La Diputació de Castelló reforça la seua aposta per la celebració de fires comercials i agroramaderes als municipis de la província de Castelló a través d’una inversió directa de 170.000 euros adreçada als ajuntaments que impulsen aquests esdeveniments i que ha aprovat en Junta de Govern aquesta mateixa setmana. Aquesta aportació supera en un 30% la realitzada durant 2013 i consolida l’aposta de la institució provincial per protegir el consum i la posada en valor del producte agroramader autòcton de Castelló.
El diputat de Desenvolupament Rural, Domingo Giner, ha assenyalat que “les fires que se celebren als nostres pobles tenen com a protagonistes els productes autòctons, els ramaders, els agrícoles i els gastronòmics en general. El president Moliner ha marcat una línia d’actuació molt clara en aqueix sentit, i és impulsar el consum dels nostres productes i la seua posada en valor com a motor dinamitzador de les economies locals dels nostres pobles i com a elements generadors d’oportunitats de futur. I en aqueix sentit, aquestes fires són eines importantíssimes per a aconseguir aqueix objectiu”. Cal assenyalar que durant 2013 es van realitzar un total de 58 fires d’aquestes característiques, entre fires comercials (a 43 municipis) i agroramaderes (a 15 municipis), amb la qual cosa és previsible que amb aqueix increment d’ajudes als ajuntaments s’aconseguisca augmentar la xifra. Un 83% més d’inversió per a promocionar els productes autòctons La Diputació ha augmentat enguany en un 83% la seua inversió directa per a la posada en valor dels productes autòctons de la província, destinant per a això 969.000 euros del pressupost de l’àrea de Desenvolupament Rural enfront dels 527.000 de 2013. En aqueix sentit, totes les línies de treball de Desenvolupament Rural s’adrecen a optimitzar la seua incidència en la dinamització econòmica dels municipis, especialment de l’interior, i dels sectors productius hi vinculats. I en totes les actuacions de l’àrea es té com a objectiu estratègic la inclusió de la marca Castelló Ruta de Sabor, emblema dels productes de la província en la creació de la qual treballa la Diputació. El pressupost total de l’àrea per a 2014 serà de 1.298.000 euros, un 17,56% més que en 2013. A més, cal assenyalar que l’àrea de Desenvolupament Turístic treballa de forma coordinada amb el Patronat Provincial de Turisme per a continuar impulsant la implantació del turisme gastronòmic als municipis de la província a través de quasi una trentena de jornades gastronòmiques i multitud de fires comercials en què el producte agroalimentari de Castelló és el protagonista.