La Diputació també promocionarà el consum de productes autòctons en la I Fira de Turisme Rural de Castelló

3 d'Abril de 2014

La Diputación de Castellón promocionará el consumo de productos autóctonos de la provincia en la I Feria Natural de Turismo Rural que se desarrollará en el recinto de La Pérgola durante el próximo fin de semana. Así, la institución acercará a los visitantes la marca ‘Castelló Ruta de Sabor’, junto a toda la información turística de los municipios del interior de la provincia.

El diputado de Turismo de Interior, José Pons, ha señalado que “en esta primera edición del turismo rural de Castellón debemos mostrar todos los potenciales que tienen nuestros municipios para posicionarse como destinos preferentes de turismo de interior entre la ciudadanía de la capital de La Plana y su área metropolitana. El acercamiento de nuestros atractivos agroalimentarios forma parte también de la estrategia que estamos desarrollando para mejorar el consumo de productos autóctonos como generador de oportunidades económicas en nuestros municipios”.

El contenido de la feria, que se desarrolla del 4 al 6 de abril, estará distribuido en cuatro ejes temáticos: alojamientos rurales, ocio, gastronomía y ecología. En la parte de alojamientos rurales está confirmada la participación de 44 empresas turísticas de la provincia, que acercarán su oferta al público final. Además, empresas dedicadas especialmente al ocio, mostrarán la diversidad de actividades que se desarrollan tanto en el patrimonio natural del interior (deportes de aventura, senderismo,…), como el cultural (programas de visitas u otros), etc.

“El interior de Castellón sigue siendo un desconocido para muchos castellonenses. Así que nuestro esfuerzo se va a dirigir a atraer la atención del público final de la propia provincia, para conseguir que se anime a conocer y disfrutar de los atractivos turísticos de los municipios de las zonas del interior”, ha indicado Pons.

 

Stand del Patronato Provincial

Con 60 metros cuadrados de superficie, el Patronato Provincial de Turismo contará con el stand más amplio de la feria. En él, los visitantes podrán conocer las dos marcas que la Diputación ha creado para potenciar y poner en valor los recursos turísticos del interior: la marca de productos autóctonos ‘Castelló Ruta de Sabor’ y la de eventos deportivos en el interior, ‘Montañas de Castellón’. También las jornadas gastronómicas y los centros BTT como potenciadores del cicloturismo en el territorio provincial.

El diputado de Turismo de Interior, José Pons, ha señalado que “el alojamiento rural de la provincia representa casi 14.000 plazas hoteleras en 87 municipios que disponen de plazas en alguna de las modalidades de alojamiento. De hecho, somos la provincia líder en la Comunitat en plazas de alojamiento rural, con el 46% de la oferta de la Comunitat Valenciana”.

 

Intensa actividad promocional durante este fin de semana

El respaldo del Patronato Provincial de Turismo a la Feria Natural se corresponde con la importante labor de promoción que va a desarrollar durante todo el fin de semana el Patronato Provincial de Turismo, con la participación estos días en cinco eventos dirigidos a los mercados de proximidad.

Así, durante esta tarde estará presente mediante un stand en la Feria del Biker que se celebra en la plaza Mayor de Castellón como previa a la I Mediterranean Xtrem que tendrá lugar el próximo fin de semana en las localidades de Castellón, Morella y Peñíscola.

Además, participará a partir de mañana por la noche ya hasta el domingo día 6 en la XVII Fira del Comerç, Agricultura i Ramaderia de Vall d´Alba. Asimismo, estará presente en  SITC Barcelona,  Salón Internacional de Turismo de Cataluña, junto con la Conselleria de Turismo, Costa Blanca y Valencia Terra i Mar.

Por último, cabe destacar también la presencia del Patronato Provincial de Turismo en la I Expo MABO, la feria del corredor que se celebra el próximo domingo de forma previa a la Maratón de Borriol. En el stand, la Diputación promocionará la provincia como destino turístico vinculado a los deportes de montaña, así como destino a conocer y descubrir por los propios castellonenses.

La Diputació de Castelló promocionarà el consum de productes autòctons de la província en la I Fira Natural de Turisme Rural que es farà en el recinte de la Pèrgola durant el pròxim cap de setmana. Així, la institució acostarà a les visites la marca ‘Castelló Ruta de Sabor’, junt amb tota la informació turística dels municipis de l’interior de la província.

El diputat de Turisme d’Interior, José Pons, ha assenyalat que “en aquesta primera edició del turisme rural de Castelló hem de mostrar tots els potencials que tenen els nostres municipis per a posicionar-se com a destins preferents de turisme d’interior entre la ciutadania de la capital de la Plana i la seua àrea metropolitana. L’acostament dels nostres atractius agroalimentaris forma part també de l’estratègia que estem desenvolupant per a millorar el consum de productes autòctons com a generador d’oportunitats econòmiques als nostres municipis”. El contingut de la fira, que es farà del 4 al 6 d’abril, estarà distribuït en quatre eixos temàtics: allotjaments rurals, oci, gastronomia i ecologia. En la part d’allotjaments rurals està confirmada la participació de 44 empreses turístiques de la província, que acostaran la seua oferta al públic final. A més, empreses dedicades especialment a l’oci, mostraran la diversitat d’activitats que s’esdevenen tant en el patrimoni natural de l’interior (esports d’aventura, senderisme,…), com el cultural (programes de visites o altres), etc. “L’interior de Castelló continua sent un desconegut per a molts castellonencs. Així que el nostre esforç es va a adreçar a atraure l’atenció del públic final de la pròpia província, per a aconseguir que s’anime a conèixer i gojar dels atractius turístics dels municipis de les zones de l’interior”, ha indicat Pons.   Estand del Patronat Provincial Amb 60 metres quadrats de superfície, el Patronat Provincial de Turisme tindrà l’estand més ampli de la fira. En ell, les visites podran conèixer les dues marques que la Diputació ha creat per a potenciar i posar en valor els recursos turístics de l’interior: la marca de productes autòctons ‘Castelló Ruta de Sabor’ i la d’esdeveniments esportius a l’interior, ‘Muntanyes de Castelló’. També les jornades gastronòmiques i els centres BTT com potenciadors del cicloturisme en el territori provincial. El diputat de Turisme d’Interior, José Pons, ha assenyalat que “l’allotjament rural de la província representa quasi 14.000 places hoteleres a 87 municipis que disposen de places en alguna de les modalitats d’allotjament. De fet, som la província líder en la Comunitat en places d’allotjament rural, amb el 46% de l’oferta de la Comunitat Valenciana”.   Intensa activitat promocional durant aquest cap de setmana El suport del Patronat Provincial de Turisme a la Fira Natural es correspon amb la important labor de promoció que desenvoluparà durant tot el cap de setmana el Patronat Provincial de Turisme, amb la participació aquests dies en cinc esdeveniments adreçats als mercats de proximitat.   Així, durant aquesta vesprada estarà present mitjançant un estand en la Fira del Biker que se celebra en la plaça Major de Castelló com prèvia a la I Mediterranean Xtrem que tindrà lloc el pròxim cap de setmana a les localitats de Castelló, Morella i Peníscola. A més, participarà a partir de demà la nit ja fins al diumenge dia 6 en la XVII Fira del Comerç, Agricultura i Ramaderia de la Vall d’Alba. Així mateix, estarà present en  SITC Barcelona,  Saló Internacional de Turisme de Catalunya, junt amb la Conselleria de Turisme, Costa Blanca i València Terra i Mar. Finalment, cal destacar també la presència del Patronat Provincial de Turisme en la I Expo MABO, la fira del corredor que se celebra diumenge que ve de forma prèvia a la Marató de Borriol. En l’estand, la Diputació promocionarà la província com a destinació turística vinculada als esports de muntanya, així com destí a conèixer i descobrir pels propis castellonencs.