Els formatges que formen part de Castelló Ruta de Sabor hauran de contindre un mínim del 80 % de llet produïda a la província

4 d'Octubre de 2014

La sectorial de quesos y derivados lácteos de la marca de productos autóctonos Castelló Ruta de Sabor que impulsa la Diputación de Castellón ha concluido que los quesos que formen parte de la misma deberán contener como mínimo un 80% de leche producida en la provincia. Es uno de los requisitos que ha concretado este organismo de la marca del que forman parte los distintos agentes implicados en el sector lácteo castellonense para garantizar que se trata de producto de Castellón.

  El diputado de Desarrollo Rural, Domingo Giner, ha indicado que “esta medida es muy importante porque respalda el trabajo que está realizando el sector ovino y caprino de Castellón, con lo cual se garantiza que el elemento diferenciador de Castelló Ruta de Sabor beneficie también a los productores de la materia prima, en este caso la leche, y por tanto al ámbito rural de nuestra provincia.”   En ese sentido, la marca Castelló Ruta de Sabor entiende que la calidad del producto elaborado viene dada por la alta calidad de la materia prima, por lo que existe una sinergia muy importante entre el producto y el territorio. Algo que también se ha puesto de manifiesto en la anterior sectorial que se celebró en la institución provincial, la de turrones con el sector de la almendra y la miel.   Giner se refiere al hecho de que el objetivo de esta iniciativa impulsada por el presidente de la Diputación de Castellón, Javier Moliner, es “ayudar a que las empresas castellonenses del sector agroalimentario multipliquen sus ventas, sus beneficios y, de esa forma, consoliden el sector productivo y la población, especialmente en el interior”.   Regulación para la promoción de los turrones, frutos secos y miel La marca de productos autóctonos ‘Castelló Ruta de Sabor’ que impulsa la Diputación de Castellón  continúa su labor de consolidarse como elemento diferenciador de la calidad y origen de los productos de la provincia. Así, estos días también se ha reunido la sectorial de los turrones de la provincia para debatir las condiciones que regularán la concesión del elemento diferenciador en este sector.   La estrategia de CRS no sólo favorecerá las empresas productoras de turrón, sino que el compromiso se extiende a los productores de la materia prima: los frutos secos y la miel de nuestra provincia.   Son  más de 160 empresas castellonenses las que en principio se han interesado en que sus productos formen parte de la marca.

4 d’octubre. La sectorial de formatges i derivats lactis de la marca de productes autòctons Castelló Ruta de Sabor que impulsa la Diputació de Castelló ha conclòs que els formatges que en formen part hauran de contindre com a mínim un 80 % de llet produïda a la província. És un dels requisits que ha concretat aquest organisme de la marca de què formen part els distints agents implicats en el sector lacti castellonenc per a garantir que es tracta de producte de Castelló.

 El diputat de Desenrotllament Rural, Domingo Giner, ha indicat que “aquesta mesura és molt important perquè protegeix el treball que està realitzant el sector oví i caprí de Castelló, amb la qual cosa es garanteix que l’element diferenciador de Castelló Ruta de Sabor beneficie també els productors de la matèria primera, en aquest cas la llet, i per tant a l’àmbit rural de la nostra província.”

 En aqueix sentit, la marca Castelló Ruta de Sabor entén que la qualitat del producte elaborat ve donada per l’alta qualitat de la matèria primera, per la qual cosa hi ha una sinergia molt important entre el producte i el territori. Una cosa que també s’ha posat de manifest en l’anterior sectorial que es va celebrar en la institució provincial, la de torrons amb el sector de l’ametla i la mel.

 Giner es refereix al fet que l’objectiu d’aquesta iniciativa impulsada pel president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, és “ajudar a fer que les empreses castellonenques del sector agroalimentari multipliquen les seues vendes, els seus beneficis i, d’aqueixa forma, consoliden el sector productiu i la població, especialment en l’interior”.

 Regulació per a la promoció dels torrons, fruites seques i mel

La marca de productes autòctons ‘Castelló Ruta de Sabor’ que impulsa la Diputació de Castelló  continua la seua tasca de consolidar-se com a element diferenciador de la qualitat i origen dels productes de la província. Així, aquests dies també s’ha reunit la sectorial dels torrons de la província per a debatre les condicions que regularan la concessió de l’element diferenciador en aquest sector.

 L’estratègia de CRS no sols afavorirà les empreses productores de torró, sinó que el compromís s’estén als productors de la matèria primera: les fruites seques i la mel de la nostra província.

 Són  més de 160 empreses castellonenques les que en principi s’han interessat en que els seus productes formen part de la marca.