La Diputació de Castelló fomentarà la celebració de més fires de producte gastronòmic com a reclam turístic als pobles a través de la seua marca Castelló Ruta de Sabor d'acord amb el seu objectiu de crear noves oportunitats econòmiques i de futur a la província.
16 de maig.La Diputació de Castelló fomentarà la celebració de més fires de producte gastronòmic com a reclam turístic als pobles a través de la seua marca Castelló Ruta de Sabor d'acord amb el seu objectiu de crear noves oportunitats econòmiques i de futur a la província. Així, el Govern provincial treballa en l'articulació d'un sistema de cessió de carpes, mobiliari i cuina portàtil als municipis per tal d'impulsar aquests esdeveniments com a importants reclams turístics i de posicionament dels productes agroalimentaris de la província en el mercat.
El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “volem fomentar aquest tipus d'esdeveniments com a motors dinamitzadors de l'activitat turística als pobles de la província, i de vegades el cost de llogar aquest tipus d'elements es converteix en un impediment perquè els ajuntaments els duguen a terme. Així que hem articulat un sistema pel qual a partir del pròxim estiu, tots aquells municipis que així ho consideren podran tindre aquest material de la Diputació a través de la seua sol·licitud mitjançant una instància que es regirà per unes bases que s'hauran de complir”.
I és que cal tindre en compte que la Diputació contempla les fires, fòrums i les jornades gastronòmiques com a eines necessàries de posicionament per a millorar el consum dels productes autòctons de la província, i la presència de la marca és clau per a identificar aquests productes.
“En les distintes reunions sectorials que mantenim periòdicament amb els productors ens transmeten la seua satisfacció pel bon resultat que donen aquestes fires en la venda i coneixement del producte”, ha indicat el diputat.
Cal tindre en compte que la Diputació ha impulsat recentment el Mercat de la Trufa a Castelló, i ha col·laborat amb la fira gastronòmica d'Alcalà de Xivert-Alcossebre i la Fira de la Carxofa de Benicarló.
Grans aliats dels pobles en la promoció de producte autòcton
Finalment, és important assenyalar que amb aquest nou servei de la Diputació a partir del pròxim estiu la institució provincial es consolida com la gran aliada dels pobles per a promocionar producte autòcton. Tant és així que també realitza la impressió de material de promoció, amb cartelleria i difusió dels esdeveniments.