Una trentena de Mitjans de comunicació cobriran la preestrena de Joc de Trons en el Castell de Peníscola

25 d'Abril de 2016

25 de abril. La Diputación de Castellón ultima los detalles para que el pase especial del estreno de Juego de Tronos sea un éxito esta tarde en el Castillo de Peñíscola. Más de 30 medios acreditados y 200 invitados como prescriptores y líderes de opinión mediática, turística y representantes de la sociedad castellonense seguirán el primer capítulo de la Sexta Temporada de la serie más vista de la historia de la televisión en una de sus localizaciones. Desde la organización se ha tenido que habilitar una sala contigua al Salón Gótico donde los medios podrán realizar su trabajo para cubrir el acto.

El vicepresidente provincial y diputado de Turismo, Andrés Martínez, ha explicado que “estamos volcados en aprovechar esta oportunidad turística histórica y transmitir la mejor imagen de nuestra provincia en las decenas de televisiones, medios gráficos y especializados de distintas zonas de España y del mundo que hoy tendrán a Peñíscola y la provincia como protagonistas de noticia en sus programas y páginas. Somos muy conscientes del tremendo impacto positivo que puede generar para nuestro turismo la mejor gestión de que Juego de Tronos haya rodado en nuestra provincia, y vamos a trabajar al máximo para que ello revierta en una mejora turística y mejor conocimiento de las virtudes de Peñíscola y la provincia”.

Hay que tener en cuenta que el acto de esta tarde congregará a más de una treintena de medios de comunicación que ya han confirmado su acreditación para cubrir el evento.

Éxito de participación del Concurso en Facebook

De acuerdo a su trabajo por optimizar la repercusión turística que tenga para la provincia el rodaje y preestreno de la sexta temporada de Juego de Tronos en el Castillo de Peñíscola, la Diputación puso en marcha un concurso en su página de Facebook que sorteaba cuatro pases dobles para el preestreno. Un concurso que ha logrado un total éxito de participación, con más de 100 imágenes de la provincia subidas a la Red por usuarios describiendo lugares bonitos de la provincia dignos de ser ‘escenarios de película’. Este concurso ha alcanzado a 17.000 personas que han visto las imágenes participantes y con ello algunas de las virtudes turísticas tanto del interior como de la costa provincial.

24 d'abril. La preestrena de la sisena temporada de Joc de Trons demà en el Castell de Peníscola, organitzada per Movistar+ amb la col·laboració de la Diputació, ha atret l'atenció d'una trentena de mitjans de comunicació ja acreditats, així com dels principals prescriptors del sector. El visionat del primer capítol de la temporada en un dels escenaris del rodatge serà seguit per unes 200 persones entre líders d'opinió, prescriptors i especialistes del sector audiovisual. A més, l'organització ha disposat d'una sala annexa al Saló Gòtic on els mitjans acreditats podran realitzar el seu treball durant la projecció.

El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “aquest esdeveniment suma impacte al que ja ha suposat per a la província a nivell de promoció turística, que la sèrie de televisió més vista de la història s'haja fixat en nosaltres per a rodar els seus capítols. Estem convençuts que aquest és l'inici de moltes bones notícies que continuaran arribant al Castell de Peníscola i al turisme de la província, fruit de ser el millor escenari per a grans rodatges com aquest”.

I és que la sèrie Joc de Trons és emesa a 170 països amb abast a 100 milions de persones. El seu rodatge ja va suposar un important impacte directe i immediat en el turisme de Peníscola i la seua inclusió a les localitzacions dels 13 països on ha rodat el seu equip generarà beneficis turístics molt destacats a mitjà i llarg termini, catapultant la imatge del Castell i amb això la del turisme de Castelló a les televisions de mig món.

“Durant la jornada de demà, el Castell de Peníscola, la seua imatge i el nom de la província de Castelló tornaran a associar-se a Joc de Trons amb aquesta estrena després de l'emissió als Estats Units, i aprofitarem totes les oportunitats perquè això revertesca en dinamització de l'activitat turística provincial, amb el suport del sector i dels municipis”, ha recalcat Martínez

Consolidar la promoció a través del cine i la televisió

Encara que Joc de Trons i la cessió per part de la Diputació del Castell per al seu rodatge, ha estat el pas més important per a la promoció turística de la marca provincial a través del cine i la televisió, cal destacar que és una estratègia que el Govern provincial liderat per Moliner treballa des de fa temps.

Així, recentment ha conclòs també la segona temporada del ‘Xiringuito de Pepe’, la popular sèrie que ha emés Telecinco gràcies al contracte de patrocini de la Diputació. Les xifres de més de quatre milions d'espectadors i una quota de pantalla pròxima al 23%, confirmen el bon resultat de la línia de promoció turística impulsada per la Diputació al crear aquesta sèrie a partir d'un contracte de patrocini, pel qual la institució ha tornat a invertir-hi 2015 71.390 euros. Una fructífera inversió si es té en compte que el retorn econòmic de cada un dels capítols per a la província és de 321.965 euros, amb la qual cosa el total de retorn econòmic dels vuit episodis multiplica la inversió de Diputació en 36 vegades, ja que s'estima en 2.576.000 euros per a empreses de diferents sectors de la província.  Recents estudis apunten, a més, que l'impacte turístic estimat de la sèrie ha estat d'entorn de 10 milions d'euros per al sector provincial.