El president José Martí destaca que és una imatge "trencadora", la combinació cromàtica de la qual "ens ajudarà a anar més enllà del tradicional sol i platja, mostrant la nostra riquesa i diversitat paisatgística"
El president de la Diputació, José Martí, i la diputada provincial de Turisme, Virginia Martí, han assistit hui a la reunió del Consell Plenari del Patronat Provincial de Turisme en el qual s'ha donat a conéixer la nova marca turística de la província de Castelló, la presentació oficial de la qual es realitzarà en Fitur 2021 el dijous dia 20 de maig, en la plaça central de l'estand de la Comunitat Valenciana.
La nova marca turística transmet una imatge més diversa de la província, una combinació cromàtica que pretén posicionar Castelló en els mercats nacionals i europeus com un destí que va més enllà de la tradicional imatge associada al sol i platja, com a destinació turística diversa i sostenible, generant vectors de connexió i dinamització turística transversal entre la costa i l'interior.
És una obra que evoca diverses sensacions com el verd de les muntanyes i els paisatges d'interior, l'arena de la platja, el blau de mar mediterrània, l'espuma de les ones trencant en arribar a la costa i les postes de sol al capvespre. Aporta modernitat, innovació i resulta molt més concorde als temps actuals. A més: es declina en diferents submarques: mediterrani, festivals, turisme actiu, cycling o congressos. Resulta una imatge nova que donarà cobertura a la diversitat de segments i productes turístics de la província i compta amb aplicacions per a diferents suports.
Canvi radical
En paraules de José Martí, "la nova marca, que naix amb dues aplicacions, Castellón i Castelló, suposa una actualització, un canvi radical coherent amb els nous temps i amb el nou paradigma de turisme postcovid, en el qual cobren protagonisme la sostenibilitat, la no massificació i el turisme actiu". Ha mostrat, a més, el seu convenciment que "resultarà un instrument molt eficaç en aquest període en el qual ens endinsem, de finalització de la crisi, gràcies a la vacunació, i reactivació de l'activitat turística".
Turisme en contacte amb la naturalesa
Per part seua, la diputada de Turisme, Virginia Martí, ha explicat que el disseny presentat hui és obra de José Gimeno, un autor amb acreditada experiència en el sector del turisme, que entre altres instàncies ha col·laborat amb Turisme Comunitat Valenciana. "És un treball que el Patronat va encarregar abans de la pandèmia i que en la seua major part es va gestar durant els primers mesos de confinament". També ha manifestat que "és una marca potent que s'ha concebut per a oferir la riquesa i la diversitat paisatgística amb la qual compta la província de Castelló, en la qual es poden realitzar esports i múltiples activitats a l'aire lliure en contacte amb la naturalesa, entre altres, senderisme o cicloturisme".