La Diputació ompli la província d'activitats culturals gràcies a l'ambiciosa campanya #ConNuestraCultura

19 d'Agost de 2016

19 de agosto. “La decidida apuesta cultural de la Diputación de Castellón sigue inundando este verano todos los rincones de la provincia a través de la ambiciosa campaña #ConNuestraCultura. El objetivo es que ningún pueblo se quede sin actividad cultural y, asimismo, poner en valor a los artistas castellonenses, sumando nuevas oportunidades tanto para el sector cultural como para los pueblos, que ven en iniciativas como ésta un excelente reclamo turístico”.

Así lo ha destacado el vicepresidente provincial y diputado del Cultura, Vicent Sales, a la hora de realizar un balance de las “innumerables iniciativas en el ámbito de la difusión cultural que se están impulsando desde la institución provincial y que ya han permitido superar la barrera de los 20.000 usuarios durante la época estival”.

Sales ha destacado la “excelente acogida” que están recibiendo todas las propuestas culturales incluidas dentro del programa ideado por Javier Moliner y que “se han diseñado pensando en todos los públicos y en abrir las puertas de nuestra historia, nuestra identidad y, porqué no, nuestros pueblos para incentivar el consumo en ellos, a miles de castellonenses y visitantes”.

De hecho, son varias las campañas que ya han bajado el telón y lo han hecho contando por llenos sus actuaciones tal y como ha sucedido en las cinco actuaciones realizadas por la afamada compañía vila-realense, Xarxa Teatre, que ha cautivado con sus actuaciones, en las cuales le han acompañado colectivos locales, a más de 5.000 espectadores.

Más de medio millar han sido las personas que también han disfrutado de las 20 actuaciones que la campaña Mar del Circ ha llevado hasta tres municipios de costa (Oropesa, Alcossebre y Moncofa) y cuatro de interior ( Artana, Cinctorres, Llucena y Xert).

También sobre el escenario, la campaña de Teatro para Personas Mayores alcanzó ayer su decimocuarta actuación en Todolella de las 23 programadas dentro del ciclo teatral y que ya han sumado 2.200 espectadores y que se aproximan a las 2.500 personas que llenaron las cinco actuaciones programadas en julio dentro del Festival de Teatro Clásico Castillo de Peñíscola.

La música como hilo conductor

También en plena vigencia se encuentra la cuarta edición del Dolç festival. “Más de 1.200 asistentes han podido comprobar ya en directo como la música de las dolçainas y tabals castellonenses forman parte intrínseca de nuestro legado como pueblo”. El domingo tendrá lugar el penúltimo de los conciertos en Ares del Maestrat.

Será en septiembre cuando Les Trobades de Bandes de Música que “entremezclan a nuestros músicos más noveles y veteranos en una fiesta provincial de la música” se retomarán en septiembre en Traiguera después de las dos primeras fechas celebradas en Alqueries y Altura.

Por su parte, la campaña de Música Barroca a les Esglésies Monumentals, en la que la Diputación invierte 70.000 euros, ha abierto durante las últimas semanas las puertas a más de medio millar de espectadores de cinco templos provinciales de innegable valor arquitectónico y artístico.

Cine y fotografía, también protagonistas

Desde la Diputación también se ha trabajado para convertir el séptimo arte en un habitual en los veranos de 44 pueblos de la provincia con menos de 225 habitantes. “El acceso a la cultura de todos los castellonenses, sean del pueblo que sean, es una obligación dentro de la política cultural de la institución”, ha resaltado el titular de la cartera de Cultura.

De igual modo ha sucedido con Dipcas Photo, el ciclo fotográfico itinerante que ha acercado el talento de cuatro fotógrafos castellonenses,  Xavier Ferrer, Juan Plasencia, Pierre Ives Marzin y Fotolateras en otros tantos municipios, Catí, Viver, Moncofa y Alcossebre.

“Gracias a esta completa programación, además de convertir el ocio en una cita ineludible, fomentamos el desarrollo económico y turístico de los municipios que acogen las numerosas propuestas culturales impulsadas por la Diputación de Castellón”, ha justificado el vicepresidente provincial.

19 d'agost. “La decidida aposta cultural de la Diputació de Castelló continua inundant aquest estiu tots els racons de la província a través de l'ambiciosa campanya #ConNuestraCultura. L'objectiu és que cap poble es quede sense activitat cultural i, així mateix, posar en valor els artistes castellonencs, sumant noves oportunitats tant per al sector cultural com per als pobles, que veuen en iniciatives com aquesta un excel·lent reclam turístic”.

Així ho ha destacat el vicepresident provincial i diputat del Cultura, Vicent Sales, a l'hora de realitzar un balanç de les “innumerables iniciatives en l'àmbit de la difusió cultural que s'estan impulsant des de la institució provincial i que ja han permés superar la barrera de les 20.000 persones usuàries durant l'època estival”.

Sales ha destacat “l'excel·lent acollida” que estan rebent totes les propostes culturals incloses dins del programa ideat per Javier Moliner i que “s'han dissenyat pensant en tots els públics i a obrir les portes de la nostra història, la nostra identitat i, perquè no, els nostres pobles per a incentivar el consum en ells, a milers de persones d'ací i visitants”.

De fet, són diverses les campanyes que ja han baixat el teló i ho han fet comptant per plens les seues actuacions, tal com ha succeït en les cinc actuacions realitzades per la famosa companyia vila-realenca, Xarxa Teatre, que ha captivat amb les seues actuacions, en les quals l'han acompanyat col·lectius locals, més de 5.000 espectadors.

Més de mig miler han estat les persones que també han gaudit de les 20 actuacions que la campanya La mar del circ ha portat fins a tres municipis de costa (Orpesa, Alcossebre i Moncofa) i quatre d'interior (Artana, Cinctorres, Llucena i Xert).

També sobre l'escenari, la campanya de Teatre per a persones majors va arribar ahir a la seua catorzena actuació a la Todolella, de les 23 programades dins del cicle teatral i que ja han sumat 2.200 espectadors i que s'aproximen a les 2.500 persones que van omplir les cinc actuacions programades al juliol dins del Festival de Teatre Clàssic Castell de Peníscola.

La música com a fil conductor

També en plena vigència es troba la quarta edició del Dolç Festival. “Més de 1.200 assistents han pogut comprovar ja en directe com la música de les dolçaines i tabals castellonencs formen part intrínseca del nostre llegat com a poble”. El diumenge tindrà lloc el penúltim dels concerts a Ares del Maestrat.

Serà al setembre quan Les Trobades de Bandes de Música que “entremesclen els nostres músics més novells i veterans en una festa provincial de la música” es reprendran al setembre a Traiguera, després de les dues primeres celebrades a les Alqueries i Altura.

Per la seua banda, la campanya de Música barroca a les esglésies monumentals, en la que la Diputació inverteix 70.000 euros, ha obert durant les últimes setmanes les portes a més de mig miler d'espectadors de cinc temples provincials d'innegable valor arquitectònic i artístic.

Cine i fotografia, també protagonistes

Des de la Diputació també s'ha treballat per a convertir el seté art en un habitual en els estius de 44 pobles de la província amb menys de 225 habitants. “L'accés a la cultura de tots els castellonencs, siguen del poble que siguen, és una obligació dins de la política cultural de la institució”, ha ressaltat el titular de la cartera de Cultura.

De la mateixa manera ha succeït amb Dipcas Photo, el cicle fotogràfic itinerant que ha acostat el talent de quatre fotògrafs castellonencs, Xavier Ferrer, Juan Plasencia, Pierre Ives Marzin i Fotolateras en altres tants municipis, Catí, Viver, Moncofa i Alcossebre.

“Gràcies a aquesta completa programació, a més de convertir l'oci en una cita ineludible, fomentem el desenvolupament econòmic i turístic dels municipis que acullen les nombroses propostes culturals impulsades per la Diputació de Castelló”, ha justificat el vicepresident provincial.