La ‘I Fira del meló Marjal Sud’ es trasllada a la Llosa aquest cap de setmana després de congregar 10.000 persones en la seua inauguració

18 de Juliol de 2013

Del 19 al 21 de julio el municipio de La Llosa acogerá la ‘I Fira del Meló Marjal Sud’ que, en su inauguración la semana pasada en Moncofa, ya ha logrado suscitar el interés de 10.000 personas. Esta iniciativa itinerante, auspiciada por el Patronato Provincial de Turismo de la Diputación de Castellón, persigue el objetivo de promocionar un producto autóctono de calidad, como es el melón de la zona sur de Castellón, y aprovecharlo como reclamo comercial y turístico.

El evento ya está cosechando un notable éxito, pues los nueve agricultores que participaron en Moncofa vendieron todos los melones y sandías que pusieron a la venta, bajo la etiqueta de calidad ‘Meló Marjal Sud’. Asimsimo, tuvieron lugar degustaciones gastronómicas por parte de restaurantes locales así como talleres culinarios (show cooking) en los que se elaboraron recetas como granizado de melón y Kiwi, mousse de melón o tarta semifría de melón.

Por otro lado, también se desarrollaron actividades dedicadas a los niños como el primer ‘Concurs de fanalets de meló’. En La Llosa esperan repetir el gran número de asistentes y ya ha iniciado el montaje de la feria en las calles del municipio.

El vicepresidente de Turismo, Andrés Martínez, ha apuntado que “la Diputación aportará todas las herramientas que estén en nuestras manos para ayudar a nuestros municipios a emprender iniciativas como ésta que han demostrado que, sumando esfuerzos y con ingenio, se pueden brindar nuevas oportunidades a esta provincia”.

Durante el próximo fin de semana, del 26 al 28 de julio, el evento se trasladará Xilxes y, por su parte, Almenara cerrará la edición de este año del 2 al 4 de agosto.

Del 19 al 21 de juliol el municipi dela Llosa acollirà la ‘I Fira del meló Marjal Sud’ que, en la seua inauguració la setmana passada a Moncofa, ja ha aconseguit suscitar l’interès de 10.000 persones. Aquesta iniciativa itinerant, patrocinada pel Patronat Provincial de Turisme de la Diputació de Castelló, persegueix l’objectiu de promocionar un producte autòcton de qualitat, com és el meló de la zona sud de Castelló, i aprofitar-lo com a reclam comercial i turístic.

L’esdeveniment ja està recollint un notable èxit, perquè els nou agricultors que van participar a Moncofa van vendre tots els melons i melons d’alger que van posar a la venda, sota l’etiqueta de qualitat ‘Meló Marjal Sud’. Així mateix, van tindre lloc degustacions gastronòmiques per part de restaurants locals i també tallers culinaris (xou cooking) en els que es van elaborar receptes com ara granissat de meló i Kiwi, mousse de meló o tortada semifreda de meló.

D’altra banda, també es van exercir activitats dedicades als xiquets i xiquetes com el primer ‘Concurs de fanalets de meló’. Ala Llosa esperen repetir el gran nombre d’assistents i ja ha iniciat el muntatge de la fira en els carrers del municipi.

El vicepresident de Turisme, Andrés Martínez, ha apuntat que “la Diputació aportarà totes les eines que estiguen en les nostres mans per a ajudar els nostres municipis a emprendre iniciatives com aquesta que han demostrat que, sumant esforços i amb enginy, es poden brindar noves oportunitats a aquesta província”.

Durant el pròxim cap de setmana, del 26 al 28 de juliol, l’esdeveniment es traslladarà a Xilxes i, per la seua banda, Almenara tancarà l’edició d’enguany del 2 al 4 d’agost.