La Diputació ja treballa per a que una vintena de restaurants de referència de la província s’integren a ‘Castelló, Ruta de Sabor’

12 de Juliol de 2014

La Diputación de Castellón ha intensificado su plan de trabajo con el objetivo de que la marca ‘Castelló, Ruta de Sabor’ no parece de crecer desde el mismo día en que los primeros productos estén en el mercado. Con ese objetivo, ya está trabajando para que una veintena de restaurantes de referencia de la provincia se integren también bajo el paraguas de la marca.

El diputado responsable del área de Desarrollo Rural, que es la que está coordinando esta estrategia, en la que también están implicados otros departamentos como Turismo o Promoción Económica, ha asegurado que “los restaurantes y los grandes cocineros que tenemos tienen que ser uno de los principales prescriptores a la hora de posicionar los productos de calidad en la provincia de Castellón”.

Cal Paradís, con estrella Michelin, es el primero

Esto es algo que ya lleva haciendo seis meses Miquel Barrera, de Cal Paradís, primer restaurante en obtener el reconocimiento de una estrella Michelin en la provincia, “y que es el ejemplo de lo que buscamos. Es un restaurante que trabaja con productos de la tierra y demuestra que tenemos muchos productores que ofrecen calidad y que pueden mejorar su rentabilidad”, ha explicado Giner.

La comisión de concesión de la marca ‘Castelló, Ruta de Sabor’ dará ya el 17 de julio los primeros documentos de uso a una quincena de marcas y productos de la provincia. Esto permitirá a las empresas utilizar esta imagen de identidad y calidad en sus productos y beneficiarse de la promoción que la Diputación de Castellón ha planificado poner en valor los alimentos castellonenses.

El propio presidente de la institución provincial, Javier Moliner, presidirá esta concesión que será la que certifique la llegada a comercios, restaurantes y mercados de los productos etiquetados con ‘Castelló, Ruta de Sabor’ después de año y medio de intenso trabajo para determinar tanto el reglamento para garantizar el acceso a esta marca de productos de Castellón que cumplan los requisitos de territorialidad y calidad. Además, también se han cumplido todos los requisitos para registrar la marca paraguas de la que se beneficiarán las empresas castellonenses que se integren.

Las primeras sectoriales, de las 12 que hay constituidas, en aprobar la concesión de la marca serán las del Aceite, Vino, Agua y Hortalizas (que incluye en esta primera concesión a la alcachofa y la tomata de penjar), que serán las primeras que estarán en los lineales de comercios. Entre las que le seguirán próximamente están otras como los quesos y los turrones.

Reglamento de uso publicado en el Boletín Oficial de la Provincia

Hay que recordar que la Diputación de Castellón ya ha publicado en el Boletín Oficial de la Provincia (BOP) el reglamento de uso como elemento diferenciador ‘Castelló, Ruta de Sabor’. “El procedimiento de tramitación y gestión ha sido muy meticuloso para que tanto los productores como los clientes tengan todas las garantías. El intenso programa de trabajo que hemos llevado a cabo, y que ahora entra en una nueva fase, se dirige a tener una marca guía sólida y que se consolide durante los años. Ese esfuerzo tiene por objeto aumentar el consumo de los productos de Castellón, en primer lugar en el propio mercado provincial, para generar oportunidades económicas en nuestro territorio y municipios”.

El Comité de Concesión de la Diputación de Castellón, mediante informe motivado, concederá o denegará el uso del elemento diferenciador para los productos para los que se hubiera solicitado. Con el objeto de poder acometer, tratar y resolver aquellas cuestiones de naturaleza común y/o frecuente, se crea la Comisión Permantente de la Comisión de Concesión, cuyas normas de funcionamiento y competencias serán aprobadas por esta última.

Con el objeto de estar en permanente contacto con los productores, se crean las comisiones sectoriales de producto, cuyas normas de funcionamiento estarán aprobadas por la Comisión de Concesión.

Las Comisiones Sectoriales de Producto tendrán carácter consultivo y capacidad para proponer cuantas acciones e iniciativas consideren para la mejor aplicación y desarrollo del Elemento Diferenciador. Estas comisiones se agruparán por producto o por grupo de productos relacionados.

La Diputació de Castelló ha intensificat el seu pla de treball amb l’objectiu que la marca ‘Castelló, Ruta de Sabor’ no pare de créixer des del mateix dia en què els primers productes estiguen en el mercat. Amb aquest objectiu, ja està treballant perquè una vintena de restaurants de referència de la província s’integren també sota el paraigua de la marca.

El diputat responsable de l’àrea de Desenvolupament Rural, que és la que està coordinant aquesta estratègia, en la que també estan implicats altres departaments com ara Turisme o Promoció Econòmica, ha assegurat que “els restaurants i els grans cuiners que tenim han de ser un dels principals prescriptors a l’hora de posicionar els productes de qualitat a la província de Castelló”.

Cal Paradís, amb estrela Michelin, és el primer

Açò és quelcom que ja porta fent sis mesos Miquel Barrera, de Cal Paradís, primer restaurant a obtindre el reconeixement d’una estrela Michelin a la província, “i que és l’exemple del que busquem. És un restaurant que treballa amb productes de la terra i demostra que tenim molts productors que ofereixen qualitat i que poden millorar la seua rendibilitat”, ha explicat Giner.

La Comissió de Concessió de la marca ‘Castelló, Ruta de Sabor’ donarà ja el 17 de juliol els primers documents d’ús a una quinzena de marques i productes de la província. Açò permetrà a les empreses utilitzar aquesta imatge d’identitat i qualitat en els seus productes i beneficiar-se de la promoció quela Diputació de Castelló ha planificat posar en valor els aliments castellonencs.

El propi president de la institució provincial, Javier Moliner, presidirà aquesta concessió que serà la que certifique l’arribada a comerços, restaurants i mercats dels productes etiquetats amb ‘Castelló, Ruta de Sabor’ després d’any i mig d’intens treball per a determinar tant el reglament per a garantir l’accés a aquesta marca de productes de Castelló que complisquen els requisits de territorialitat i qualitat. A més, també s’han complit tots els requisits per a registrar la marca paraigua de la qual es beneficiaran les empreses castellonenques que s’hi integren.

Les primeres sectorials, de les 12 que hi ha constituïdes, a aprovar la concessió de la marca seran les de l’Oli, Vi, Aigua i Hortalisses (que inclou en aquesta primera concessió la carxofa i la tomata de penjar), que seran les primeres que estaran en els lineals de comerços. Entre les que les seguiran pròximament estan altres com els formatges i els torrons.

Reglament d’ús publicat en el Butlletí Oficial dela Província

Cal recordar quela Diputacióde Castelló ja ha publicat en el Butlletí Oficial dela Província(BOP) el Reglament d’ús com a element diferenciador ‘Castelló, Ruta de Sabor’. “El procediment de tramitació i gestió ha estat molt meticulós perquè tant els productors com els clients tinguen totes les garanties. L’intens programa de treball que hem dut a terme, i que ara entra en una nova fase, s’adreça a tindre una marca guia sòlida i que es consolide durant els anys. Aquest esforç té com a objecte augmentar el consum dels productes de Castelló, en primer lloc en el propi mercat provincial, per a generar oportunitats econòmiques al nostre territori i municipis”.

El Comité de Concessió de la Diputaciónde Castelló, mitjançant informe motivat, concedirá o denegará l’ús de l’element diferenciador per als productes per als que s’haguera sol·licitat. Amb l’objecte de poder emprendre, tractar i resoldre aquelles qüestions de naturalesa comú́ i/o freqüent, es crea la Comissió Permanentde la Comissióde Concessió, les normes de funcionament i competències de la qual seran aprovades per aquesta ú́ltima. Amb l’objecte d’estar en permanent contacte amb els productors, es creen les comissions sectorials de producte, les normes de funcionament de les quals estarán aprovades per la Comissió de Concessió. Les comissions sectorials de producte tindran caràcter consultiu i capacitat per a proposar quantes accions i iniciatives consideren per a la millor aplicació́ i desenvolupament de l’Element Diferenciador. Aquestes comissions s’agruparan per producte o per grup de productes relacionats.