Invertint en turisme de festivals

Invertint en turisme de festivals
3 de Novembre de 2016

La Diputació inverteix prop de 1,5 milions d'euros en 2017 per promocionar Castelló a Europa entre turistes de festivals

3 de novembre. La Diputació de Castelló invertirà més d'un 1,5 milions d'euros per a ajudar a fer que la província visca una temporada històrica en arribada de turistes, especialment estrangers, vinculada al turisme de festivals. Així des del Govern provincial es va a realitzar un important esforç econòmic a l'hora d'augmentar la notorietat i l'impacte de 'Castelló, Terra de Festivals' i els grans macroesdeveniments musicals que la componen, reforçant el turisme de festivals com un dels eixos estratègics de desenrotllament turístic a la província.

 

Per a això, junt amb els 400.000 euros que el Govern provincial destina a patrocinar els grans festivals –l'any passat van ser FIB, Rototom, Arenal Sound i Slime Fest-, la institució provincial es bolcarà a reforçar la marca turística de la província i potenciar el gran reclam que suposen aquestes cites estiuenques per a atraure tot tipus de turisme, amb una gran incidència en l'internacional. I és que l'any que ve s'espera un altre revulsiu en aquest tipus de turisme vinculat als festivals musicals, per al que ajudarà molt anuncis que generen tantes expectatives com el del FIB de portar a Xarxa Hot Chili Peppers com a cap de cartell.

 

El Govern provincial farà aquest treball d'atraure turistes de tota Europa per mitjà de tot tipus d'accions de promoció en el mercat continental, amb especial atenció al Regne Unit per les connexions aèries regulars existents amb l'aeroport i per ser el major emissor europeu de turistes de festivals. No obstant això, hi haurà accions a quasi tota Europa, inclosos els nous mercats que queden connectats amb la província a través de vols comercials.

 

En aquest sentit, el vicepresident primer de la Diputació, Vicent Sales, ha definit els festivals “com la major porta d'entrada de turisme internacional a la nostra província. Són centenars de milers les visites que arriben atretes per l'oferta musical i el nostre objectiu és augmentar eixa xifra i aprofitar-la per a vendre una província única amb molt que oferir a qui la visita”.

 

Amb l'objectiu de complir amb el compromís marcat per Moliner de convertir el turisme en un sector clau per al creixement, el desenrotllament i la creació d'ocupació a la província, la Diputació invertirà fins a 700.000 euros en diferents vies de promoció i màrqueting en el mercat europeu amb especial atenció en el públic objectiu dels macroesdeveniments musicals “que omplin cada estiu la província, convertits en la nostra millor targeta de presentació”.

 

Així, junt amb els 700.000 euros programats per a promoció directa, el Patronat Provincial de Turisme intensificarà la presència en fires de turisme així com en fires especialitzades en aspectes com la música, l'esport o la gastronomia per “potenciar la massiva arribada de turistes procedents del Regne Unit i països del centre d'Europa”.

 

Junt amb la dita inversió, 240.000 euros, s'han consignat 100.000 euros més per a emprendre totes aquelles iniciatives que reforcen la intensa campanya promocional programada per la Diputació per a obtindre el major rèdit possible de tots els macrofestivals.

 

Prop de 60 milions d'impacte econòmic a la província

Cal recordar que el passat estiu els quatre grans festivals que se celebren a la província van congregar més de 700.000 assistents generant ingressos pròxims als 60 milions d'euros per al sector turístic i de serveis i contribuint a crear més de 2.000 llocs de treball directes. “El turisme de festivals s'ha convertit en un gran pilar econòmic per a aquesta província, que hem de reforçar diàriament. Són el millor reclam i la millor campanya publicitària per a la nostra província, però no ens podem quedar ací: hem d'impulsar tots els recursos possibles perquè qui ve per l'oferta musical es quede pels nostres quilòmetres de platja i muntanya, la nostra gastronomia, patrimoni i cultura”, ha ressaltat Sales.

 

Targeta 'Fidelitza Castelló'

Bona part d'eixa fidelització turística arribarà gràcies a la targeta 'Fidelitza Castelló' impulsada per la Diputació per a promoure que les persones que assisteixen a festivals tornen a la província durant tot l'any. Per a això, aquesta iniciativa promoguda de la mà de l'Associació d'Empresariat de l'Hostaleria i el Turisme (ASHOTUR) ofereix a turistes amb entrades a algun dels quatre grans festivals descomptes del 10% en allotjaments hotelers durant qualsevol època de l'any, a excepció de les dates de celebració dels macroesdeveniments musicals.