La Diputació inclou en el seu pressupost dues línies d’ajuda perquè els ajuntaments siguen més ambiciosos en la seua aposta turística

16 de Novembre de 2014

16 de noviembre. La Diputación apuesta por la creación de producto turístico municipal vinculado al territorio como una de las herramientas estratégicas que permitan un mejor comportamiento del sector turístico a partir de 2015. Es por ello que impulsará dos nuevas líneas de subvenciones dirigidas a conseguirlo y a las que podrán optar todos los ayuntamientos que lo soliciten. Por una parte, subvencionará hasta el 50% de la promoción de las Fiestas declaradas de Interés Turístico Internacional, Nacional, Autonómico y Provincial con una dotación de 121.000 euros. Y por otra, creará una segunda línea de subvenciones, de 50.000 euros, para apoyar la elaboración de Planes Estratégicos de Turismo Municipales manteniendo ese límite de hasta el 50% en la cofinanciación con los ayuntamientos.

El vicepresidente de Turismo Andrés Martínez, ha explicado que “estas iniciativas son una clara apuesta de nuestro presidente, Javier Moliner, por incentivar la creación de producto turístico en nuestros municipios. Teniendo en cuenta que los ayuntamientos son la administración más próxima al territorio, creemos que es la mejor para consolidar ese producto y debemos darles recursos que lo hagan posible. Tener un nuevo producto turístico es la mejor garantía que puede tener un destino para mejorar la llegada de visitantes y el efecto positivo del sector en las economías de sus ciudadanos”.

Cabe señalar que ambas actuaciones suman recursos al objetivo de desestacionalizar el sector turístico de la provincia de Castellón y dar herramientas a los pueblos y al sector privado para que mantengan su planta hotelera y turística abierta durante gran parte del año.

“Que un pueblo tenga más recursos para promocionar las fiestas declaradas de interés es que pueda potenciar la notoriedad de lo que lo hace singular y llama a su potencial visitante a que se decida por su destino. Y, respecto a la elaboración de programas de marketing, es muy importante que el municipio tenga recursos para trazar desde una perspectiva estratégica de futuro cuáles serán las acciones que guiarán su devenir como destino turístico para conseguir posicionar su producto con los valores que más le interesan y poder definir con claridad el perfil de su pueblo como producto turístico”.

  En la misma dirección del ‘Castellón Sénior’ Esta misma semana el presidente de la Diputación, Javier Moliner, presentaba como parte fundamental de los presupuestos de la institución en materia de turismo la iniciativa ‘Castellón Sénior’. Este programa conllevará que los hoteles castellonenses puedan trabajar de lunes a jueves fuera de temporada alta, abriendo un mínimo de ocho meses al año, y que los mayores mejoren su bienestar social.   “Una iniciativa que ponemos en marcha coincidiendo con la próxima apertura del Aeropuerto que necesita que nuestra red hotelera esté preparada todo el año para prestar servicio a los turistas”, ha señalado Martínez.   Desde el Patronato ya se ha contactado con los empresarios turísticos para que elaboren paquetes competitivos con alojamiento, comidas y excursiones por la provincia, los cuales serán subvencionados por la Diputación. En función del paquete que se contrate, el total de pernoctaciones variará entre un mínimo de 40.000 y hasta 80.000 al año.

16 de novembre. La Diputació aposta per la creació de producte turístic municipal vinculat al territori com una de les ferramentes estratègiques que permeten un millor comportament del sector turístic a partir de 2015. És per això que impulsarà dues noves línies de subvencions dirigides a aconseguir-ho i a què podran optar tots els ajuntaments que ho sol·liciten. D’una banda, subvencionarà fins al 50 % de la promoció de les Festes declarades d’Interés Turístic Internacional, Nacional, Autonòmic i Provincial amb una dotació de 121.000 euros. I d’una altra, crearà una segona línia de subvencions, de 50.000 euros, per a recolzar l’elaboració de Plans Estratègics de Turisme Municipals mantenint aqueix límit de fins al 50 % en el cofinançament amb els ajuntaments.

 El vicepresident de Turisme Andrés Martínez, ha explicat que “aquestes iniciatives són una clara aposta del nostre president, Javier Moliner, per incentivar la creació de producte turístic en els nostres municipis. Tenint en compte que els ajuntaments són l’administració més pròxima al territori, creiem que és la millor per a consolidar aqueix producte i hem de donar-los recursos que ho facen possible. Tindre un nou producte turístic és la millor garantia que pot tindre un destí per a millorar l’arribada de visitants i l’efecte positiu del sector en les economies dels seus ciutadans”.

 Cal assenyalar que les dos actuacions sumen recursos a l’objectiu de desestacionalitzar el sector turístic de la província de Castelló i donar ferramentes als pobles i al sector privat perquè mantinguen la seua planta hotelera i turística oberta durant gran part de l’any.

 “Que un poble tinga més recursos per a promocionar les festes declarades d’interés és que puga potenciar la notorietat del que el fa singular i crida al seu potencial visitant a què es decidisca pel seu destí. I, respecte a l’elaboració de programes de màrqueting, és molt important que el municipi tinga recursos per a traçar des d’una perspectiva estratègica de futur quines seran les accions que guiaran el seu esdevindre com a destinació turística per a aconseguir posicionar el seu producte amb els valors que més li interessen i poder definir amb claredat el perfil del seu poble com a producte turístic”.

 En la mateixa direcció del ‘Castelló Sènior’

Aquesta mateixa setmana el president de la Diputació, Javier Moliner, presentava com a part fonamental dels pressupostos de la institució en matèria de turisme la iniciativa ‘Castelló Sènior’. Aquest programa comportarà que els hotels castellonencs puguen treballar de dilluns a dijous fora de temporada alta, obrint un mínim de huit mesos a l’any, i que els majors milloren el seu benestar social.

“Una iniciativa que posem en marxa coincidint amb la pròxima obertura de l’Aeroport que necessita que la nostra xarxa hotelera estiga preparada tot l’any per a prestar servei als turistes”, ha assenyalat Martínez.

 Des del Patronat ja s’ha contactat amb els empresaris turístics perquè elaboren paquets competitius amb allotjament, menjars i excursions per la província, els quals seran subvencionats per la Diputació. En funció del paquet que es contracte, el total de pernoctacions variarà entre un mínim de 40.000 i fins a 80.000 a l’any.