Més de 40 productes ja formen part de Castelló Ruta de Sabor per a continuar consolidant la creació d’ocupació a la província

30 de Novembre de 2014

30 de noviembre. Un total de 42 productos autóctonos de la provincia de Castellón ya han obtenido el certificado para poder utilizar la marca Castelló Ruta de Sabor como aval de calidad para su comercialización y seguir fomentando con ello la generación de puestos de trabajo en los municipios de la provincia. La Diputación ha acogido esta semana la entrega del elemento diferenciador a los 24 productores que han pasado a formar parte de la marca en las últimas fechas tras haber superado ya las auditorías y controles de calidad requeridos. Los productos que han entrado más recientemente se corresponden con el sector lácteo, del aceite, turrones, trufas y setas, hortícolas, salsas y vinos.

El diputado de Desarrollo Rural, Domingo Giner, ha felicitado a los productores que han recibido su certificado “por entrar a formar parte de un proyecto de presente y de mucho futuro para Castellón. La puesta en valor de nuestros productos, desde su producción a su consumo en la mejor gastronomía, va a traer más oportunidades a nuestros pueblos y a nuestros empresarios. Perseguimos que vendan más para que sus empresas del sector agroalimentario sigan siendo fuente de riqueza en los pueblos de la provincia y consoliden una tendencia que ya es un hecho: la generación de puestos de trabajo en la provincia”.

Estas 24 nuevas empresas que ya etiquetan con el aval de ‘Castelló Ruta de Sabor’ son la Cooperativa Oleícola del Penyagolosa, Trufas Demetrio, Biopenyagolosa, Turrones Blasco de Catí, Quesos de Benassal Aclipor, Quesos de Catí, Quesería Artesanal Moreia,  Salsas F. Gil, Quesería La Cartuja, Quesería Los Corrales, Quesos de Almazora, Turrones San Luis, Turrones Agut, Benalbert Aceites, Barberá Turrones, Lácteos Els Masets, Cooperativa Agrícola Els Alboredes, Bodegas Vega Palancia, Cooperativa Agraria Ayr, Bardomus Aceites, Bodega Barranco Magro, Cooperativa Agrícola de Montán, DO Alcachofa de Benicarló y Esteban Tomás.

“Es el reconocimiento a vuestro esfuerzo por ser los mejores, por mantener la tradición y saber combinarla con los procesos innovadores que siguen dando los mejores productos, ya sea en aceite, vino, trufa, turrones, hortalizas o quesos, y que siguen generando y manteniendo puestos de trabajo en nuestra provincia”, ha señalado Giner.

Una iniciativa con un 27% más de presupuesto en 2015

 

La prioridad de la Diputación por generar nuevas oportunidades laborales y económicas a partir del aumento del consumo de productos de Castellón es tal que la institución ha incrementado en un 27% su presupuesto, con un total de 1.045.435 en Desarrollo Rural. A esa partida hay que sumar además 276.652 euros que la institución destinará a la mejora de las estructuras agropecuarias y de los sistemas productivos, y 31.000 euros a la protección y al desarrollo de los recursos del sector pesquero.

 

El trabajo de la Diputación por mejorar el posicionamiento de los productos de Castellón se incluyen ferias específicas o turísticas de productos agroalimentarios especialmente representativos de los municipios, como por ejemplo Benicarló (carxofa), Nules (clemenules), Alcalà de Xivert (tomaca de penjar), Altura (aceite), Catí (queso), etcétera.

Además, cabe señalar que el área de Desarrollo Turismo trabaja de forma coordinada con el Patronato Provincial de Turismo para seguir impulsando la implantación del turismo gastronómico en los municipios de la provincia a través de casi una treintena de jornadas gastronómicas y multitud de ferias comerciales en las que el producto agroalimentario de Castellón es el protagonista. Eso sin olvidar que el chef Miguel Barrera Barrera se convertirá en el gran referente de la marca Castelló Ruta de Sabor en sus principales eventos promocionales, como gran embajador de la marca por utilizar y valorizar los productos de la provincia en su restaurante de Vall d´Alba, Cal Paradís, que mantiene su Estrella Michelín.

30 de novembre. Un total de 42 productes autòctons de la província de Castelló ja han obtingut el certificat per a poder utilitzar la marca Castelló Ruta de Sabor com a aval de qualitat per a la seua comercialització i continuar fomentant amb això la generació de llocs de treball als municipis de la província. La Diputació ha acollit aquesta setmana l’entrega de l’element diferenciador a les 24 empreses productores que han passat a formar part de la marca en les últimes dates, després d’haver superat ja les auditories i controls de qualitat requerits. Els productes que han entrat més recentment es corresponen amb el sector lacti, de l’oli, torrons, tòfones i bolets, hortícoles, salses i vins.

El diputat de Desenvolupament Rural, Domingo Giner, ha felicitat els productors que han rebut el seu certificat “per entrar a formar part d’un projecte de present i de molt futur per a Castelló. La posada en valor dels nostres productes, des de la seua producció al seu consum en la millor gastronomia, portarà més oportunitats als nostres pobles i al nostre empresariat. Perseguim que venguen més perquè les seues empreses del sector agroalimentari continuen sent font de riquesa als pobles de la província i consoliden una tendència que ja és un fet: la generació de llocs de treball a la província”.

Aquestes 24 noves empreses que ja etiqueten amb l’aval de ‘Castelló Ruta de Sabor’ són la Cooperativa Oleícola del Penyagolosa, Trufas Demetrio, Biopenyagolosa, Torrons Blasco de Catí, Formatges de Benassal Aclipor, Formatges de Catí, Quesería Artesanal Moreia,  Salsas F. Gil, Quesería La Cartuja, Quesería Los Corrales, Quesos de Almazora, Turrones San Luís, Turrones Agut, Benalbert Aceites, Barberá Turrones, Lacteos Els Masets, Cooperativa Agrícola Les Alboredes, Bodegas Vega Palancia, Cooperativa Agraria Ayr, Bardomus Aceites, Bodega Barranco Magro, Cooperativa Agrícola de Montán, DO Carxofa de Benicarló i Esteban Tomás.

“És el reconeixement al vostre esforç per ser els millors, per mantindre la tradició i saber combinar-la amb els processos innovadors que continuen donant els millors productes, ja siga en oli, vi, tòfona, torrons, hortalisses o formatges, i que continuen generant i mantenint llocs de treball a la nostra província”, ha assenyalat Giner.

Una iniciativa amb un 27% més de pressupost en 2015

La prioritat de la Diputació per generar noves oportunitats laborals i econòmiques a partir de l’augment del consum de productes de Castelló és tal que la institució ha incrementat en un 27% el seu pressupost, amb un total de 1.045.435 en Desenvolupament Rural. A aquesta partida cal sumar a més 276.652 euros que la institució destinarà a la millora de les estructures agropecuàries i dels sistemes productius, i 31.000 euros a la protecció i al desenvolupament dels recursos del sector pesquer.

En el treball de la Diputació per millorar el posicionament dels productes de Castelló s’inclouen fires específiques o turístiques de productes agroalimentaris especialment representatius dels municipis, com per exemple Benicarló (carxofa), Nules (clemenules), Alcalà de Xivert (tomata de penjar), Altura (oli), Catí (formatge), etcètera.

A més, cal assenyalar que l’àrea de Desenvolupament Turisme treballa de forma coordinada amb el Patronat Provincial de Turisme per a continuar impulsant la implantació del turisme gastronòmic als municipis de la província, a través de quasi una trentena de jornades gastronòmiques i multitud de fires comercials en què el producte agroalimentari de Castelló és el protagonista. Això sense oblidar que el xef Miguel Barrera Barrera es convertirà en el gran referent de la marca Castelló Ruta de Sabor en els seus principals esdeveniments promocionals, com a gran ambaixador de la marca per utilitzar i valorar els productes de la província en el seu restaurant de la Vall d’Alba, Cal Paradís, que manté la seua Estrela Michelín.