La Diputació confirma la consolidació i rendibilitat del turisme de festivals amb un impacte superior als 45 milions d’euros

6 d'Agost de 2014

El buen comportamiento registrado por los dos grandes festivales que ya han tenido lugar en la provincia, FIB y Arenal Sound, hace quela Diputación de Castellón trabaje con expectativas muy positivas del retorno económico que tendrán los 230.000 euros que la institución invierte en el patrocinio y promoción de este tipo de producto turístico. Las previsiones apuntan a que se podrán superar los 5.000 empleos directos e indirectos generados en la provincia a partir de estos grandes eventos, y también del impulso de otros eventos culturales que también respaldala Diputación (Festival de Música Antigua y Barroca de Peñíscola, Festival Internacional ORFIM, Dolç Festival de Música Tradicional, MAC, Belle Epóque, etc). El impacto económico se estima ya para este verano en más de 45 millones de euros.

El vicepresidente de Turismo, Andrés Martínez, ha destacado que “la decidida apuesta de nuestro presidente por impulsar el turismo de festivales en la provincia, así como el enriquecimiento de la oferta cultural y complementaria de cada uno de ellos está ayudando a que cada vez el retorno económico de esa inversión sea más rentable para el territorio. Además, es muy interesante el enriquecimiento del valor de la marca turística de Castellón que supone la buena marcha que están teniendo estos festivales, que suponen la llegada de cientos de miles de visitantes a nuestra provincia”. Un consolidado Arenal Sound Recién concluida la quinta edición del festival Arenal Sound de Burriana, la organización ha calificado de muy exitosa la convocatoria, que ha congregado a 250.000 personas en torno a la música de decenas de grupos, consolidándose como uno de los festivales referentes de la provincia, y también en el ámbito nacional. “A pesar de que en su mayoría, en un 90%, se trata de público nacional, son personas que conocen la provincia, que consumen bienes y servicios de la localidad donde se desarrolla el festival y que, por tanto, suponen un impacto económico muy interesante para nuestros comercios, empresarios, etc. contribuyendo a generar puestos de trabajo en nuestros pueblos. Esas personas que conocen nuestra provincia a través de los festivales se convierten en prescriptores de nuestro destino, al compartir posteriormente la experiencia que han disfrutado durante su estancia aquí”. Apenas 10 días para el Rototom Concluido el Arenal Sound, el calendario de grandes festivales continuará, del próximo 16 de agosto y hasta el día 23 en Benicàssim con el Rototom Sunsplash, que este año ha ampliado el programa de actividades complementarias a las actuaciones musicales. El espacio de gastronomía internacional, las actuaciones teatrales y circenses, el mercado artesano, charlas y sobre todo, actuaciones musicales, permiten que el festival amplíe su mapa de públicos, dirigiéndose prácticamente a todas las edades.   Nuevo concurso de patrocinio Cabe recordar que este añola Diputaciónha regulado las ayudas económicas a festivales mediante un concurso de contratación de patrocinio de grandes festivales en la provincia de Castellón, por el cual la institución destina 229.860 euros a la promoción de la provincia de Castellón como destino de turismo de festivales. De esta forma, la institución ha cumplido el compromiso de Moliner de reglar estas ayudas y cuantificarlas a través de criterios objetivos, con tal de que reciban mayor ayuda el que mayor  impacto genere sobre el turismo y la economía del territorio provincial. La oferta de festivales de la provincia de Castellón la completan otros eventos musicales de menor asistencia, aunque igual de importantes para los municipios, como el Dolç Festival de Música Tradicional, el certamen Internacional de Guitarra Francisco Tárrega de Benicàssim, el festival de Música Antigua y Barroca de Peñíscola, o el Festival Internacional ORFIM de Oropesa. .  

 

 El bon comportament registrat pels dos grans festivals que ja han tingut lloc a la província, FIB i Arenal Sound, fa que la Diputació de Castelló treballe amb expectatives molt positives del retorn econòmic que tindran els 230.000 euros que la institució inverteix en el patrocini i promoció d’aquest tipus de producte turístic. Les previsions apunten que es podran superar les 5.000 ocupacions directes i indirectes generades a la província a partir d’aquests grans esdeveniments, i també de l’impuls d’altres esdeveniments culturals que també protegeix la Diputació (Festival de Música Antiga i Barroca de Peníscola, Festival Internacional ORFIM, Dolç Festival de Música Tradicional, MAC, Belle Epóque, etc). L’impacte econòmic s’estima ja per a aquest estiu en més de 45 milions d’euros.   El vicepresident de Turisme, Andrés Martínez, ha destacat que “la decidida aposta del nostre president per impulsar el turisme de festivals a la província, així com l’enriquiment de l’oferta cultural i complementària de cada un d’ells està ajudant a fer que cada vegada el retorn econòmic d’aquesta inversió siga més rendible per al territori. A més, és molt interessant l’enriquiment del valor de la marca turística de Castelló que suposa la bona marxa que estan tenint aquests festivals, que suposen l’arribada de centenars de milers de visitants a la nostra província”.   Un consolidat Arenal Sound Acabada de concloure la cinquena edició del festival Arenal Sound de Borriana, l’organització ha qualificat de molt reeixida la convocatòria, que ha congregat 250.000 persones entorn de la música de desenes de grups, consolidant-se com un dels festivals referents de la província, i també en l’àmbit nacional.   “Malgrat que en la seua majoria, en un 90%, es tracta de públic nacional, són persones que coneixen la província, que consumeixen béns i serveis de la localitat on es desenvolupa el festival i que, per tant, suposen un impacte econòmic molt interessant per als nostres comerços, empresariat, etc. contribuint a generar llocs de treball als nostres pobles. Aquestes persones que coneixen la nostra província a través dels festivals es converteixen en prescriptors del nostre destí, en compartir posteriorment l’experiència que han gaudit durant la seua estada ací”.     A penes 10 dies per al Rototom Conclòs l’Arenal Sound, el calendari de grans festivals continuarà, el pròxim 16 d’agost i fins al dia 23 a Benicàssim amb el Rototom Sunsplash, que enguany ha ampliat el programa d’activitats complementàries a les actuacions musicals. L’espai de gastronomia internacional, les actuacions teatrals i circenses, el mercat artesà, xarrades i sobretot, actuacions musicals, permeten que el festival amplie el seu mapa de públics, adreçant-se pràcticament a totes les edats.   Nou concurs de patrocini Cal recordar que enguany la Diputació ha regulat les ajudes econòmiques a festivals mitjançant un concurs de contractació de patrocini de grans festivals a la província de Castelló, pel qual la institució destina 229.860 euros a la promoció de la província de Castelló com a destí de turisme de festivals.   D’aquesta manera, la institució ha complit el compromís de Moliner de reglar aquestes ajudes i quantificar-les a través de criteris objectius, per tal que reba major ajuda el que major  impacte genere sobre el turisme i l’economia del territori provincial.   L’oferta de festivals de la província de Castelló la completen altres esdeveniments musicals de menor assistència, encara que igual d’importants per als municipis, com el Dolç Festival de Música Tradicional, el Certamen Internacional de Guitarra Francisco Tárrega de Benicàssim, el festival de Música Antiga i Barroca de Peníscola, o el Festival Internacional ORFIM d’Orpesa. .