Més de 24.000 serveis als 135 pobles de la província

Més de 24.000 serveis als 135 pobles de la província
4 de Març de 2017

L'aposta del Govern provincial per l'eficiència en la gestió permet oferir prop de 17.000 assistències administratives

4 de març. La Diputació de Castelló està intensificant enguany el seu compromís amb el municipalisme i l'eficiència en la gestió per a posar a disposició dels 135 ajuntaments, amb especial atenció en aquells que per població tenen menys recursos, “totes les eines necessàries per a afrontar amb garanties la gestió pública i oferir els millors serveis possibles als seus veïnats”. Tant és així, que actualment presta més de 24.000 serveis a l'any a tots els municipis de la província.

 

Així ho ha destacat el diputat de Modernització i Transparència, Luis Martínez, al posar en valor “l'aposta d'aquesta institució per estendre la nostra política de millora contínua en matèria de transparència, retre comptes i, sobretot, eficiència en la gestió a totes les administracions locals de la província”.

 

Una aposta que enguany ha portat al Govern provincial a convertir l'eficiència en la gestió en un dels seus eixos prioritaris i a destinar més de 27 milions d'euros del pressupost provincial a “ampliar els innumerables serveis que prestem als ajuntaments i fer-ho, a més, d'una forma més eficient, transparent i útil”.

 

En aquesta línia, només l'any passat la Diputació va prestar fins a 16.911 serveis en matèria d'assistència administrativa per a garantir la prestació de les funcions públiques necessàries de secretaria i intervenció a un total de 35 entitats. D'elles, es va assumir el passat any directament la prestació i gestió de serveis com ara decrets (3.517), informes escrits (3.452), expedients administratius (8.853), així com plens, desplaçaments, contractes adjudicats i acompanyaments.

 

En aquesta línia, Martínez ha destacat que “a una província com la nostra en què de 135 municipis 115 tenen menys de 5.000 habitants, és imprescindible que aquest ajuntament d'ajuntaments provincial treballe diàriament per a ajudar aquells que més ho necessiten a cobrir les seues necessitats i a prestar així millors serveis que redunden en una major qualitat de vida per als seus veïnats”.

 

Tot això, perquè enguany a través del Servei Provincial d'Assistència a Municipis (SEPAM) es tornen a brindar als ajuntaments sol·licitants serveis com ara el de secretaria i/o intervenció, sol·licitat per 35 ajuntaments, o a prestar 2.791 assistències corresponents a una trentena de serveis.

 

Assistència econòmica

Pel que fa a l'assistència econòmica, van ser 129 els ajuntaments que van sol·licitar assistència tant a l'hora d'afrontar la gestió pressupostària com el patrimoni comptable i un total de 97 els que es van informar sobre les novetats legislatives a través del Govern provincial.

 

En la mateixa línia “i dins de la nostra política d'ètica pública i oberturisme en la gestió del públic, des de la Diputació hem assistit a un total de 129 entitats locals per a ajudar-les a complir amb el preceptiu retre comptes davant la Sindicatura i el Tribunal de Comptes”.

 

Assistència jurídica

Pel que fa a l'assistència jurídica, per exemple, s'ha brindat una assistència gestora a un total de 35 entitats locals mentres que el passat any van ser un total de 111 els ajuntaments adherits al projecte del Padró municipal d'habitants, a fi de tindre assistència provincial en els treballs d'actualització del padró municipal, així com la gestió i solució d'incidències en el procés de correcció d'errors INE.

 

Assistència informàtica

Martínez ha destacat que més enllà de “la imprescindible ajuda per a la gestió del públic, oferida per la Diputació en matèria econòmica i jurídica, des d'aquesta administració som conscients que hem d'adaptar les institucions als temps que corren. Hem de ser institucions el més obertes, transparents, pròximes i accessibles possibles i això passa irremeiablement per fer nostres els avanços de les noves tecnologies”.

 

És per això que el Govern provincial ha volgut “estendre l'aposta realitzada per la Diputació en matèria de dades obertes i e-government a tots els ajuntaments de la província”. Per a això, l'Administració provincial va oferir el passat any fins a 1.085 assistències en matèria informàtica.

 

Així, fins a 116 ajuntaments de la província han creat el seu portal web oficial gràcies al projecte provincial, a més d'emprendre la modernització administrativa i l'adaptació a la Llei d'accés electrònic de la ciutadania als serveis públics.