La Diputació ajuda a ampliar la temporada alta en generar set milions d’euros a la primavera l’estratègia de turisme i esport

15 de Maig de 2014

Siete millones de euros de impacto económico, 70 eventos deportivos y 57.890 pernoctaciones. Esta es la previsión para el segundo trimestre del año de la estrategia de turismo vinculado al deporte que lleva a cabo la Diputación de Castellón y que los empresarios turísticos de la provincia avalan porque les permite desestacionalizar la demanda y conseguir una alta ocupación durante los meses de primavera.

Así lo han anunciado esta mañana el presidente de la Diputación de Castellón, Javier Moliner, y el presidente de Ashotur, Carlos Escorihuela, en una reunión junto a técnicos turísticos para hacer balance de esta apuesta provincial y buscar nuevas vías de colaboración, así como para reforzar aquellas iniciativas deportivas que mejor están funcionando y que mayor capacidad de crecimiento de visitas pueden generar de cara al futuro.

 “El sector turístico de provincial vive la primavera más optimista de los últimos años con el récord de 70 eventos deportivos, que se traduce en rentabilidad económica para el territorio. Nunca antes habíamos contado con tantas oportunidades para nuestros pueblos con un movimiento que mueve a miles de personas durante cada fin de semana y en cada rincón de nuestra provincia: el deporte”, ha apuntado Moliner.

Por su parte, Escorihuela ha destacado que “desde el sector turístico estamos muy satisfechos por el enorme impacto económico que están teniendo los eventos deportivos en nuestros municipios, ampliando la temporada alta, o acortando la baja, beneficiando especialmente al sector hotelero, restauración, bares y comercios. Esta apuesta de la Diputación nos permite desestacionalizar la demanda y conseguir un alto porcentaje de los ingresos del sector fuera de la temporada estival, consiguiendo atraer a un turismo complementario”.

814.000 euros de inversión directa este año

Cabe recordar que la institución provincial ha previsto invertir en las competiciones deportivas de este año un total de 814.000 euros, lo que garantiza la organización de nuevas iniciativas y la consolidación de otras ya arraigadas y multitudinarias como los circuitos de carreras de montaña, la Volta Ciclista a Castelló o la Penyagolosa Trails, por poner algunos ejemplos.

Este presupuesto se desglosa entre subvenciones a entidades organizadoras de eventos, ayudas para ayuntamientos que organicen carreras de montaña y asfalto y convenios para llevar a cabo los seis circuitos provinciales que se desarrollan durante todo el año (Carreras de Montaña, Lliga Nord, Triatlón, BTT, Duatlón y Carreras Nocturnas).

Promoción de destino deportivo

En esta misma línea, el Patronato Provincial de Turismo ha incrementado sus esfuerzos para promocionar Castellón como un destino de competiciones y entrenamiento deportivo. De esta manera, ‘Castellón Spain’ estará presente en las ferias Velo Follies de Bélgica, con el objetivo de captar equipos ciclistas profesionales para su entrenamiento durante otoño, invierno y primavera; en el Salón Internacional de Cornellà y en la Dive Travel Show de Madrid para atraer el turismo de buceo hasta nuestra costa; en el Salón Ultra Trail de Chamonix (Francia), la principal feria del corredor a nivel europeo; en la feria Soccerex (Reino Unido), con el objetivo de captar clubes de futbol para su entrenamiento en la provincia durante el invierno; o en la IGTM (Italia) para conseguir acuerdos con los touroperadores de golf.

Set milions d’euros d’impacte econòmic, 70 esdeveniments esportius i 57.890 pernoctacions. Aquesta és la previsió per al segon trimestre de l’any de l’estratègia de turisme vinculat a l’esport que du a terme la Diputació de Castelló i que l’empresariat turístic de la província avala perquè li permet desestacionalitzar la demanda i aconseguir una alta ocupació durant els mesos de primavera.

Així ho han anunciat aquest matí el president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, i el president d’Ashotur, Carlos Escorihuela, en una reunió junt amb tècnics turístics per a fer balanç d’aquesta aposta provincial i buscar noves vies de col·laboració, així com per a reforçar aquelles iniciatives esportives que millor estan funcionant i que major capacitat de creixement de visites poden generar de cara al futur.

“El sector turístic provincial viu la primavera més optimista dels últims anys amb el rècord de 70 esdeveniments esportius, que es tradueix en rendibilitat econòmica per al territori. Mai abans havíem tingut tantes oportunitats per als nostres pobles amb un moviment que mou milers de persones durant cada cap de setmana i en cada racó de la nostra província: l’esport”, ha apuntat Moliner.

Per la seua banda, Escorihuela ha destacat que “des del sector turístic estem molt satisfets per l’enorme impacte econòmic que estan tenint els esdeveniments esportius als nostres municipis, ampliant la temporada alta, o acurtant la baixa, beneficiant especialment el sector hoteler, restauració, bars i comerços. Aquesta aposta de la Diputació ens permet desestacionalitzar la demanda i aconseguir un alt percentatge dels ingressos del sector fora de la temporada estival, aconseguint atraure un turisme complementari”.

 814.000 euros d’inversió directa enguany

Cal recordar que la institució provincial ha previst invertir en les competicions esportives d’enguany un total de 814.000 euros, la qual cosa garanteix l’organització de noves iniciatives i la consolidació d’altres ja arrelades i multitudinàries com els circuits de carreres de muntanya, la Volta Ciclista a Castelló o la Penyagolosa Trails, per posar alguns exemples.

Aquest pressupost es desglossa entre subvencions a entitats organitzadores d’esdeveniments, ajudes per a ajuntaments que organitzen carreres de muntanya i asfalt i convenis per a dur a terme els sis circuits provincials que es fan durant tot l’any (carreres de muntanya, Lliga Nord, Triatló, BTT, Duatló i carreres nocturnes).

Promoció de destí esportiu

En aquesta mateixa línia, el Patronat Provincial de Turisme ha incrementat els seus esforços per a promocionar Castelló com un destí de competicions i entrenament esportiu. D’aquesta manera, ‘Castelló Spain’ estarà present en les fires Vel Follies de Bèlgica, amb l’objectiu de captar equips ciclistes professionals per al seu entrenament durant tardor, hivern i primavera; en el Saló Internacional de Cornellà i en la Dive Travel Xou de Madrid per a atraure el turisme de busseig fins a la nostra costa; en el Saló Ultra Trail de Chamonix (França), la principal fira del corredor a nivell europeu; en la fira Soccerex (Regne Unit), amb l’objectiu de captar clubs de futbol per al seu entrenament a la província durant l’hivern; o en la IGTM (Itàlia) per a aconseguir acords amb els touroperadors de golf.