Moliner tanca un acord perquè els cinc principals grans comerços venguen els productes de Castelló Ruta de Sabor

5 de Decembre de 2014

 5 de diciembre. El presidente de la Diputación de Castellón, Javier Moliner, ha cerrado un acuerdo para que las cinco principales grandes superficies comerciales implantadas en la provincia incluyan en sus lineales productos autóctonos de Castellón a partir de la iniciativa de la marca-guía Castelló Ruta de Sabor. Con ello, la Diputación favorece la presencia de pequeñas empresas de productos de alimentación y cooperativas de nuestra provincia en El Corte Inglés, Makro, Alcampo-La Salera, Mercadona y Carrefour, algunos de los cuales ya se pueden adquirir en alguna de estas superficies y en otras estarán en breve.

El presidente Moliner ha mantenido reuniones esta mañana en alguna de estas zonas comerciales para agradecer su apoyo al sector agroalimentario castellonense, y ha hecho un recorrido por los linealespara comprobar la ubicación y apariencia de los productos, identificados bajo el elemento distintivo común del logotipo de Castelló Ruta de Sabor.

“Es una oportunidad de oro para que nuestras empresas tengan sus productos en los mayores escaparates comerciales de Castellón. Hace ahora un año que creamos esta marca, Castelló Ruta de Sabor, para posicionar los productos autóctonos de la provincia y conseguir aumentar su consumo, y sin duda, con su presencia aquí estamos en el camino de conseguirlo, al dar un paso cualitativamente histórico en la visibilidad comercial de nuestros productos”.

 Moliner ha incidido además en la importancia de aunar “el apoyo de todos, grandes y pequeños comerciantes, que hará que cada vez más hogares de Castellón compren productos elaborados en nuestra provincia, gracias a cuya producción centenares de castellonenses tienen trabajo. Cada día tenemos más fácil, cada uno en la medida de sus posibilidades, poner en marcha entre todos el motor del desarrollo económico, social y ambiental de nuestro entorno con la compra de productos de Castelló Ruta de Sabor”.

42 productos ya tienen la marca

Un total de 42 productos de la provincia de Castellón ya han obtenido el certificado para poder utilizar la marca Castelló Ruta de Sabor como aval de calidad para su comercialización y seguir fomentando con ello la generación de puestos de trabajo en los municipios de la provincia. La Diputación ha acogido esta semana la entrega del elemento diferenciador a los 24 productores que han pasado a formar parte de la marca en las últimas fechas tras haber superado ya las auditorías y controles de calidad requeridos. Los productos que han entrado más recientemente se corresponden con el sector lácteo, del aceite, turrones, trufas y setas, hortícolas, salsas y vinos.

Estas 24 nuevas empresas que ya etiquetan con el aval de ‘Castelló Ruta de Sabor’ son la Cooperativa Oleícola del Penyagolosa, Trufas Demetrio, Biopenyagolosa, Turrones Blasco de Catí, Quesos de Benassal Aclipor, Quesos de Catí, Quesería Artesanal Moreia,  Salsas F. Gil, Quesería La Cartuja, Quesería Los Corrales, Quesos de Almazora, Turrones San Luis, Turrones Agut, Benalbert Aceites, Barberá Turrones, Lácteos Els Masets, Cooperativa Agrícola Els Alboredes, Bodegas Vega Palancia, Cooperativa Agraria Ayr, Bardomus Aceites, Bodega Barranco Magro, Cooperativa Agrícola de Montán, DO Alcachofa de Benicarló y Esteban Tomás.

A estas incorporaciones más recientes hay que sumar las que ya formaban parte de Castelló Ruta de Sabor: Viña Viver Sanjuán, Bodega Alcoví, Bodega Masía de la Hoya, Bodega Mas de Rander, Bodega Vicente Flors, Bodegas y Viñedos Barón d’Alba, Bodega Almarós, Bodega Vitivinícola de Cabanes, Bodega El Plan del Aguila, Bodega Les Useres, Agua de Benassal, Agua de l’Avellà, Agua de Bejís, Cooperativa de Viver, Envasadora Oleícola Sierra Espadán y Cooperativa Oleícola Alto Palancia.

5 de desembre. El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha tancat un acord perquè les cinc principals grans superfícies comercials implantades a la província incloguen en els seus linials productes autòctons de Castelló a partir de la iniciativa de la marca-guia Castelló Ruta de Sabor. Amb això, la Diputació afavoreix la presència de xicotetes empreses de productes d’alimentació i cooperatives de la nostra província en El Corte Inglés, Makro, La Salera (Alcampo), Mercadona i Carrefour, alguns dels quals ja es poden adquirir en alguna d’aquestes superfícies i en altres estaran en breu. 

El president Moliner ha mantingut reunions aquest matí en alguna d’aquestes zones comercials per a agrair el seu suport al sector agroalimentari castellonenc, i ha fet un recorregut pels linials per a comprovar la ubicació i aparença dels productes, identificats amb l’element distintiu comú del logotip de Castelló Ruta de Sabor.

“És una oportunitat d’or perquè les nostres empreses tinguen els seus productes en els majors aparadors comercials de Castelló. Fa ara un any que creàrem aquesta marca, Castelló Ruta de Sabor, per a posicionar els productes autòctons de la província i aconseguir augmentar el seu consum, i sens dubte, amb la seua presència ací estem en el camí d’aconseguir-ho, en fer un pas qualitativament històric en la visibilitat comercial dels nostres productes” 

Moliner ha incidit a més en la importància d’unir “el suport de tots, grans i xicotets comerciants, que farà que cada vegada més llars de Castelló compren productes elaborats a la nostra província, i que gràcies a aquesta producció centenars de castellonencs tinguen treball. Cada dia tenim més fàcil, cada un en la mesura de les seues possibilitats, posar en marxa entre tots el motor del desenvolupament econòmic, social i ambiental del nostre entorn amb la compra de productes de Castelló Ruta de Sabor”.

42 productes ja tenen la marca

Un total de 42 productes de la província de Castelló ja han obtingut el certificat per a poder utilitzar la marca Castelló Ruta de Sabor com a aval de qualitat per a la seua comercialització i continuar fomentant amb això la generació de llocs de treball als municipis de la província. La Diputació ha acollit aquesta setmana l’entrega de l’element diferenciador als 24 productors que han passat a formar part de la marca en les últimes dates després d’haver superat ja les auditories i controls de qualitat requerits. Els productes que han entrat més recentment es corresponen amb el sector lacti, de l’oli, torrons, tòfones i bolets, hortícoles, salses i vins.

Aquestes 24 noves empreses que ja etiqueten amb l’aval de ‘Castelló Ruta de Sabor’ són la Cooperativa Oleícola del Penyagolosa, Trufas Demetrio, Biopenyagolosa, Turrones Blasco de Catí, Formatges de Benassal Aclipor, Formatges de Catí, Formatgeria Artesanal Moreia,  Salses F. Gil, Quesería La Cartoixa, Quesería Los Corrales, Formatges d’Almassora, Turrones San Luís, Turrones Agut, Benalbert Aceites, Barberá Turrones, Lactis Els Masets, Cooperativa Agrícola Les Alboredes, Bodegas Vega Palància, Cooperativa Agraria Ayr, Bardomus Aceites, Bodega Barranco Magro, Cooperativa Agrícola de Montan, DO Carxofa de Benicarló i Esteban Tomás.

A aquestes incorporacions més recents cal sumar les que ja formaven part de Castelló Ruta de Sabor: Vinya Viver Sanjuán, Bodega Alcoví, Bodega Masia de la Foia, Bodega Mas de Rander, Bodega Vicente Flors, Bodegas i Viñas Baró d’Alba, Bodega Farigoles de Menorca, Bodega Vitivinícola de Cabanes, Bodega El Pla de l’Àguila, Bodega Les Useres, Aigua de Benassal, Aigua de l’Avellà, Agua de Begís, Cooperativa de Viver, Envasadora Oleícola Sierra Espadà i Cooperativa Oleícola Alto Palancia.