Les jornades gastronòmiques reporten al febrer 340.000 euros i més de 12.000 visitants als municipis de l’interior de Castelló

8 de Març de 2013

La celebración de jornadas gastronómicas en la provincia de Castellón ha supuesto, durante el mes de febrero, la afluencia de más de 12.000 visitantes a los municipios del interior, con un impacto económico superior a los 340.000 euros. Concretamente, se trata de las XVI Jornadas Gastronómicas del Alto Palancia y de las II Jornadas Gastronómicas de la Trufa de Els Ports-Maestrats, ambas respaldadas por la Diputación de Castellón y desarrolladas durante los fines de semana del mes de febrero y el primero de marzo.

Tal y como ha explicado el diputado provincial de Turismo de Interior, José Pons, “Desde la Diputación de Castellón trabajamos por planificar acciones que desestacionalicen el turismo en las zonas del interior de la provincia, y queda demostrado que estas jornadas gastronómicas atraen visitantes a nuestros municipios durante todo el año, sobre todo en épocas tradicionalmente consideradas de temporada baja”.

XVI Jornadas Gastronómicas del Alto Palancia

Las XVI Jornadas Gastronómicas del Alto Palancia han concluido con 10.000 menús servidos en los 26 restaurantes de la comarca participantes. Los datos, aportados por la Agrupación Empresarial de Turismo del Alto Palancia, superan los de ediciones anteriores, suponiendo un impacto económico estimado en los 240.000 euros.

Aceites, jamones, embutidos, elaboraciones tradicionales, así como cocina moderna, han tenido cabida en estas jornadas en las que el vino de la zona también ha servido de nexo de unión.

Según Pons, “La amplia trayectoria de estas jornadas es una muestra del trabajo bien hecho en la colaboración entre el empresariado turístico y hostelero de la provincia con las administraciones”.

II Jornadas Gastronómicas de la Trufa Els Ports-Maestrat

Las Jornadas Gastronómicas de la Trufa Negra de Els Ports-Maestrat también se han consolidado como un foco importante de atracción turística en el interior de Castellón al concluir su segunda edición con un total de 1.250 menús adicionales a los habituales, un 25% más que en la primera edición, el año pasado. El impacto de las jornadas y de la muestra celebrada en Culla ha supuesto la visita de unas 3.500 personas a los municipios participantes, con un impacto económico estimado en más 100.000 euros.

Cabe recordar que en esta segunda edición, transcurrida durante los pasados meses de enero y febrero, han participado un total  de 37 establecimientos comerciales y hoteleros de las localidades de Albocàsser, Benassal, Catí, Culla y La Serratella, además de la Escuela de Hostelería de Castellón.

 La celebració de jornades gastronòmiques a la província de Castelló ha suposat, durant el mes de febrer, l’afluència de més de 12.000 visitants als municipis de l’interior, amb un impacte econòmic superior als 340.000 euros. Concretament, es tracta de les XVI Jornades Gastronòmiques de l’Alt Palància i de les II Jornades Gastronòmiques de la Tòfona dels Ports-Maestrat, ambdues protegides per la Diputació de Castelló i desenvolupades durant els caps de setmana del mes de febrer i el primer de març.

Tal com ha explicat el diputat provincial de Turisme d’Interior, José Pons, “Des de la Diputació de Castelló treballem per planificar accions que desestacionalitzen el turisme a les zones de l’interior de la província, i queda demostrat que aquestes jornades gastronòmiques atrauen visitants als nostres municipis durant tot l’any, sobretot en èpoques tradicionalment considerades de temporada baixa”.

XVI Jornades Gastronòmiques de l’Alt Palància

Les XVI Jornades Gastronòmiques de l’Alt Palància han conclòs amb 10.000 menús servits en els 26 restaurants de la comarca participants. Les dades, aportades per l’Agrupació Empresarial de Turisme de l’Alt Palància, superen les d’edicions anteriors, suposant un impacte econòmic estimat en els 240.000 euros.

Olis, pernils, embotits, elaboracions tradicionals, així com cuina moderna, han tingut cabuda en aquestes jornades en què el vi de la zona també ha servit de nexe d’unió.

Segons Pons, “L’àmplia trajectòria d’aquestes jornades és una mostra del treball ben fet en la col·laboració entre l’empresariat turístic i hostaler de la província amb les administracions”.

II Jornades Gastronòmiques de la Tòfona Els Ports-Maestrat

Les Jornades Gastronòmiques de la Tòfona Negra dels Ports-Maestrat també s’han consolidat com un focus important d’atracció turística a l’interior de Castelló en concloure la seua segona edició amb un total de 1.250 menús addicionals als habituals, un 25% més que en la primera edició, l’any passat. L’impacte de les jornades i de la mostra celebrada a Culla ha suposat la visita d’unes 3.500 persones als municipis participants, amb un impacte econòmic estimat en més de 100.000 euros.

Cal recordar que en aquesta segona edició, transcorreguda durant els passats mesos de gener i febrer, han participat un total  de 37 establiments comercials i hotelers de les localitats d’Albocàsser, Benassal, Catí, Culla i La Serratella, a més de l’Escola d’Hostaleria de Castelló.