Les II Jornades Gastronòmiques de la Tòfona es consoliden com a focus d’atracció turística en incrementar el seu públic en un 25%

4 de Març de 2013

Las Jornadas Gastronómicas de la Trufa Negra de Els Ports-Maestrat se han consolidado como un foco importante de atracción turística en el interior de Castellón al concluir su segunda edición con un total de 1.250 menús adicionales a lo habituales, un 25% más que en la primera edición, el año pasado. El impacto de las jornadas y de la muestra celebrada en Culla ha supuesto la visita de unas 3.500 personas a los municipios participantes, con un impacto económico estimado en más 100.000 euros.

Cabe recordar que en esta segunda edición, transcurrida durante los pasados meses de enero y febrero, han participado un total  de 37 establecimientos comerciales y hoteleros de las localidades de Albocàsser, Benassal, Catí, Culla y La Serratella, además de la Escuela de Hostelería de Castellón. Tal y como ha comentado el diputado provincial, Pablo Roig, “los datos confirman que este tipo de iniciativas suponen un reclamo importante para la dinamización económica de estos municipios en unas fechas, además, en las que el turismo escasea en estas zonas. Al mismo tiempo, contribuyen en el propósito del proyecto ‘Conecta Castellón’ de educar en el consumo de productos castellonenses. Además, actividades que se han realizado en la ‘X Mostra de la Tòfona dels Ports-Maestrat´, tales como el VIII Concurso Gastronómico de la Trufa Negra dels Ports-Maestrat ayudan a la puesta en valor de nuestra preciada trufa, una fuente de riqueza para nuestras comarcas del interior”. Roig ha añadido que “si en tiempos de crisis se ha respaldado con este incremento en la participación y en las visitas y menús, creemos que en épocas de recuperación económica la evolución positiva en la trayectoria de estos eventos va a ser todavía más importante”.

AUDIO:

[audio:http://www1.dipcas.es/wp-content/uploads/2013/03/0403-ROIG-TRUFA.mp3|titles=0403 ROIG TRUFA]

Les Jornades Gastronòmiques de la Tòfona Negra dels Ports-Maestrat s’han consolidat com un focus important d’atracció turística a l’interior de Castelló en concloure la seua segona edició amb un total de 1.250 menús addicionals a l’habituals, un 25% més que en la primera edició, l’any passat. L’impacte de les jornades i de la mostra celebrada a Culla ha suposat la visita d’unes 3.500 persones als municipis participants, amb un impacte econòmic estimat en més 100.000 euros. Cal recordar que en aquesta segona edició, transcorreguda durant els passats mesos de gener i febrer, han participat un total  de 37 establiments comercials i hotelers de les localitats d’Albocàsser, Benassal, Catí, Culla i la Serratella, a més de l’Escola d’Hostaleria de Castelló.

Tal com ha comentat el diputat provincial, Pablo Roig, “les dades confirmen que aquest tipus d’iniciatives suposen un reclam important per a la dinamització econòmica d’aquests municipis en unes dates, a més, en les que el turisme escasseja en aquestes zones. Al mateix temps, contribueixen en el propòsit del projecte ‘Connecta Castelló’ d’educar en el consum de productes castellonencs. A més, activitats que s’han realitzat en la ‘X Mostra de la Tòfona dels Ports-Maestrat´, com ara el VIII Concurs Gastronòmic de la Tòfona Negra dels Ports-Maestrat ajuden a la posada en valor de la nostra preada trufa, una font de riquesa per a les nostres comarques de l’interior”.

Roig ha afegit que “si en el temps de crisi s’ha protegit amb aquest increment en la participació i en les visites i menús, creiem que en èpoques de recuperació econòmica l’evolució positiva en la trajectòria d’aquests esdeveniments serà encara més important”.