La Diputació participa en la I Fira Natural per a promocionar el turisme rural de la província de Castelló a la capital de la Plana

18 de Març de 2014

La Diputación de Castellón impulsa la celebración de la primera edición de la feria Natural, la Feria de Turismo Rural de la provincia de Castellón, que se celebrará en el recinto de La Pérgola del 4 al 6 de abril con el objetivo de promocionar la oferta de turismo de interior de Castellón en la capital de La Plana y su área metropolitana.

El vicepresidente de Turismo, Andrés Martínez, ha señalado en la presentación de la feria que “es una iniciativa que facilita la labor del sector a la hora de visibilizar su oferta en un mismo punto de encuentro. Se podrá acceder a la oferta de alojamiento, degustar nuestros mejores productos en la zona gastronómica, consultar las empresas y actividades de ocio y las iniciativas ecológicas”.

Al acto han asistido representantes de las empresas organizadoras que han incidido en la “oportunidad no sólo de presenciar toda la oferta, sino también en la realización de foros, charlas y conferencias complementarias dirigidas sobre todo a los profesionales del sector. Fomentaremos las sinergias entre los empresarios porque creemos que en ese trabajo en red también está la clave de seguir mejorando el posicionamiento turístico del interior de la provincia”.

El contenido de la feria estará distribuido en cuatro ejes temáticos: alojamientos rurales, ocio, gastronomía y ecología. En la parte de alojamientos rurales está confirmada la participación de 44 empresas turísticas de la provincia, que acercarán su oferta al público final. Además, empresas dedicadas especialmente al ocio, mostrarán la diversidad de actividades que se desarrollan tanto en el patrimonio natural del interior (deportes de aventura, senderismo,…), como el cultural (programas de visitas u otros), etc.

Stand del Patronato Provincial

Con 60 metros cuadrados de superficie, el Patronato Provincial de Turismo contará con el stand más amplio de la feria. En él, los visitantes podrán conocer las dos marcas que la Diputación ha creado para potenciar y poner en valor los recursos turísticos del interior: la marca de productos autóctonos ‘Castelló Ruta de Sabor’ y la de eventos deportivos en el interior, ‘Montañas de Castellón’. También las jornadas gastronómicas y los centros BTT como potenciadores del cicloturismo en el territorio provincial.

El diputado de Turismo de Interior, José Pons, ha señalado que “el alojamiento rural de la provincia representa casi 14.000 plazas hoteleras en 87 municipios que disponen de plazas en alguna de las modalidades de alojamiento. De hecho, somos la provincia líder en la Comunitat en plazas de alojamiento rural, con el 46% de la oferta de la Comunitat Valenciana”.

Trabajo de promoción en los mercados de proximidad

El respaldo del Patronato Provincial de Turismo a la Feria Natural se corresponde con la importante labor de promoción que va a desarrollar durante todo el año en los denominados ‘mercados de proximidad’. Así, el Patronato prevé su participación en, al menos, 18 ferias municipales en la propia provincia.

Martínez ha explicado que “el interior de Castellón todavía sigue siendo un destino turístico desconocido para buena parte de los castellonenses. Estamos trabajando por mejorar ese posicionamiento entre la ciudadanía de nuestra provincia, pues algunos de los atractivos de estos pueblos no son suficientemente conocidos todavía, y creemos que ahí un nicho de mercado importante para seguir mejorándolo”.

La Diputació de Castelló impulsa la celebració de la primera edició de la Fira Natural, la Fira de Turisme Rural de la província de Castelló, que se celebrarà en el recinte de la Pèrgola del 4 al 6 d’abril amb l’objectiu de promocionar l’oferta de turisme d’interior de Castelló a la capital de la Plana i la seua àrea metropolitana.

  El vicepresident de Turisme, Andrés Martínez, ha assenyalat en la presentació de la fira que “és una iniciativa que facilita la labor del sector a l’hora de visibilitzar la seua oferta en un mateix punt de trobada. Es podrà accedir a l’oferta d’allotjament, degustar els nostres millors productes en la zona gastronòmica, consultar les empreses i activitats d’oci i les iniciatives ecològiques”.   A l’acte han assistit representants de les empreses organitzadores que han incidit en “l’oportunitat no sols de presenciar tota l’oferta, sinó també en la realització de fòrums, xarrades i conferències complementàries adreçades sobretot als professionals del sector. Fomentarem les sinergies entre l’empresariat perquè creiem que en aquest treball en xarxa també està la clau de continuar millorant el posicionament turístic de l’interior de la província”.   El contingut de la fira estarà distribuït en quatre eixos temàtics: allotjaments rurals, oci, gastronomia i ecologia. En la part d’allotjaments rurals està confirmada la participació de 44 empreses turístiques de la província, que acostaran la seua oferta al públic final. A més, empreses dedicades especialment a l’oci, mostraran la diversitat d’activitats que es desenvolupen tant en el patrimoni natural de l’interior (esports d’aventura, senderisme,…), com el cultural (programes de visites o altres), etc.   Estand del Patronat Provincial Amb 60 metres quadrats de superfície, el Patronat Provincial de Turisme tindrà l’estand més ampli de la fira. En ell, els visitants podran conèixer les dues marques que la Diputació ha creat per a potenciar i posar en valor els recursos turístics de l’interior: la marca de productes autòctons ‘Castelló Ruta de Sabor’ i la d’esdeveniments esportius de l’interior, ‘Muntanyes de Castelló’. També les jornades gastronòmiques i els centres BB com potenciadors del cicloturisme al territori provincial.   El diputat de Turisme d’Interior, José Pons, ha assenyalat que “l’allotjament rural de la província representa quasi 14.000 places hoteleres a 87 municipis que disposen de places en alguna de les modalitats d’allotjament. De fet, som la província líder a la Comunitat en places d’allotjament rural, amb el 46% de l’oferta de la Comunitat Valenciana”.   Treball de promoció en els mercats de proximitat El suport del Patronat Provincial de Turisme a la Fira Natural es correspon amb la important labor de promoció que desenvoluparà durant tot l’any en els denominats ‘mercats de proximitat’. Així, el Patronat preveu la seua participació en, almenys, 18 fires municipals en la pròpia província.   Martínez ha explicat que “l’interior de Castelló encara continua sent un destinació turística desconeguda per a bona part de la nostra gent. Estem treballant per millorar aquest posicionament entre la ciutadania de la nostra província, perquè alguns dels atractius d’aquests pobles no són prou coneguts encara, i creiem que ací hi ha una veta de mercat important per a seguir millorant-lo”.