El turisme de la província preveu un pont de sant Josep amb més del 75% d'ocupació en costa i un 60% a l'interior

18 de Març de 2015
 

18 de marzo. Los establecimientos turísticos y hoteleros de la provincia de Castellón registran ya reservas de un 75% de sus plazas en las zonas de costa y de un 60% en las de interior de cara al puente de San José este próximo fin de semana, según los datos que maneja el Patronato Provincial de Turismo de la Diputación. Los municipios que celebran las fallas son el principal reclamo de este fenómeno turístico en alza que la Diputación está potenciando como'escapadas' de fin de semana en la provincia.

El diputado de Turismo de Interior, José Pons, se ha mostrado “optimista, porque las previsiones son buenas teniendo en cuenta que acabamos de venir de las fiestas de la Magdalena en las que muchos castellonenses también se desplazaron a la capital, y con la Semana Santa a la vuelta de la esquina. Dependerá del comportamiento climático durante estos días para que la actividad turística se active todavía más de lo previsto inicialmente o se mantenga en niveles habituales por estas fechas”.

El porcentaje de reservas coincide sobre todo con establecimientos de playa y casas rurales enlas zonas del interior, en las que el perfil del cliente es principalmente residente de la Comunitat Valenciana y Cataluña, siendo normalmente grupos de amigos y turismo familiar.

Un trabajo promocional y de oferta complementaria que da resultados

La apuesta firme del presidente de la Diputación de Castellón, Javier Moliner, por potenciar el turismo interno y de proximidad de la provincia con decenas de actividades deportivas, culturales y gastronómicas ha ayudado de forma notable a que los hoteles de Castellón arranquen el año con un 25% más de viajeros (32.570) y un incremento del 33% en las pernoctaciones (77.738). Así lo confirman los datos de ocupación hotelera de la provincia durante el mes de enero publicados por el Instituto Nacional de Estadística, los más recientes que se han hecho públicos hasta el momento.

“El objetivo de todo este trabajo es consolidarnos como el destino preferido por los turistas que más cerca nos tienen para disfrutar de sus fines de semana y festivos durante todo el año. Generamos 'la excusa perfecta' para visitar nuestros pueblos, añadiendo a su atractivo natural y patrimonial decenas de eventos deportivos, jornadas gastronómicas, exposiciones culturales, y demás actividades que enriquecen la oferta complementaria del destino provincia de Castellón”, ha explicado Pons.

18 de març. Els establiments turístics i hotelers de la província de Castelló registren ja reserves d'un 75% de les seues places a les zones de costa i d'un 60% a les d'interior de cara al pont de sant Josep aquest pròxim cap de setmana, segons les dades que maneja el Patronat Provincial de Turisme de la Diputació. Els municipis que celebren les falles són el principal reclam d'aquest fenomen turístic en alça que la Diputació està potenciant com 'escapades' de cap de setmana a la província.

El diputat de Turisme d'Interior, José Pons, s'ha mostrat “optimista, perquè les previsions són bones tenint en compte que acabem de vindre de les festes de la Magdalena en què molts castellonencs també es van desplaçar a la capital, i amb la Setmana Santa molt prop. Dependrà del comportament climàtic durant aquestos dies perquè l'activitat turística s'active encara més del que es preveu inicialment o es mantinga en nivells habituals a hores d'ara”.

El percentatge de reserves coincideix sobretot amb establiments de platja i cases rurals a les zones de l'interior, en les que el perfil del client és principalment resident de la Comunitat Valenciana i Catalunya, sent normalment grups d'amics i turisme familiar.

Un treball promocional i d'oferta complementària que dóna resultats

L'aposta ferma del president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, per potenciar el turisme intern i de proximitat de la província amb desenes d'activitats esportives, culturals i gastronòmiques ha ajudat de forma notable que els hotels de Castelló arranquen l'any amb un 25% més de viatgers (32.570) i un increment del 33% en les pernoctacions (77.738). Així ho confirmen les dades d'ocupació hotelera de la província durant el mes de gener, publicades per l'Institut Nacional d'Estadística, els més recents que s'han fet públics  fins al moment.

“L'objectiu de tot aquest treball és consolidar-nos com la destinació preferida pel turisme que més prop ens té per a gaudir dels seus caps de setmana i festius durant tot l'any. Generem 'l'excusa perfecta' per a visitar els nostres pobles, afegint al seu atractiu natural i patrimonial desenes d'esdeveniments esportius, jornades gastronòmiques, exposicions culturals, i la resta d'activitats que enriqueixen l'oferta complementària de la destinació província de Castelló”, ha explicat Pons.