La marca Castelló Ruta de Sabor que impulsa la Diputació tindrà 12 comissions sectorials de producte per a la seua regulació

12 de Febrer de 2014

La marca de productos autóctonos ‘Castelló Ruta de Sabor’ que impulsa la Diputación de Castellón contará con, al menos, una docena de Comisiones Sectoriales de Producto que tratarán de forma especializada acciones a desarrollar en cada uno de los sectores que la conforman.

El diputado de Desarrollo Rural, Domingo Giner, ha explicado que “el ritmo de trabajo no cesa para que, cuanto antes, quede formalizada toda la estructura de funcionamiento de la marca guía. Contará con una estructura piramidal que tendrá una Comisión de Concesión, una Comisión Permanente, y las distintas Comisiones Sectoriales de Producto que incluirán directamente a los representantes de cada sector”. Los diversos comités o comisiones sectoriales tendrán como principal finalidad definir las cualidades y condiciones que por consenso se aplican a su sector. Así, además de las comisiones de aceite de oliva y vino, está prevista la creación en las próximas semanas de comisiones de hortalizas, frutas, productos micológicos, lácteos, frutos secos, carne, pesca, dulces (repostería y panadería), agua y prescriptores (hostelería, restauración y puntos de venta). “La propuesta inicial es de doce comisiones, aunque el número quedará determinado definitivamente por las necesidades que vayan surgiendo a la hora de organizar a los diferentes productos y sectores”, ha explicado Giner. Hasta el momento, cuando apenas se cumplen dos meses de su presentación, son más de 160 empresas de la provincia las que se han interesado en formar parte de la marca Castelló Ruta de Sabor, que cuenta ya con embajador de calidad con el chef Miguel Barrera, primer estrella Michelín de la provincia.  

La marca de productes autòctons ‘Castelló Ruta de Sabor’ que impulsa la Diputació de Castelló tindrà, almenys, una dotzena de comissions sectorials de producte que tractaran de forma especialitzada accions a desenvolupar en cada un dels sectors que la conformen.

  El diputat de Desenvolupament Rural, Domingo Giner, ha explicat que “el ritme de treball no cessa perquè, com més prompte millor, quede formalitzada tota l’estructura de funcionament de la marca guia. Tindrà una estructura piramidal conformada per una Comissió de Concessió, una Comissió Permanent, i les distintes comissions sectorials de producte que inclouran directament els representants de cada sector”.   Els diversos comitès o comissions sectorials tindran com principal finalitat definir les qualitats i condicions que per consens s’apliquen al seu sector. Així, a més de les comissions d’oli d’oliva i vi, està prevista la creació en les pròximes setmanes de comissions d’hortalisses, fruites, productes micològics, lactis, fruites seques, carn, pesca, dolços (rebosteria i forn), aigua i prescriptors (hostaleria, restauració i punts de venda).   “La proposta inicial és de dotze comissions, encara que el número quedarà determinat definitivament per les necessitats que vagen sorgint a l’hora d’organitzar els diferents productes i sectors”, ha explicat Giner.   Fins al moment, quan a penes es compleixen dos mesos de la seua presentació, són més de 160 empreses de la província les que s’han interessat a formar part de la marca Castelló Ruta de Sabor, que té ja un ambaixador de qualitat amb el xef Miguel Barrera, primera estrela Michelín de la província.