, majoritàriament procedents de la Comunitat Valenciana.
Per la seua banda, el Costa de Foc ha tingut en la seua primera edició 12.000 assistents diaris, quasi en la seua totalitat espanyols, i ha generat una repercussió econòmica de tres milions d’euros. La xifra de treballadors directes ha arribat als 300.
A Borriana, l’Arenal Sound ha millorat notablement els resultats de 2011 passant de39.000 a54.000 assistents diaris, amb un impacte de 12 milions d’euros i 700 ocupacions creades.
Finalment, el Rototom Sunsplash, que s’està celebrant durant aquests dies a Benicàssim, ha tingut en els tres primers dies –fins al dissabte- un total de 68.000 persones i 15.000 places d’acampada, xifres amb què es preveuen superar els deu milions d’euros de retorn econòmic. Cal ressaltar que es tracta de l’esdeveniment amb major caràcter intercultural, ja que els assistents procedeixen de 66 països diferents. L’Associació Cultural Exodus, organitzadora del Rototom, hi ha empleat a 30 persones fixes durant tot l’any en les seues oficines de Benicàssim, a més de 2.000 durant els dies de l’esdeveniment cultural.