Liderant el creixement turístic dels municipis de la província

Liderant el creixement turístic dels municipis de la província
3 de Febrer de 2017

El Govern provincial destina 145.000 euros per a subvencionar plans estratègics de turisme a localitats com ara Montanejos

3 de febrer. La Diputació de Castelló s'ha marcat com a objectiu prioritari el convertir el turisme en un espai d'oportunitats per a tots els municipis de la província. Per a això, el Govern provincial ha invertit ja més de 145.000 euros per a “fer possible que els 45 pobles que així ho han sol·licitat tinguen un Pla estratègic de turisme propi i puguen fer un diagnòstic que els ajude a canalitzar la seua trajectòria turística”.

 

El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “des del Govern provincial detectàrem fa un parell d'anys una carència en la planificació estratègica de turisme en part del territori i amb el ferm objectiu que les nostres localitats pogueren explotar els seus recursos turístics, vam llançar una línia de subvencions adreçades a ajuntaments i mancomunitats per a l'elaboració de plans estratègics de turisme”.

 

És el cas de Montanejos que, de la mà de l'Administració provincial i a través de la seua Fundació de Turisme, “ha donat forma a un full de ruta que li va a permetre posar en valor la seua singularitat com a marca turística”.

 

En aquesta línia, la regidora responsable de Turisme, Rosa Collado, ha agraït el suport mostrat des del primer moment per part de la Diputació a l'hora “de permetre'ns tindre un guió que ens servesca per a saber cap a on anem i, entre altres objectius, ens permeta desestacionalitzar el turisme i reforçar la nostra vocació de lideratge turístic a l'interior de la Comunitat Valenciana”.

 

Per a “consolidar Montanejos com referent turístic i, alhora complir amb la màxima marcada per Moliner a l'hora de fer de l'interior de la província un espai connectat al màxim amb el litoral com un producte complementari però també diferenciat que genere oportunitats a tot l'interior”, l'Administració provincial ha destinat prop de 37.000 euros per a la subvenció de diferents accions estratègiques destinades a la promoció turística a Montanejos, com ara un informador turístic.

 

Pla estratègic de turisme provincial

Cal destacar que aquesta aposta per la promoció turística a Montanejos s'enquadra dins del Pla estratègic de turisme 2017-2020 de la província de Castelló, confeccionat per la Diputació de la mà d'ajuntaments i l'empresariat turístic castellonenc a l'hora de “projectar i consolidar el turisme com el sector productiu clau que ja és a la província”.

 

En aquest sentit, el vicepresident provincial ha recordat que el passat any “aconseguírem superar la barrera dels 7,5 milions de turistes a la província i l'objectiu per a 2017 no pot ser un altre que el de consolidar aquesta tendència i continuar sumant bones notícies econòmiques i laborals a la província a través del turisme”.

 

Amb l'objectiu d'augmentar un 30% els ingressos que genera el turisme a la província, el Pla estratègic provincial té quatre eixos estratègics, com són: “marca diferencial”, per a enfortir la singularitat de Castelló com a destinació turística; “destinació multiexperiència”, reforçant la promoció de l'oferta complementària i única que ofereix el territori, sobretot les experiències que podem trobar a l'interior; “turisme sostenible”, per a posar en valor els recursos naturals i paisatgístics i generar riquesa des d'una òptica sostenible tant econòmicament com mediambiental i “competitivitat en el mercat internacional”, que comporta orientar la destinació a l'excel·lència, a la qualitat i a la innovació tecnològica per a respondre a les demandes del mercat.