La marca ‘Castelló Ruta de Sabor’ que impulsa la Diputació inclou ja els productors de torró de la província

1 d'Octubre de 2014

La marca de productos autóctonos ‘Castelló Ruta de Sabor’ que impulsa la Diputación de Castellón  continúa su labor de consolidarse como elemento diferenciador de la calidad y origen de los productos de la provincia. Así, estos días se ha reunido la sectorial de los turrones de la provincia para debatir las condiciones que regularán la concesión del elemento diferenciador en este sector.

La estrategia de CRS no sólo favorecerá las empresas productoras de turrón, sino que el compromiso se extiende a los productores de la materia prima: los frutos secos y la miel de nuestra provincia.

El diputado de Desarrollo Rural, Domingo Giner, ha explicado que la calidad de estos productos elaborados viene dada por la elevada calidad de las materias primas, por lo que existe una sinergia muy importante entre el producto y el territorio. Así, Giner ha destacado tras las sectoriales que “nuestro turrón no sólo es industria sino que, junto a otros sectores, es el reflejo de nuestro medio rural y nuestro paisaje. Nuestro turrón es nuestras almendras y nuestra miel, de ahí la relación tan directa que hay en la mejora de las ventas de nuestros productos y potenciar nuevas oportunidades en nuestro medio rural”.

Cabe señalar que el proceso de consolidación de la estructura de la marca continúa, con la creación en los próximos días de más sectoriales como son: los productos lácteos, pescado y marisco y la de los puntos de venta.

Una marca que ya es una realidad

Es importante recordar que la comisión de concesión de la marca ‘Castelló, Ruta de dio el pasado mes de julio los primeros documentos de uso a una quincena de marcas y productos de la provincia. Esto permitirá a las empresas utilizar esta imagen de identidad y calidad en sus productos y beneficiarse de la promoción que la Diputación de Castellón ha planificado poner en valor los alimentos castellonenses.

Es esa concesión la que certificó la llegada a comercios, restaurantes y mercados de los productos etiquetados con ‘Castelló, Ruta de Sabor’ después de año y medio de intenso trabajo para determinar tanto el reglamento para garantizar el acceso a esta marca de productos de Castellón que cumplan los requisitos de territorialidad y calidad. Además, también se han cumplido todos los requisitos para registrar la marca paraguas de la que se beneficiarán las empresas castellonenses que se integren.

La marca de productes autòctons ‘Castelló Ruta de Sabor’ que impulsa la Diputació de Castelló  continua la seua labor de consolidar-se com a element diferenciador de la qualitat i origen dels productes de la província. Així, aquests dies s’ha reunit la sectorial dels torrons de la província per a debatre les condicions que regularan la concessió de l’element diferenciador en aquest sector.

L’estratègia de CRS no sols afavorirà les empreses productores de torró, sinó que el compromís s’estèn als productors de la matèria primera: les fruites seques i la mel de la nostra província.

El diputat de Desenvotllament Rural, Domingo Giner, ha explicat que la qualitat d’aquests productes elaborats ve donada per l’elevada qualitat de les matèries primeres, per la qual cosa hi ha una sinergia molt important entre el producte i el territori. Així, Giner ha destacat després de les sectorials que “el nostre torró no sols és indústria sinó que, junt amb altres sectors, és el reflex del nostre medi rural i el nostre paisatge. El nostre torró és les nostres ametles i la nostra mel, d’ací la relació tan directa que hi ha en la millora de les vendes dels nostres productes i potenciar noves oportunitats al nostre medi rural”.

Cal assenyalar que el procés de consolidació de l’estructura de la marca continua, amb la creació en els pròxims dies de més sectorials com són: els productes lactis, peix i marisc i la dels punts de venda.

Una marca que ja és una realitat

És important recordar que la Comissió de Concessió de la marca ‘Castelló, Ruta de Sabor va donar el passat mes de juliol els primers documents d’ús a una quinzena de marques i productes de la província. Açò permetrà les empreses utilitzar aquesta imatge d’identitat i qualitat en els seus productes i beneficiar-se de la promoció que la Diputació de Castelló ha planificat per posar en valor els aliments castellonencs. 

És aquesta concessió la que va certificar l’arribada a comerços, restaurants i mercats dels productes etiquetats amb ‘Castelló, Ruta de Sabor’ després d’any i mig d’intens treball per a determinar tant el reglament per a garantir l’accés a aquesta marca de productes de Castelló que complesquen els requisits de territorialitat i qualitat. A més, també s’han complit tots els requisits per a registrar la marca paraigua de què es beneficiaran les empreses castellonenques que s’hi integren.