La Diputació col·laborarà amb Asociex per a promoure el consum de cítrics en els esdeveniments esportius i comercials de la província

6 de Febrer de 2014

 La Diputación de Castellón ha diseñado una línea específica de actuación dirigida a promover el consumo del producto citrícola  de la provincia. Esta línea de colaboración con Asociex (Asociación Profesional de Exportadores de Frutos de la Provincia de Castellón) incluye una partida directa de 30.000 euros que permitirá promocionar el zumo de naranja y las distintas variedades del producto provincial en cada actuación deportiva y comercial que patrocine la institución en los municipios de Castellón.

El presidente de la Diputación, Javier Moliner, ha estado apoyando al sector provincial en la feria Fruit Logística de Berlín, donde ha señalado que  “nuestros campos cultivan el mejor cítrico, resultado de muchos años de saber hacer, y debemos darlo a conocer con todas sus virtudes, ayudar a mejorar su puesta en valor, para seguir generando oportunidades de futuro para nuestros municipios en nuestro campo”.

En ese sentido, ha asegurado que queremos promocionar en nuestro territorio un producto que como se ha demostrado en Berlín es un referente en Europa”. Esta línea de trabajo de nueva creación cumplirá con el objetivo de elaborar y ejecutar una campaña activa de fomento del consumo de cítricos de Castellón entre la población en general. “La Diputación está presente en prácticamente todos los municipios a través de su apoyo a ferias, eventos deportivos, fiestas representativas, puntos emblemáticos turísticos, etc. y aprovecharemos esos puntos de encuentro con muchísima población para proporcionarles información y degustación de las producciones propias de la provincia”, ha indicado el presidente.

Esta aportación se suma a los 200.000 euros que la institución invertirá durante 2014 en la promoción del producto autóctono, sobre todo a través de la marca guía Castelló Ruta de Sabor que se encuentra en pleno proceso de consolidación con la auditoría de empresas para formalizar su adhesión.

Moliner, junto con el presidente de la Generalitat, Alberto Fabra, ha mantenido varios encuentros de trabajo con destacados responsables del sector, encabezados por Jorge García, presidente de Asociex o con responsables de firmas castellonenses como Martínavarro, que cuenta con stand propio en la feria.

Hay que tener en cuenta que la importante dimensión de este sector en la provincia lo cuantifican las cifras, con 20.000 personas actualmente empleadas (de ellas, 12.000 trabajan en el campo y 8.000 en los almacenes de producto). Las empresas asociadas en Asociex obtuvieron una producción total de 1,1 millones de toneladas en 2013, de las cuales, el 80% se destina a la exportación.

La Diputació de Castelló ha dissenyat una línia específica d’actuació adreçada a promoure el consum del producte citrícola  de la província. Aquesta línia de col·laboració amb Asociex (Associació Professional d’Exportació de Fruits de la Província de Castelló) inclou una partida directa de 30.000 euros que permetrà promocionar el suc de taronja i les distintes varietats del producte provincial en cada actuació esportiva i comercial que patrocine la institució als municipis de Castelló.

El president de la Diputació, Javier Moliner, ha estat recolzant el sector provincial en la fira Fruit Logística de Berlín, on ha assenyalat que  “els nostres camps cultiven el millor cítric, resultat de molts anys de saber fer, i hem de donar-ho a conèixer amb totes les seues virtuts, ajudar a millorar la seua posada en valor, per a continuar generant oportunitats de futur per als nostres municipis en el nostre camp”. En aqueix sentit, ha assegurat que volem promocionar al nostre territori un producte que com s’ha demostrat a Berlín és un referent a Europa”. Aquesta línia de treball de nova creació complirà amb l’objectiu d’elaborar i executar una campanya activa de foment del consum de cítrics de Castelló entre la població en general. “La Diputació està present en pràcticament tots els municipis a través del seu suport a fires, esdeveniments esportius, festes representatives, punts emblemàtics turístics, etc. i aprofitarem aqueixos punts de trobada amb moltíssima població per a proporcionar-los informació i degustació de les produccions pròpies de la província”, ha indicat el president. Aquesta aportació se suma als 200.000 euros que la institució invertirà durant 2014 en la promoció del producte autòcton, sobretot a través de la marca guia Castelló Ruta de Sabor que es troba en ple procés de consolidació amb l’auditoria d’empreses per a formalitzar la seua adhesió. Moliner, junt amb el president de la Generalitat, Alberto Fabra, ha mantingut diverses trobades de treball amb destacats responsables del sector, encapçalats per Jorge García, president d’Asociex o amb responsables de firmes castellonenques com Martínavarro, que compta amb estand propi en la fira. Cal tindre en compte que la important dimensió d’aquest sector a la província la quantifiquen les xifres, amb 20.000 persones actualment empleades en ell, 12.000 treballen en el camp i 8.000 en els magatzems de producte. Les. empreses associades en Asociex van obtindre una producció total de 1,1 milions de tones en 2013, de les quals, el 80% les destina a l’exportació.