La Diputació preveu una millora en l'ocupació turística d'agost

La Diputació preveu una millora en l'ocupació turística d'agost
29 de Juliol de 2018

La Diputació de Castelló preveu una millora en l'ocupació turística d'agost respecte al mateix mes de 2017, arribant al 93% en els establiments de costa de la província i fins al 80% en els de l'interior

29 de juliol de 2018. La Diputació de Castelló preveu una millora en l'ocupació turística d'agost respecte al mateix mes de 2017, arribant al 93% en els establiments de costa de la província i fins al 80% en els de l'interior. La tendència ascendent dels sis primers mesos de 2018 en els establiments hotelers, així com la intensa activitat registrada durant la segona quinzena del mes de juliol conformen un escenari optimista per a afrontar aquest mes d'agost, el mes turístic per excel·lència en la campanya estival provincial. A més, d'acord amb l'enquesta telefònica que realitza el Patronat Provincial de Turisme als establiments de la província, es percep una certa tendència d'allotjament de llarga estada a algunes zones de l'interior, quelcom que qualifiquen de nou.

 

El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “de complir-se els pronòstics, estaríem davant un dels millors estius dels últims anys. Ja 2017 va ser molt bo, i durant aquest mes d'agost la previsió és inclús de millorar-lo, així que les sensacions són molt bones”.

 

Les reserves en els allotjaments hotelers en costa estan sent molt bones, i es preveu superar el 93% d'ocupació. Ocorre quelcom semblant a l'interior, on a algunes zones com ara Morella i Montanejos ja freguen el 100% d'ocupació durant el mes turístic per excel·lència.

 

“Esdeveniments culturals com el Sexenni són el reclam perfecte per a augmentar aqueixa afluència de visitants. Estem convençuts que tindrà un comportament espectacular per a la zona dels Ports i així ho estem impulsant també des de la Diputació”.

 

Fer del 2018 l'any del turisme a Castelló

El Govern provincial ha centrat en la millora turística de la província l'eix vertebrador de les seues actuacions en les distintes àrees, contemplant aquest sector com una de les principals fonts d'ocupació i de riquesa present i futura per als pobles de la província de Castelló.


 

Així es reflectix en la inversió històrica que la Diputació destina al turisme en 2018, amb un pressupost rècord de 5.384.600. Amb això, el Govern provincial plasma en els seus comptes aqueixa prioritat estratègica marcada pel president Moliner pel turisme com a motor econòmic i de desenrotllament dels municipis de la província, ja que des de 2012 a 2018 ha incrementat el seu pressupost en un 141%.


 

Generar millor oferta complementària amb #L'estiudelateuaVida

La Diputació ha ajudat els municipis i sector turístic de la província a elevar les previsions d'ocupació turística del mes d'agost amb una ambiciosa programació d'oferta complementària que comprén fins a un centenar d'esdeveniments culturals, esportius i musicals. I és que la campanya del Govern provincial 'L'estiu de la teua vida' està vertebrant durant aquestes dates desenes d'activitats que contribueixen a dinamitzar al màxim els municipis de la província. Això, unit a l'intens treball promocional que ha dut a terme la Diputació durant els mesos previs a la temporada estival, contribuirà a fer d'aquest mes de juliol un dels millors per al turisme castellonenc dels últims anys.

 

“Mai havíem pogut destinar tants recursos al turisme com enguany i això contribueix a millorar el comportament turístic a la nostra província. Hem articulat un ambiciós programa d'activitats que junt amb la posada en valor del nostre patrimoni natural i cultural revertirà en millor comportament turístic i consolidarà les ja positives xifres d'ocupació turística als nostres pobles”.

 

Les activitats s'han dissenyat pensant en tots els públics, amb una programació de qualitat i diversa amb una vintena d'actuacions culturals entre les què destaca el Festival de Teatre Clàssic de Peníscola, amb companyies i actors de primer nivell nacional; les actuacions de Xarxa Teatre dins de la campanya Impuls a la cultura tradicional, les visites teatralitzades nocturnes al Castell del Papa Luna o la Campanya de Teatre per a Majors.

En música, i acompanyant #Csterradefestivals, el Dolç Festival, les Trobades de Bandes, o la Música Barroca en Esglésies Monumentals. O per exemple els parcs infantils o els més de 70 passes de cinema d'estiu als municipis menors de 1.000 habitants.