El turisme de festivals genera una repercussió econòmica a la província de 45 milions d’euros durant aquest estiu

20 d'Agost de 2012
El Patronato Provincial de Turismo de la Diputación de Castellón estima que el turismo  de festivales genera en la provincia un impacto económico de más de 45 millones de euros durante este verano, según los datos oficiales de los organizadores. El balance de este año supera al de 2011 debido, en gran medida, a la puesta en marcha del nuevo evento Costa de Fuego y pese a que el Rototom aún no ha finalizado. Asimismo, los cuatro grandes acontecimientos musicales (FIB, Costa de Fuego, Arenal Sound y Rototom Sunsplash) han conseguido atraer hasta la provincia a más de 100.000 personas y crear cerca de 5.000 empleos directos durante la celebración de los festivales. La apuesta clara de la institución provincial por este producto turístico en auge se canaliza en una inversión total de 326.350 euros, a través del Patronato Provincial, en concepto de patrocinio de los eventos. El vicepresidente de Turismo, Andrés Martínez, ha valorado que "la apuesta por los festivales forma parte del Plan de Marketing Turístico de Castellón, puesto que son una potente fuente de ingresos y promoción turística a nivel internacional. Todos las personas que vienen atraídas por estos eventos se convierten en altavoces de los atractivos de la provincia por todo el mundo". De esta manera, desde la Diputación de Castellón se está trabajando por aprovechar la llegada de estas miles de personas para promocionar la oferta de ocio y cultural, tanto de la costa como del interior, con el fin de conseguir que estos turistas potenciales regresen a Castellón en el futuro motivados por otros atractivos. El FIB es el festival decano de Castellón y, sin duda, el más importante a nivel turístico, puesto que consigue llenar el recinto de Benicàssim con más 40.000 visitantes diarios, el 70 % de ellos ingleses, que generan un impacto económico de 20 millones de euros. Durante la semana de conciertos crea 3.000 puestos de trabajo, en su mayoría procedentes de la Comunidad Valenciana. Por su parte, el Costa de Fuego ha contado en su primera edición con 12.000 asistentes diarios, casi en su totalidad españoles, y ha tenido una repercusión económica de tres millones de euros. La cifra de trabajadores directos ha llegado a los 300. En Burriana, el Arenal Sound ha mejorado notablemente los resultados de 2011 pasando de39.000 a54.000 asistentes diarios, con un impacto de 12 millones de euros y 700 empleos creados. Por último, el Rototom Sunsplash, que se está celebrando durante estos días en Benicàssim, ha contado en los tres primeros días –hasta el sábado- con un total de 68.000 personas y 15.000 plazas de acampada, cifras con las que prevén superar los diez millones de euros de retorno económico. Cabe resaltar que se trata del evento con mayor carácter intercultural, puesto que los asistentes proceden de 66 países diferentes. La Asociación Cultural Exodus, organizadora del Rototom, ha empleado a 30 personas fijas durante todo el año en sus oficinas de Benicàssim y a más de 2.000 durante los días del acontecimiento cultural.    

FIB, Costa de  Foc, Arenal Sound i Rototom generen 5.000 ocupacions directes i atrauen més de 100.000 persones a Castelló

El Patronat Provincial de Turisme de la Diputació de Castelló estima que el turisme  de festivals genera a la província un impacte econòmic de més de 45 milions d’euros durant aquest estiu, segons les dades oficials dels organitzadors. El balanç d’enguany supera al de 2011 degut, en gran manera, a la posada en marxa del nou esdeveniment Costa de Foc i malgrat que el Rototom encara no ha finalitzat.

Així mateix, els quatre grans esdeveniments musicals (FIB, Costa de Foc, Arenal Sound i Rototom Sunsplash) han aconseguit atraure fins a la província a més de 100.000 persones i crear prop de 5.000 ocupacions directes durant la celebració dels festivals. L’aposta clara de la institució provincial per aquest producte turístic en auge es canalitza en una inversió total de 326.350 euros, a través del Patronat Provincial, en concepte de patrocini dels esdeveniments.

El vicepresident de Turisme, Andrés Martínez, ha valorat que l’aposta pels festivals forma part del Pla de màrqueting turístic de Castelló, ja que són una potent font d’ingressos i promoció turística a nivell internacional. Totes les persones que vénen atretes per aquests esdeveniments es converteixen en altaveus dels atractius de la província per tot el món".

D’aquesta manera, des de la Diputació de Castelló s’està treballant per aprofitar l’arribada d’aquests milers de persones per a promocionar l’oferta d’oci i cultural, tant de la costa com de l’interior, a fi d’aconseguir que aquests turistes potencials tornen a Castelló en el futur motivats per altres atractius.

El FIB és el festival degà de Castelló i, sens dubte, el més important a nivell turístic, ja que aconsegueix omplir el recinte de Benicàssim amb més de 40.000 visitants diaris, el 70 % d’ells anglesos, que generen un impacte econòmic de 20 milions d’euros. Durant la setmana de concerts crea 3.000 llocs de treball, majoritàriament procedents de la Comunitat Valenciana.

Per la seua banda, el Costa de Foc ha tingut en la seua primera edició 12.000 assistents diaris, quasi en la seua totalitat espanyols, i ha generat una repercussió econòmica de tres milions d’euros. La xifra de treballadors directes ha arribat als 300.

A Borriana, l’Arenal Sound ha millorat notablement els resultats de 2011 passant de39.000 a54.000 assistents diaris, amb un impacte de 12 milions d’euros i 700 ocupacions creades.

Finalment, el Rototom Sunsplash, que s’està celebrant durant aquests dies a Benicàssim, ha tingut en els tres primers dies –fins al dissabte- un total de 68.000 persones i 15.000 places d’acampada, xifres amb què es preveuen superar els deu milions d’euros de retorn econòmic. Cal ressaltar que es tracta de l’esdeveniment amb major caràcter intercultural, ja que els assistents procedeixen de 66 països diferents. L’Associació Cultural Exodus, organitzadora del Rototom, hi ha empleat a 30 persones fixes durant tot l’any en les seues oficines de Benicàssim, a més de 2.000 durant els dies de l’esdeveniment cultural.