Moliner aspira a aconseguir 500.000 visites al Castell de Peníscola com a catalitzador per a generar noves ocupacions a la comarca

24 de Novembre de 2014

24 de noviembre. El presidente de la Diputación de Castellón, Javier Moliner, aspira a conseguir el medio millón de visitantes anuales al Castillo de Peñíscola como principal catalizador para generar nuevos puestos de trabajo en la comarca del Baix Maestrat. Moliner ha presentado a vecinos, empresarios turísticos y colectivos sociales de Peñíscola el Plan de Dinamización Turístico Cultural del Castillo que pretende multiplicar las oportunidades de este enclave y cuya primera fase de obras de recuperación comenzará la próxima semana con un presupuesto provincial de 500.000 euros.

“Todo destino turístico necesita un producto principal, que en nuestro caso es el sol y la playa con un complemento de todo el interior de la provincia volcado en servir patrimonio,  historia, paisaje, cultura, gastronomía. Pero además, necesita de un elemento que tire del destino. Un icono, una bandera. Y ese icono es el Castillo de Peñíscola, sin ninguna duda, puesto que es la imagen internacional no sólo de la provincia de Castellón, sino incluso de la Comunitat Valenciana y de España”, ha indicado Moliner ante un repleto salón gótico del Castillo.

En ese sentido, el presidente ha anunciado que “la Diputación ha querido transformar el Castillo, no queremos que sea un castillo para venir a ver sino para venir a sentir, para experimentar, a vivir los momentos históricos que durante estos ocho siglos ha vivido con el paso de la Orden del Temple, del Papa Luna. Convertir el motivo por el que miles de turistas de toda Europa vengan a conocer la provincia y podamos beneficiar no sólo a Peñíscola sino a toda la provincia de la llegada de esos visitantes”.

Está previsto que la próxima semana comiencen las obras de la primera fase, que incluirán la habilitación del faro como centro de visitantes y la restauración de varios elementos arquitectónicos.

 

Un paquete turístico único en España

En su intervención, Moliner ha hecho referencia a “un antes y un después” de este conjunto de actuaciones. “Así es como se consigue pasar de una visita aislada a esta fortaleza a un paquete turístico, único en España, que ofrece una experiencia templaria por esta provincia, poniendo en valor nuestros pueblos y sacando el máximo provecho de cada estancia”.

Y es que el Plan Director incluye la restauración del patrimonio del castillo así como del parque de artillería, la renovación de la oferta museográfica y la adecuación de los accesos con el objetivo de que esta fortaleza recupere todo su esplendor y sea lo más atractiva posible para el visitante.

Además, parte importante de esta línea de trabajo es la vertebración de dos rutas temáticas por toda la provincia entorno a los templarios y a la figura del Papa Luna, lo que permitirá que los turistas que visiten Peñíscola puedan ampliar esta experiencia y conocer los pueblos del interior.

Recuperación rentable para el territorio

Generar riqueza en el territorio y crear oportunidades laborales para los castellonenses son los fines últimos de esta recuperación patrimonial histórica para la provincia de Castellón y su vertebración turística provincial.

Es por ello que el presidente ha pedido a empresarios, asociaciones, instituciones y ciudadanos su participación “para dotar de contenido a este Plan Director, para hacerlo lo más rentable posible tanto para el sector turístico como para el territorio. A generar tantas sonrisas como puestos de trabajo, y a continuar la historia de una provincia que mira al pasado con orgullo y reivindica el presente como oportunidad de futuro”.

24 de novembre. El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, aspira a aconseguir el mig milió de visitants anuals al Castell de Peníscola com principal catalitzador per a generar nous llocs de treball a la comarca del Baix Maestrat. Moliner ha presentat a veïnat, empresariat turístic i col·lectius socials de Peníscola el Pla de dinamització turisticocultural del Castell que pretén multiplicar les oportunitats d’aquest enclavament i la primera fase d’obres de recuperació del qual començarà la setmana que ve amb un pressupost provincial de 500.000 euros.

 “Tota destinació turística necessita un producte principal, que en el nostre cas és el sol i la platja amb un complement de tot l’interior de la província bolcat a servir patrimoni,  història, paisatge, cultura, gastronomia. Però a més, necessita d’un element que estire el destí. Una icona, una bandera. I aquesta icona és el Castell de Peníscola, sens dubte, ja que és la imatge internacional no sols de la província de Castelló, sinó inclús de la Comunitat Valenciana i d’Espanya”, ha indicat Moliner davant un replet Saló Gòtic del Castell.

En aquest sentit, el president ha anunciat que “la Diputació ha volgut transformar el Castell, no volem que siga un castell per a vindre a veure sinó per a vindre a sentir, per a experimentar, a viure els moments històrics que durant aquests vuit segles ha viscut amb el pas de l’Orde del Temple, del Papa Luna. Convertir el motiu pel qual milers de turistes de tota Europa vinguen a conèixer la província i puga beneficiar-se no sols Peníscola sinó tota la província de l’arribada d’aquestos visitants”.

Està previst que la setmana que ve comencen les obres de la primera fase, que inclouran l’habilitació del far com a centre de visitants i la restauració de diversos elements arquitectònics.

 Un paquet turístic únic a Espanya

En la seua intervenció, Moliner ha fet referència a “un abans i un després” d’aquest conjunt d’actuacions. “Així és com s’aconsegueix passar d’una visita aïllada a aquesta fortalesa a un paquet turístic, únic a Espanya, que ofereix una experiència temperaria per aquesta província, posant en valor els nostres pobles i traient el màxim profit de cada estada”.

I és que el Pla director inclou la restauració del patrimoni del castell així com del parc d’artilleria, la renovació de l’oferta museogràfica i l’adequació dels accessos amb l’objectiu que aquesta fortalesa recupere tota la seua esplendor i siga el més atractiva possible per al visitant.

A més, part important d’aquesta línia de treball és la vertebració de dues rutes temàtiques per tota la província entorn dels templers i la figura del Papa Luna, la qual cosa permetrà que el turisme que visita Peníscola puga ampliar aquesta experiència i conèixer els pobles de l’interior.

 Recuperació rendible per al territori

Generar riquesa al territori i crear oportunitats laborals per a la gent són els fins últims d’aquesta recuperació patrimonial històrica per a la província de Castelló i la seua vertebració turística provincial.

 És per això que el president ha demanat a empresariat, associacions, institucions i ciutadania la seua participació “per a dotar de contingut aquest Pla director, per a fer-lo el més rendible possible tant per al sector turístic com per al territori. A generar tants somriures com llocs de treball, i a continuar la història d’una província que mira al passat amb orgull i reivindica el present com a oportunitat de futur”.