Més de 8.000 turistes han viatjat fins al nord de Castelló amb el bitllet combinat de tren més autobús impulsat per la Diputació

26 de Novembre de 2012

El Patronato Provincial de Turismo dela Diputaciónde Castellón, junto a los ayuntamientos de Vinaròs, Benicarló y Peñiscola, ha conseguido que por primera vez lleguen los trenes Alvia desde Madrid hasta las estaciones de tren de Peñiscola-Benicarló y de Vinaròs, durante el 23 de junio hasta el 14 de octubre, registrando un total de 8.481 pasajeros. Así se ha anunciado en la comisión del Patronato Provincial, donde se ha explicado que esta iniciativa se puso en marcha con el objetivo de dinamizar la actividad turística en el norte de la provincia.

El presidente dela Diputación, Javier Moliner, pactó con Renfe el refuerzo de las conexiones ferroviarias con el norte de la provincia durante la campaña estival y se comprometió a colaborar, tanto la institución provincial como los ayuntamientos, para contratar autobuses que transportaban los pasajeros desde las estaciones de tren hasta los puntos más céntricos de los municipios.

Así, nació la posibilidad de comprar un billete combinado tren más autobús, que facilitara el traslado de los turistas madrileños al norte de la provincia, para dar respuesta a esta reivindicación histórica por parte de las localidades costeras del norte de Castellón y la propia institución provincial.

El diputado de Turismo, Andrés Martínez, ha destacado que “teniendo en cuenta que el principal mercado generador de pernoctaciones en la provincia es Madrid, se ha conseguido que durante cuatro meses la capital esté más cerca de nuestra costa, atrayendo la llegada de más de 8.000 turistas a nuestras playas”.

Cabe recordar que el buen número de pasajeros registrados hizo que Renfe no sólo programara estos trenes con una frecuencia diaria de ida y vuelta durante la campaña de verano, sino que ampliara el servicio hasta el 14 de octubre con una frecuencia diaria de ida y vuelta.

Martínez también ha apuntado que “cabe destacar que uno de los factores que determinan la competitividad de un destino turístico es, sin duda, las comunicaciones de carreteras, ferroviarias y áreas con sus principales mercados emisiones. El Patronato de Turismo, consciente de ello, lleva años reivindicando la mejora de comunicaciones que nos permitan ser más competitivos”.

El Patronat Provincial de Turisme dela Diputacióde Castelló, junt amb els ajuntaments de Vinaròs, Benicarló i Peníscola, ha aconseguit que per primera vegada arriben els trens Alvia des de Madrid fins a les estacions de tren de Peníscola-Benicarló i de Vinaròs, durant el 23 de juny fins al 14 d’octubre, registrant un total de 8.481 passatgers. Així s’ha anunciat en la comissió del Patronat Provincial, on s’ha explicat que aquesta iniciativa es va posar en marxa amb l’objectiu de dinamitzar l’activitat turística en el nord de la província.

El president dela Diputació, Javier Moliner, va pactar amb Renfe el reforçament de les connexions ferroviàries amb el nord de la província durant la campanya estival i es va comprometre a col·laborar, tant la institució provincial com els ajuntaments, per a contractar autobusos que transportaren els passatgers des de les estacions de tren fins als punts més cèntrics dels municipis.

Així, va nàixer la possibilitat de comprar un bitllet combinat tren més autobús, que facilitara el trasllat del turisme madrileny al nord de la província, per a donar resposta a aquesta reivindicació històrica per part de les localitats costaneres del nord de Castelló i la pròpia institució provincial

El diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha destacat que “tenint en compte que el principal mercat generador de pernoctacions a la província és Madrid, s’ha aconseguit que durant quatre mesos la capital estiga més prop de la nostra costa, atraient l’arribada de més de 8.000 turistes a les nostres platges”.

Cal recordar que el bon nombre de passatgers registrats va fer que Renfe no sols programara aquests trens amb una freqüència diària d’anada i tornada durant la campanya d’estiu, sinó que ampliara el servei fins al 14 d’octubre amb una freqüència diària d’anada i tornada.

Martínez també ha apuntat que “cal destacar que un dels factors que determinen la competitivitat d’un destinació turística és, sens dubte, les comunicacions de carreteres, ferroviàries i àrees amb els seus principals mercats emissions. El Patronat de Turisme, conscient d’això, porta anys reivindicant la millora de comunicacions que ens permeten ser més competitius”.