La Diputació presta ja més de 24.300 serveis als 135 municipis

La Diputació presta ja més de 24.300 serveis als 135 municipis
14 de Novembre de 2017

La Diputació de Castelló redoblarà l'any que ve el seu esforç per a ajudar els ajuntaments a millorar la qualitat de vida i les oportunitats de tota la gent de la província, especialment als municipis més xicotets, gràcies a la millora constant de la seua eficiència en la gestió.

14 de novembre. La Diputació de Castelló redoblarà l'any que ve el seu esforç per a ajudar els ajuntaments a millorar la qualitat de vida i les oportunitats de tota la gent de la província, especialment als municipis més xicotets, gràcies a la millora constant de la seua eficiència en la gestió. Així, el pressupost de 2018 contempla una inversió de 34,2 milions d'euros amb l'objectiu d'ampliar els més de 24.300 serveis que actualment presta als ajuntaments, així com fer-ho de forma encara més transparent.

 

Així ho ha destacat el diputat de Transparència i Modernització, Luis Martínez, durant la reunió que ha mantingut aquest matí amb els diputats d'Hisenda, Salvador Aguilella, i del SEPAM, Franciso Juan Mars, entorn del gran bloc dels comptes provincials per al pròxim exercici que “representen el gran valor d'aquesta Diputació. I és que com sempre diu Javier Moliner, a una província amb 87 municipis amb menys de 1.000 habitants i 115 amb menys de 5.000, el nostre gran valor està en la nostra capacitat per a ajudar-los més que a repartir diners per a inversions”.

 

Martínez ha posat en valor que aquest treball és possible “gràcies al compromís del president Moliner, ampliat a tot el Govern provincial i el personal de la Diputació a l'hora de mantindre l'objectiu d'aconseguir una gestió cada dia més eficient, racional, útil i transparent Integrant el capital humà, eines i recursos d'aquesta Administració per a prestar cada vegada millors serveis als ajuntaments i que aquestos milloren tant la qualitat de vida com les oportunitats de futur de les persones de Castelló, sense importar on hagen triat viure”.

 

“25,5 milions d'euros d'Inversió en personal”

Per a això, Martínez ha assenyalat el personal de la Diputació “com la pedra angular d'una gestió que sense ell no podria convertir-se diàriament en la millor aliada dels nostres pobles, amb especial atenció en aquells amb menor població i de zones de l'interior”.

 

És per això que el diputat de Personal ha qualificat “d'inversió” els 25,5 milions d'euros que destina el Govern provincial a personal ja que gràcies “a l'esforç i dedicació dels treballadors i treballadores que conformen la Diputació prestarem l'any que ve més de 24.000 serveis als ajuntaments de la província. Sense oblidar, això sí, que la Diputació va ser la primera administració en tota Espanya a situar per davall del 20% del pressupost total el cost del personal i en només sis anys abaixar-ho cinc punts, del 24% al 18,9%”.

 

Respecte d'això, cal destacar que la Diputació assumeix directament la prestació i gestió de serveis com ara la tramitació de documents, projectes tècnics, gestions legals, recaptació de tributs, elaboració del padró municipal, desenvolupament de seus electròniques, creació de portals web o, entre molts altres, l'assistència a les alcaldies en plens, la tramitació d'expedients i decrets o l'actuació en camins rurals en què intervindrà amb 760.000 euros en 2018 per a arreglar prop de 3.000 quilòmetres de pistes i camins.

 

Més de dos milions per a prestar 2.739 assistències des del SEPAM

I és que estar al costat dels ajuntaments resolent-los els seus problemes administratius, jurídics, econòmics i legals “s'ha convertit en una eina útil que aquest govern posa a disposició de les administracions locals perquè puguen centrar els seus esforços en el que realment importa: el seu veïnat”.

 

Per això, en el pressupost per al curs venidor la institució provincial destinarà 2,01 milions d'euros a la partida del Servei Provincial d'Assistència a Municipis (SEPAM) per a prestar als consistoris 2.739 assistències, corresponents a 30 serveis diferents.

 

En aquesta línia, la Diputació garanteix el servei de secretaria i/o intervenció a 35 ajuntaments, completarà 10.000 expedients administratius i dirigirà més de 300 plens. A més, a 112 ajuntaments els presta serveis vinculats a assistència jurídica, mentres que a 126 els subministra serveis informàtics “permetent que fins a 112 ajuntaments puguen acostar la seua gestió diària a la gent a través del seu portal web”.

 

Modernització de l'Administració al servei de la ciutadania

De fet, la Diputació continuarà desenvolupant en 2018 una política activa de modernització de l'Administració electrònica als municipis amb una dotació de 397.608 euros a què cal sumar el manteniment dels portals web dels ajuntaments.

 

Amb això, la innovació i modernització de l'Administració es manté com un pilar clau del pressupost provincial, propiciant una major participació i també major agilitat administrativa a l'aplicar les noves tecnologies a la comunicació interna, amb un nou servei de teleactes.

 

Portal de Transparència per a 123 ajuntaments

De fet, un altre dels objectius clars d'aquesta administració és el de traslladar el model de transparència que ha convertit la Diputació de Castelló en un referent nacional en matèria de retre comptes i Bon Govern i que li ha permés rebre ja més de 40.000 visites al seu Portal de Transparència.

 

Amb l'objectiu de “traslladar aquest compromís amb la regeneració democràtica i institucional a tots els ajuntaments”, la Diputació destinarà de la partida de personal més de 300.000 euros dedicats a millorar la innovació i la transparència a la província i ajudar 123 ajuntaments de menys de 20.000 habitants com ja s'està fent a través d'un programa formatiu. Açò, a més d'adaptar els seus serveis a la nova llei d'Administració electrònica, l'aplicació de la qual és molt complexa per a ajuntaments tan xicotets com els d'aquest territori.

 

Més de 6 milions per a gestionar tributs de 126 ajuntaments

De la mateixa manera, gràcies a l'aposta ferma de la Diputació per convertir-se en una eina útil per a tots els ajuntaments, en el pressupost de 2018 apareixen més de 6 milions d'euros per a garantir el servei de Gestió, Inspecció i Recaptació de què es veuen beneficiats un total de 126 municipis de la província i fins a 18 entitats locals i comarcals.

 

“Gràcies a aquest útil servei permetem que els ajuntaments centren els seus esforços en la població i s'obliden d'emprendre tràmits confusos vinculats a la gestió i recaptació de taxes i tributs com l'IBI, l'IAE o l'impost de vehicles”, ha destacat Martínez, qui ha subratllat que els ajuntaments li han encomanat a la Diputació la gestió de més de 749 tributs diferents.

 

2,7 milions per a Oficina Tècnica, que superarà 200 projectes municipals

A tot això, tal com ha sumat el diputat de Transparència i Personal, “dins aquest compromís amb les 600.000 persones que viuen en aquesta província única”, l'Oficina Tècnica tindrà una partida de 2,7 milions d'euros que permetrà realitzar de forma gratuïta als ajuntaments més de 200 projectes d'obres que “milloraran el quefer diari de les seues poblacions” i se sumaran als 12 milions del Pla Castelló 135, més de 8 milions en depuració i més de 4,5 destinats a carreteres”.

 

En definitiva, “l'objectiu no és un altre que el de reforçar la condició de la Diputació com a prestadora de serveis als 135 ajuntaments de la província i fer-ho conscients que d'aquesta manera ajudarem un poc més que la gent de Castelló se senta més orgullosa de viure a Castelló”.