La Diputació de Castelló està treballant en la creació d'una Xarxa de Platges Intel·ligents com a primer pas per a convertir la província de Castelló en una Destinació Turística 4.0, d'acord amb les més pioneres tendències de gestió de destinacions turístiques.
31 de gener. La Diputació de Castelló està treballant en la creació d'una Xarxa de Platges Intel·ligents com a primer pas per a convertir la província de Castelló en una Destinació Turística 4.0, d'acord amb les més pioneres tendències de gestió de destinacions turístiques. L'objectiu d'aquesta ambiciosa actuació del Govern provincial és millorar la satisfacció de la gent que ens visita, ser una destinació més sostenible ja que s'optimitza l'eficiència energètica i, amb tot això, continuar millorant la gestió dels recursos i l'oferta turística de cara a ser el més beneficiosa possible per al territori.
Així ho ha explicat el vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, en la seua conferència en la jornada de professionals turístics 'Digitalització de l'oferta. Turisme 4.0' que s'ha desenvolupat avui en el CdT de Castelló.
“Des del Patronat Provincial de Turisme estem immersos en una primera fase de diagnòstic de les nostres platges per a generar una Xarxa de Platges Intel·ligents. Per a això, el primer pas és conéixer tota la informació de l'ús que fan les visites de les nostres platges, els seus hàbits i preferències per a, aglutinant tota aquesta informació, ser capaços de gestionar-la de forma òptima per a millorar el servei que prestem”.
Així, el vicepresident turístic ha assegurat que “encara que estem en una primera fase d'anàlisi de les platges, l'objectiu és ampliar aquest estudi i aquest projecte també a l'interior, per tal de tindre en un futur pròxim una destinació turística 4.0, d'acord amb les més innovadores tendències turístiques que ens marca el mercat internacional”.
És per això que aquesta conversió de les platges de la província en platges intel·ligents comporta un primer diagnòstic que permetrà utilitzar mètriques per a avaluar determinats aspectes, com per exemple la saturació de les platges, la saturació dels aparcaments entorn de platges, quin tipus de sol·licituds de serveis té el turisme que s'acosta a les platges per a millorar el seu servei o la implantació de polseres gratuïtes per a evitar la pèrdua d'ancians i xiquets o xiquetes en aquestes platges.
Cal tindre en compte que la Diputació ha començat aquest treball en les platges de la província per concentrar el major percentatge d'activitat turística del territori, amb la previsió d'ampliar-lo a les zones de l'interior conforme avancen els treballs i resultats.
Destinació turística sostenible i de qualitat
Un dels aspectes destacats pel vicepresident Martínez ha estat la inclusió de variables com l'eficiència energètica en aquestes actuacions.
“A més que gestionarem el BigData amb tota aquesta informació del diagnòstic per a fer una política de gestió de platges intel·ligent, també incloem l'eficiència energètica en la gestió de polítiques en platges, amb l'avaluació de tecnologies que reduiran l'emissió de diòxid de carboni vinculada probablement a programes de mobilitat”.
Amb tot això, la Diputació no perd de vista l'objectiu de convertir Castelló en una destinació turística intel·ligent, capaç d'aglutinar tota la informació que rep de qualsevol tipus (horaris d'ús, perfil de clientela, hàbits de consum, si van amb xiquets o xiquetes, amb gossos, quantes persones amb discapacitat utilitzen els serveis, entre altres) per a gestionar-la de forma òptima i prestar el millor servei.
“Guanyarem en qualitat de destinació, millorem la nostra oferta, la satisfacció de la gent que ens visita i, per tant, la rendibilitat dels nostres productes turístics amb el conseqüent benefici per a la nostra província”, ha conclòs Martínez.