La Diputació doblega el pressupost per a potenciar les fires comercials com a motor de dinamització als municipis

7 de Març de 2013

La Diputación de Castellón potencia la celebración de ferias comerciales como motor de dinamización económica en los municipios del interior, al aprobar esta semana 100.000 euros para la partida de subvenciones a entidades públicas para la celebración de estos eventos en 2013. Es una cuantía que duplica la destinada a tal fin durante 2012, cuando la corporación provincial invirtió 50.000 euros en subvencionar a 43 ayuntamientos que organizaron ferias comerciales.

Así lo ha confirmado el diputado provincial de Desarrollo Rural, Domingo Giner, quien ha puntualizado que “la finalidad de estas subvenciones es incentivar la economía del comercio local de los municipios donde se organizan, bien por la venta directa de expositores al público asistente como la actividad económica que se genera de forma paralela a la feria. En definitiva, y siguiendo la línea de trabajo de ‘Conecta Castellón’, se pretende educar en el consumo de los productos locales de la provincia”.

Cabe señalar que la subvención prima a los municipios con menor número de habitantes, característica de la gran mayoría de los municipios del interior, pudiendo financiar hasta un 70% del gasto objeto de subvención.

Además, tal y como ha señalado Giner, “este año se primarán las ferias que incentiven las sinergias entre el sector primario e industrias agroalimentarias y otros sectores como puede ser el de la restauración, turismo o comercio. Lo hacemos con el fin de generar nuevas oportunidades de negocio, tal y como también contempla ‘Conecta Castellón’”. Para ello, se han modificado los criterios de valoración y se fomentan las ferias acordes con los objetivos del proyecto ‘Conecta Castellón’ y, a su vez, se insta a la colaboración de los ayuntamientos haciéndoles partícipes directos de la incorporación de información de sus municipios y difundiendo en las ferias la información generada en el proyecto.

La Diputació de Castelló potencia la celebració de fires comercials com a motor de dinamització econòmica als municipis de l’interior, en aprovar aquesta setmana 100.000 euros per a la partida de subvencions a entitats públiques per a la celebració d’aquests esdeveniments en 2013. És una quantia que duplica la destinada a aquest fi durant 2012, quan la corporació provincial va invertir 50.000 euros a subvencionar 43 ajuntaments que van organitzar fires comercials.

Així ho ha confirmat el diputat provincial de Desenvolupament Rural, Domingo Giner, el qual ha puntualitzat que “la finalitat d’aquestes subvencions és incentivar l’economia del comerç local dels municipis on s’organitzen, bé per la venda directa d’expositors al públic assistent com l’activitat econòmica que es genera de forma paral·lela a la fira. En definitiva, i seguint la línia de treball de ‘Connecta Castelló’, es pretén educar en el consum dels productes locals de la província”.

Cal assenyalar que la subvenció prima els municipis amb menor nombre d’habitants, característica de la gran majoria dels municipis de l’interior, podent finançar fins a un 70% de la despesa objecte de subvenció.

A més, tal com ha assenyalat Giner, “enguany es primaran les fires que incentiven les sinergies entre el sector primari i indústries agroalimentàries i altres sectors com pot ser el de la restauració, turisme o comerç. Ho fem a fi de generar noves oportunitats de negoci, tal com també contempla ‘Connecta Castelló’”. Per a això, s’han modificat els criteris de valoració i es fomenten les fires d’acord amb els objectius del projecte ‘Connecta Castelló’ i, al seu torn, s’insta a la col·laboració dels ajuntaments fent-los partíceps directes de la incorporació d’informació dels seus municipis i difonent en les fires la informació generada en el projecte.