Les pernoctacions a la província de Castelló creixen un 2,1 % respecte al primer semestre de 2011

1 d'Agost de 2012
El Patronato Provincial de Turismo de la Diputación de Castellón ha publicado los datos oficiales del sector turístico en el primer semestre del año. Así, es destacable que la evolución del número de viajeros ha tenido un incremento de un 2,10 % respecto a 2011, en los meses comprendidos entre enero y junio. Según el informe cada turista pernocta en la provincia una media de tres noches, siendo la facturación media de los hoteles de Castellón de 60,6 euros por habitación ocupada. Esta evolución positiva se debe, en parte, a la gran demanda existente de turistas extranjeros por la provincia, la cual se ha incrementado en un 19,94 %. Por contra, la llegada de viajeros nacionales ha decrecido respecto al año pasado en un 1,65 %. El vicepresidente de Turismo, Andrés Martínez, ha destacado que "estas cifras demuestran la gran labor que, desde el Patronato Provincial junto a los empresarios turísticos, se está llevando a cabo durante todo el año por convertir el sector turístico en pilar fundamental de la economía castellonense. Nuestro plan de marketing es un espejo del trabajo conjunto con el sector, de ahí ha surgido la campaña online y offline anterior al verano así como la promoción del interior en la costa. Martínez también ha apuntado que "no es fácil crecer en tiempos de crisis como los que estamos viviendo, pero entre todos hemos construido una marca Castellón fuerte para conseguir que nuestros visitantes vuelvan año tras año. La fuerza que le ha dado Javier Moliner al turismo, manteniendo la inversión en la promoción, es sinónimo de buenos resultados". Por otro lado, cabe recalcar que la costa de Castellón ha tenido una ocupación en el mes de junio que ronda el 85 %, cifra que ya adelantó tanto la Asociación de Empresarios de Hostelería y Turismo (Ashotur) como el propio Patronato y que califican como "una muy buena noticia para el sector". En cuanto a las previsiones para agosto, los hoteleros del litoral prevén mantener el mismo nivel de actividad que en 2011, porcentaje que oscila entre el 87 % y 90 % de media de ocupación. Debido a la tendencia del cliente de reservar a última hora estos datos son provisionales, a la espera de los resultados finales. El informe también revela la fidelidad de los turistas por nuestras playas y por actividades como los grandes eventos musicales, que están posicionando la marca Castellón Mediterráneo como líder del segmento dentro de los destinos de costa española.  

 Els hotels de la costa de Castelló aconsegueixen una ocupació del 85% en el mes de juliol i es preveu arribar al 90% a l’agost

El Patronat Provincial de Turisme de la Diputació de Castelló ha publicat les dades oficials del sector turístic en el primer semestre de l’any. Així, és destacable que l’evolució del nombre de viatgers ha tingut un increment d’un 2,10 % respecte a 2011, en els mesos compresos entre gener i juny. Segons l’informe cada turista pernocta a la província una mitjana de tres nits, sent la facturació mitjana dels hotels de Castelló de 60,6 euros per habitació ocupada.

Aquesta evolució positiva es deu, en part, a la gran demanda existent de turistes estrangers per la província, la qual s’ha incrementat en un 19,94 %. Per contra, l’arribada de viatgers nacionals ha decrescut respecte a l’any passat en un 1,65 %.

El vicepresident de Turisme, Andrés Martínez, ha destacat que "aquestes xifres demostren la gran labor que, des del Patronat Provincial junt amb l´empresariat turístic, s’està duent a terme durant tot l’any per convertir el sector turístic en pilar fonamental de l’economia castellonenca. El nostre pla de màrqueting és un espill del treball conjunt amb el sector, d’ací ha sorgit la campanya online i offline anterior a l’estiu així com la promoció de l’interior en la costa.

Martínez també ha apuntat que "no és fàcil créixer en els temps de crisi com els que estem vivint, però entre tots hem construït una marca Castelló forta per a aconseguir que els nostres visitants tornen any rere any. La força que li ha donat Javier Moliner al turisme, mantenint la inversió en la promoció, és sinònim de bons resultats".

D’altra banda, cal recalcar que la costa de Castelló ha tingut una ocupació en el mes de juny que ronda el 85%, xifra que ja va avançar tant l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme (Ashotur) com el propi Patronat i que qualifiquen com "una molt bona notícia per al sector". Quant a les previsions per a agost, els hotelers del litoral preveuen mantindre el mateix nivell d’activitat que en 2011, percentatge que oscil·la entre el 87% i 90% de mitjana d’ocupació. A causa de la tendència del client de reservar a última hora aquestes dades són provisionals, a l’espera dels resultats finals.

L’informe també revela la fidelitat del turisme per les nostres platges i per activitats com els grans esdeveniments musicals, que estan posicionant la marca Castelló Mediterrani com a líder del segment dins dels destins de costa espanyola.