La Diputació promociona els artistes castellonencs en la II Setmana de l’Art en Marina d’Or

6 de setembre de 2012

El diputado de Cultura, Héctor Folgado, y el presidente de Marina d’Or, Jesús Ger, han presentado esta mañana la II Semana del Arte Marina D’Or. Un evento que se desarrollará del 12 al 16 de septiembre y que reunirá a más de 80 artistas nacionales e internacionales en Oropesa.

La Diputación de Castellón va a contar con su propio stand en la feria para que todos los amantes del arte puedan conocer la obra de cuatro artistas provinciales como Amat Belles, Traver Calzada, Paco Puig o Marcelo Díaz. Además, ofrecerá información de sus publicaciones relacionadas con el arte y de la actividad que se desarrolla en los museos provinciales.

La primera edición de esta cita artística permitió descubrir a algunos artistas, incrementar la proyección de otros y convertir el evento en un excelente escaparate. El año pasado se realizaron talleres infantiles, conferencias, charlas-debate, arte en directo y un sinfín de acciones de máximo interés para los asistentes. Una de las principales novedades de este año será una “Jornada Vip”, que se realizará el 12 de septiembre, a la que solo se podrá acceder mediante invitación personalizada para coleccionistas, galeristas, empresarios y amantes del arte.

Bajo el epígrafe “El arte no es prescindible”, la segunda edición del encuentro plástico tendrá lugar en el Palacio d’ Or, superficie de 2.400 metros cuadrados en el interior del complejo turístico.

El diputado de Cultura, Héctor Folgado, ha destacado que “siempre es muy importante que se celebren este tipo de eventos en la provincia, certámenes que impulsan la cultura entre nuestros ciudadanos y creadores, además de atraer a cientos de visitantes. Pero yo creo que, especialmente, en estos momentos. En los que la crisis económica ha motivado un importante recorte en las actividades culturales o la desaparición de entidades que se dedicaban a la promoción cultural”.

Folgado ha añadido que “no en nuestro caso, porque somos conscientes que la salida a la crisis pasa precisamente por la apuesta cultural. La Diputación a más crisis, más cultura. Más turismo cultural a través de festivales y más actividades a lo largo y ancho de la provincia. Creo que esta casa predica con el ejemplo al gestionar el Centro Cultural Provincial de las Aulas, la sala más solicitada de la provincia y por la que han pasado cientos de artistas”.

El diputat de Cultura, Héctor Folgado, i el president de Marina d’Or, Jesús Ger, han presentat aquest matí la II Setmana de l’Art Marina D’Or. Un esdeveniment que es desenrotllarà del 12 al 16 de setembre i que reunirà a més de 80 artistes nacionals i internacionals a Orpesa.

La Diputació de Castelló tindrà el seu propi estand en la fira perquè tots els amants de l’art puguen conèixer l’obra de quatre artistes provincials com Amat Belles, Traver Calçada, Paco Puig o Marcelo Díaz. A més, oferirà informació de les seues publicacions relacionades amb l’art i de l’activitat que es desenrotlla en els museus provincials.

La primera edició d’aquesta cita artística va permetre descobrir alguns artistes, incrementar la projecció d’altres i convertir l’esdeveniment en un excel·lent aparador. L’any passat es van realitzar tallers infantils, conferències, xarrades-debat, art en directe i una infinitat d’accions de màxim interès per als assistents. Una de les principals novetats d’enguany serà una “Jornada Vip”, que es realitzarà el 12 de setembre, a la que només es podrà accedir mitjançant invitació personalitzada per a col·leccionistes, galeristes, empresaris i amants de l’art.

Sota l’epígraf “L’art no és prescindible”, la segona edició de la trobada plàstica tindrà lloc Al Palau’ d’Or, superfície de2.400 metresquadrats en l’interior del complex turístic.

El diputat de Cultura, Héctor Folgado, ha destacat que “sempre és molt important que se celebren aquest tipus d’esdeveniments a la província, certàmens que impulsen la cultura entre els nostres ciutadans i creadors, a més d’atraure a centenars de visitants. Però jo crec que, especialment, en aquests moments. En els que la crisi econòmica ha motivat un important retallada en les activitats culturals o la desaparició d’entitats que es dedicaven a la promoció cultural”.

Folgado ha afegit que “no en el nostre cas, perquè som conscients que l’eixida a la crisi passa precisament per l’aposta cultural. La Diputació a més crisi, més cultura. Més turisme cultural a través de festivals i més activitats de cap a peus de la província. Crec que aquesta casa predica amb l’exemple en gestionar el Centre Cultural Provincial de les Aules, la sala més sol·licitada de la província i per la que han passat centenars d’artistes”.