La Diputació consolida la seua aposta pels festivals com a motor turístic en revalidar el seu suport a l’Arenal Sound 2013

30 d'Octubre de 2012
• Moliner ha garantizado la inversión de 100.000 euros el próximo año en una reunión con el alcalde de Burriana y los organizadores El presidente de la Diputación, Javier Moliner, ha mantenido hoy una reunión con el gerente del festival Arenal Sound, David Sánchez, y el alcalde de Burriana, José Ramón Calpe, para revalidar el apoyo de la institución provincial al municipio de Burriana y al festival, además de para coordinar esfuerzos con el objetivo de mejorar año a año este acto ineludible de la agenda de festivales españoles. Cabe recordar que gracias a la cita musical, en su última edición agosto 2012, participaron en Burriana cerca de 54.000 personas, se crearon más de 300 puestos de trabajo directos y se generaron 12 millones de euros directamente la provincia de Castellón. Moliner ha garantizado su apuesta por los festivales de verano, a pesar de las dificultades económicas, manteniendo al Arenal Sound el apoyo de la institución con una inversión de 100.000 euros. “Este festival se ha consolidado como uno de los proyectos más emergentes y que con más fuerza han salido en la provincia y que vienen a representar el por qué del acierto de la apuesta por los festivales. No es casual que el Arenal se fijara en Burriana y tampoco lo es que en tres años estemos hablando de un festival de más 50.000 espectadores“, ha explicado Moliner. El vicepresidente de Turismo, Andrés Martínez, ha valorado que “la apuesta por los festivales forma parte del Plan de Marketing Turístico de Castellón, puesto que son una potente fuente de ingresos y promoción turística a nivel internacional y seguirán siendo un referente para 2013. Todas las personas que vienen atraídas por estos eventos se convierten en altavoces de los atractivos de la provincia por todo el mundo”. De esta manera, desde la Diputación de Castellón se está trabajando por aprovechar la llegada de estas miles de personas para promocionar la oferta de ocio y cultural, tanto de la costa como del interior, con el fin de conseguir que estos turistas potenciales regresen a Castellón en el futuro motivados por otros atractivos. Cabe también destacar que entre los cuatro grandes festivales de la provincia (FIB, Costa de Fuego, Rototom y Arenal Sound) han traído a la provincia a más de 100.000 visitantes, han creado 5.000 puestos de trabajo directos y 45 millones de euros de impacto económico en toda la provincia.El president de la Diputació, Javier Moliner, ha mantingut avui una reunió amb el gerent del festival Arenal Sound, David Sánchez, i l’alcalde de Borriana, José Ramón Calp, per a revalidar el suport de la institució provincial al municipi de Borriana i al festival, a més de per a coordinar esforços amb l’objectiu de millorar any a any aquest acte ineludible de l’agenda de festivals espanyols. Cal recordar que gràcies a la cita musical, en la seua última edició agost 2012, van participar a Borriana prop de 54.000 persones, es van crear més de 300 llocs de treball directes i es van generar 12 milions d’euros directament a la província de Castelló. Moliner ha garantit la seua aposta pels festivals d’estiu, a pesar de les dificultats econòmiques, mantenint a l’Arenal Sound el suport de la institució amb una inversió de 100.000 euros. “Aquest festival s’ha consolidat com un dels projectes més emergents i que amb més força han eixit a la província i que vénen a representar el per què de l’encert de l’aposta pels festivals. No és casual que l’Arenal es fixara a Borriana i tampoc ho és que en tres anys estiguem parlant d’un festival de més 50.000 espectadors“, ha explicat Moliner. El vicepresident de Turisme, Andrés Martínez, ha valorat que “l’aposta pels festivals forma part del Pla de màrqueting turístic de Castelló, ja que són una potent font d’ingressos i promoció turística a nivell internacional i continuaran sent un referent per a 2013. Totes les persones que vénen atretes per aquests esdeveniments es converteixen en altaveus dels atractius de la província per tot el món”. D’aquesta manera, des de la Diputació de Castelló s’està treballant per aprofitar l’arribada d’aquestes milers de persones per a promocionar l’oferta d’oci i cultural, tant de la costa com de l’interior, a fi d’aconseguir que aquests turistes potencials tornen a Castelló en el futur motivats per altres atractius. Cal també destacar que entre els quatre grans festivals de la província (FIB, Costa de Foc, Rototom i Arenal Sound) han portat a la província a més de 100.000 visitants, han creat 5.000 llocs de treball directes i 45 milions d’euros d’impacte econòmic a tota la província.