La Diputació conclou els treballs que milloren la seguretat viària en els túnels de la CV-105 de l’accés a l’embassament d’Ulldecona

17 de Març de 2014

El presidente de la Diputación de Castellón, Javier Moliner, ha comprobado hoy las mejoras que han supuesto las obras de rehabilitación y mejora en la CV-105 desde el punto 6,2 al 6,7 de la Sènia a Torremiró por Castell de Cabres, donde se sitúan los túneles previos a la llegada al embalse de Ulldecona.

"Estamos ante uno de los entornos paisajísticos más espectaculares del interior de nuestra provincia, y no nos conformamos con conservarlo sino que debemos potenciar su puesta en valor, entre otras cosas, mejorando sus vías de comunicación. Mejorar esta carretera respetando las peculiaridades paisajísticas y naturales del entorno ha sido todo un reto para los profesionales que han trabajado en este proyecto. Pero sin duda, el resultado bien vale la pena por la mejora de la seguridad vial de los vecinos de la zona y de la generación de oportunidades que suponen las vías de comunicación en la vertebración de nuestro territorio".

 Las actuaciones, que han consistido en la mejora del túnel, la ampliación de la calzada y la protección de taludes, han mejorado notablemente la seguridad vial en este tramo caracterizado por la enorme altura del vial, en un entorno rocoso y escarpado de gran belleza paisajística pero también de especial complejidad técnica para la consecución de las obras.

Con estas actuaciones, la Diputación ha dado solución a los problemas que se venían registrando en este vial, debido a los desprendimientos en momentos puntuales del año, empeorados sobre todo por las condiciones climatológicas adversas, tal y como ocurrió en marzo de 2013. Ya entonces la institución provincial acometió de forma urgente la retirada de desprendimientos, y ahora, al concluir estas actuaciones da respuesta a esa inquietud de todos los vecinos de los municipios de la zona que utilizan habitualmente ese vial.

 Cabe señalar que se trata de un tramo de carretera de montaña, que transcurre al pie de una ladera rocosa de gran altura, parcialmente arbolada. La carretera atraviesa una masa rocosa por medio de dos túneles de aproximadamente 30 y 20 metros de longitud cada uno de ellos con una separación entre ellos de 40 metros.

En el término municipal de La Pobla de Benifassà

Las obras, que se localizan en el término municipal de La Pobla de Benifassà, han consistido, por una parte, en la construcción de un sostenimiento interior del túnel de 21 metros de longitud y la protección de los taludes en sus inmediaciones. Con ello se han eliminado también los materiales meteorizados existentes en los mismos utilizando maquinaria específica que permite el rozado de la superficie rocosa de los taludes.

Además, se ha procedido a la ampliación de la calzada y a la estabilización de la ladera a través de varias medidas activas y pasivas para evitar la llegada de bloques de piedra a la calzada. Para ello, se han reconstruido cuatro malecones y reparado los existentes en el tramo, se han pavimentado 389 metros lineales de la calzada con ampliación a 5,50 metros de anchura, y se han instalado 139 metros de barrera embudo en la parte superior del talud y colocado 10 metros de galería dinámica y 4.462 metros cuadrados de malla distribuida en tres tramos.

El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha comprovat avui les millores que han suposat les obres de rehabilitació i millora en la CV-105 des del punt 6,2 al 6,7 de la Sènia a Torremiró per Castell de Cabres, on se situen els túnels previs a l’arribada a l’embassament d’Ulldecona.

  "Estem davant d’un dels entorns paisatgístics més espectaculars de l’interior de la nostra província, i no ens conformem de conservar-lo sinó que hem de potenciar la seua posada en valor, entre altres coses, millorant les seues vies de comunicació. Millorar aquesta carretera respectant les peculiaritats paisatgístiques i naturals de l’entorn ha estat tot un repte per als professionals que han treballat en aquest projecte. Però sens dubte, el resultat bé val la pena per la millora de la seguretat viària del veïnat de la zona i de la generació d’oportunitats que suposen les vies de comunicació en la vertebració del nostre territori".   Les actuacions, que han consistit en la millora del túnel, l’ampliació de la calçada i la protecció de talussos, han millorat notablement la seguretat viària en aquest tram caracteritzat per l’enorme altura del vial, en un entorn rocós i escarpat de gran bellesa paisatgística però també d’especial complexitat tècnica per a la consecució de les obres.   Amb aquestes actuacions, la Diputació ha donat solució als problemes que es venien registrant en aquest vial, a causa dels despreniments en moments puntuals de l’any, empitjorats sobretot per les condicions climatològiques adverses, tal com va ocórrer al març de 2013. Ja llavors la institució provincial va emprendre de forma urgent la retirada de despreniments, i ara, en concloure aquestes actuacions dóna resposta a aqueixa inquietud de tot el veïnat dels municipis de la zona que utilitzen habitualment aqueix vial.   Cal assenyalar que es tracta d’un tram de carretera de muntanya, que transcorre al peu d’una vessant rocosa de gran altura, parcialment arborada. La carretera travessa una massa rocosa per mitjà de dos túnels d’aproximadament 30 i 20 metres de longitud cada un d’ells amb una separació entre ells de 40 metres.   Al terme municipal de la Pobla de Benifassà Les obres, que es localitzen al terme municipal de la Pobla de Benifassà, han consistit, d’una banda, en la construcció d’un sosteniment interior del túnel de 21 metres de longitud i la protecció dels talussos en els seus voltants. Amb això s’han eliminat també els materials meteoritzats hi existents utilitzant maquinària específica que permet el fregat de la superfície rocosa dels talussos.   A més, s’ha procedit a l’ampliació de la calçada i a l’estabilització de la vessant a través de diverses mesures actives i passives per a evitar l’arribada de blocs de pedra a la calçada. Per a això, s’han reconstruït quatre dics i reparat els existents en el tram, s’han pavimentat 389 metres lineals de la calçada amb ampliació a 5,50 metres d’amplària, i s’han instal·lat 139 metres de barrera embut en la part superior del talús i col·locat 10 metres de galeria dinàmica i 4.462 metres quadrats de malla distribuïda en tres trams.