Implicats per consolidar l'Arenal Sound com a emblema turístic

Implicats per consolidar l'Arenal Sound com a emblema turístic
5 d'Agost de 2018

La implicació de la Diputació de Castelló amb la seua campanya #CSTerradeFestivals ajuda a consolidar l'Arenal Sound com a emblema de la promoció turística de la marca provincial, especialment entre el turisme jove de procedència nacional

5 d'agost de 2018. La implicació de la Diputació de Castelló amb la seua campanya #CSTerradeFestivals ajuda a consolidar l'Arenal Sound com a emblema de la promoció turística de la marca provincial, especialment entre el turisme jove de procedència nacional. El Govern provincial contribueix així a optimitzar el benefici turístic dels grans festivals que se celebren durant l'estiu a la província amb el seu patrocini de 500.000 euros, la major de la seua història després d'haver incrementat en 2018 aquesta quantitat en un 25%. A l'Arenal Sound, que conclou avui, destina un patrocini de 165.000 euros com a adjudicatari de la convocatòria de contractes de patrocini reglats als quatre grans festivals musicals de la província de Castelló, d'acord amb que és el que més assistents acredita, amb la venda de més de 40.000 entrades per dia.

 

El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha assegurat que “avui conclou una altra reeixida edició de l'Arenal Sound en la què aquest festival es consolida com a gran porta d'entrada per a milers de persones per a la província. La reputació en l'organització dels festivals, que ja tenen una trajectòria important a la nostra província, està ajudant a posicionar Castelló com a terra de festivals, quelcom que assegura que d'un any per a un altre siguen milers de persones les que planifiquen passar uns dies de vacances a la nostra província”.

 

Martínez ha explicat l'important efecte beneficiós que això té per a l'economia provincial, perquè “és una oportunitat per a nosaltres el que vinguen per primera vegada a un festival perquè després puguem fidelitzar-los i els sounders d'avui siguen el turisme d'ací a uns anys”.

 

Cal tindre en compte que el patrocini turístic que fa la Diputació a l'Arenal Sound es correspon amb l'esforç que ha fet el Govern provincial per imprimir en aqueixos contractes criteris objectius per a distribuir-los i que repercutesquen en major dinamisme econòmic als municipis. Un impacte, el del turisme de festivals, que està estimat en prop de 60 milions d'euros per al sector turístic i de serveis dels municipis on se celebren i el seu entorn d'influència a la província de Castelló. Quant a ocupació, està estimat que els grans festivals contribueixen a generar 2.000 llocs de treball directes.

 

Important dispositiu de bombers

El suport de la Diputació als festivals també es constata amb l'important dispositiu de bombers que ha destinat a l'Arenal Sound. Fins avui diumenge el dispositiu es reforça amb una segona fase de treball que contempla una dotació fixa de bombers a la zona d'acampada, amb un vehicle i un total de 24 efectius des de dijous passat, i una dotació a la zona de concerts amb dos vehicles i un total de 20 efectius. A més, es disposa a la zona del lloc de comandament preventiu d'un camió dida amb 30.000 litres d'aigua.

 

Promoció del turisme respectuós

La Diputació de Castelló promou aquests dies en l'Arenal Sound el turisme i l'oci respectuosos, lliures de comportaments sexistes, a través de la campanya #CSTerradeFestivals amb la què impulsa el turisme de festivals a la província.

I és que el Govern provincial ha introduït enguany per primer vegada en els plecs de contractació del patrocini d'aquests macroesdeveniments una bateria de requeriments relacionats amb la conscienciació i prevenció de comportaments sexistes.

 

Castelló Terra de Festivals

La prioritat impresa per la Diputació pel turisme de festivals amb 'Castelló terra de festivals' va més enllà dels 500.000 euros d'inversió en els patrocinis turístics. Així, la Diputació està promocionant aquest producte en fires turístiques per tot el món durant tot l'any per a optimitzar aqueix posicionament de lideratge en la celebració de festivals a Europa que tant benefici genera a la marca turística internacional de la província, Castelló Spain.

 

Aqueixa promoció, junt amb accions directes realitzades en els festivals tanca una completa estratègia a favor del màxim rendiment econòmic d'aquests macroesdeveniments al servei de l'ocupació i el dinamisme de la província de Castelló.