Els hotels de la costa de Castelló aconsegueixen una ocupació del 85% en el mes de juliol i es preveu arribar al 90% a l’agost
El Patronat Provincial de Turisme de la Diputació de Castelló ha publicat les dades oficials del sector turístic en el primer semestre de l’any. Així, és destacable que l’evolució del nombre de viatgers ha tingut un increment d’un 2,10 % respecte a 2011, en els mesos compresos entre gener i juny. Segons l’informe cada turista pernocta a la província una mitjana de tres nits, sent la facturació mitjana dels hotels de Castelló de 60,6 euros per habitació ocupada.
Aquesta evolució positiva es deu, en part, a la gran demanda existent de turistes estrangers per la província, la qual s’ha incrementat en un 19,94 %. Per contra, l’arribada de viatgers nacionals ha decrescut respecte a l’any passat en un 1,65 %.
El vicepresident de Turisme, Andrés Martínez, ha destacat que "aquestes xifres demostren la gran labor que, des del Patronat Provincial junt amb l´empresariat turístic, s’està duent a terme durant tot l’any per convertir el sector turístic en pilar fonamental de l’economia castellonenca. El nostre pla de màrqueting és un espill del treball conjunt amb el sector, d’ací ha sorgit la campanya online i offline anterior a l’estiu així com la promoció de l’interior en la costa.
Martínez també ha apuntat que "no és fàcil créixer en els temps de crisi com els que estem vivint, però entre tots hem construït una marca Castelló forta per a aconseguir que els nostres visitants tornen any rere any. La força que li ha donat Javier Moliner al turisme, mantenint la inversió en la promoció, és sinònim de bons resultats".
D’altra banda, cal recalcar que la costa de Castelló ha tingut una ocupació en el mes de juny que ronda el 85%, xifra que ja va avançar tant l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme (Ashotur) com el propi Patronat i que qualifiquen com "una molt bona notícia per al sector". Quant a les previsions per a agost, els hotelers del litoral preveuen mantindre el mateix nivell d’activitat que en 2011, percentatge que oscil·la entre el 87% i 90% de mitjana d’ocupació. A causa de la tendència del client de reservar a última hora aquestes dades són provisionals, a l’espera dels resultats finals.
L’informe també revela la fidelitat del turisme per les nostres platges i per activitats com els grans esdeveniments musicals, que estan posicionant la marca Castelló Mediterrani com a líder del segment dins dels destins de costa espanyola.