Formació a responsables de secretaries d'ajuntaments de la província en novetats legislatives

Formació a responsables de secretaries d'ajuntaments de la província en novetats legislatives
24 de Novembre de 2017

La Diputació de Castelló ha reunit aquest matí el personal responsable de les secretaries dels ajuntaments de la província en una jornada intensiva de formació entorn de les novetats legislatives que afecten el seu treball, per tal de millorar el servei que el Govern provincial ofereix als 135 municipis de la província.

24 de novembre. La Diputació de Castelló ha reunit aquest matí el personal responsable de les secretaries dels ajuntaments de la província en una jornada intensiva de formació entorn de les novetats legislatives que afecten el seu treball, per tal de millorar el servei que el Govern provincial ofereix als 135 municipis de la província. Amb això, la Diputació facilita l'adaptació del funcionament de l'Administració local al nou marc legislatiu alhora que també promou la introducció a tots els pobles de la província de l'Administració digital.

 

El diputat del Servei Provincial d'Assistència als Municipis (SEPAM), Francisco Juan Mars, ha explicat en l'obertura de la jornada que “del que es tracta és de ser útils a la ciutadania, treballant de forma àgil i assimilant en el nostre funcionament diari com a administració les novetats tant legislatives com de les noves tecnologies que ens permeten ser més àgils i per tant útils i eficaços en la prestació de serveis a la gent de Castelló”.

 

Més de dos milions per a prestar 2.739 assistències des del SEPAM

I és que estar al costat dels ajuntaments resolent-los els seus problemes administratius, jurídics, econòmics i legals “s'ha convertit en una eina útil que aquest Govern posa a disposició de les administracions locals perquè puguen centrar els seus esforços en el que realment importa: la seua gent”, ha indicat el diputat.

 

Per això, en el pressupost per al curs venidor la institució provincial destinarà 2,01 milions d'euros a la partida del Servei Provincial d'Assistència a Municipis (SEPAM) per a prestar als consistoris 2.739 assistències, corresponents a 30 serveis diferents.

 

En aquesta línia, la Diputació garanteix el servei de la secretaria i/o intervenció a 35 ajuntaments, completarà 10.000 expedients administratius i dirigirà més de 300 plens. A més, a 112 ajuntaments els presta serveis vinculats a assistència jurídica mentres que a 126 els subministra serveis informàtics “permetent que fins a 112 ajuntaments puguen acostar la seua gestió diària a la població a través del seu portal web”.

 

Modernització de l'Administració al servei de la ciutadania

De fet, la Diputació continuarà desenvolupant en 2018 una política activa de modernització de l'Administració electrònica als municipis amb una dotació de 397.608 euros, a què cal sumar el manteniment dels portals web dels ajuntaments.

 

Amb això, la innovació i modernització de l'Administració es manté com un pilar clau del pressupost provincial, propiciant una major participació i també major agilitat administrativa a l'aplicar les noves tecnologies a la comunicació interna, amb un nou servei de teleactes.