Moliner defèn el desenrotllament turístic “com a oportunitat per a la sostenibilitat econòmica i mediambiental d’un territori”

21 de Maig de 2014

El presidente de la Diputación de Castellón, Javier Moliner, ha aprovechado la inauguración del XVII Congreso Internacional de Turismo de la FUE-UJI para defender el desarrollo turístico “como oportunidad para la sostenibilidad económica y medioambiental de un territorio”.

En esta línea, Moliner ha argumentado que “si no aprovechamos un territorio, desde el máximo respeto medioambiental, lo condenamos al ostracismo y se devalúa todo su interés turístico. El turismo mantiene vivos a nuestros pueblos, por eso es fundamental buscar el equilibrio entre el territorio y el hombre, ambos han convivido siempre y deben seguir haciéndolo para llevar a cabo cualquier iniciativa turística de éxito”. De esta manera, el presidente provincial ha acompañado su exposición con dos ejemplos de desarrollo turístico que se están llevando a cabo desde la Diputación, como son el turismo de festivales, del cual la provincia es líder y reporta 45 millones de euros de impacto económico, y la estrategia del deporte vinculado al turismo, que tan solo en esta primavera ha alcanzado los siete millones de euros de retorno económico para la provincia. “Prefiero que la provincia salga en el Expansión que en el Marca”, ha apuntado Moliner. Preservar las señas de identidad Por último, Javier Moliner ha concluido que “no hay que tener miedo al desarrollo turístico, si se hace bien y con respeto será nuestra mejor herramienta para garantizar la sostenibilidad de nuestros pueblos, tanto del entorno natural y patrimonial como económica. Y eso significa luchar contra la despoblación, preservar las señas de identidad, nuestra historia y tradiciones de las que tan orgullosos estamos”.

El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha aprofitat la inauguració del XVII Congrés Internacional de Turisme de la FUE-UJI per a defendre el desenvolupament turístic “com a oportunitat per a la sostenibilitat econòmica i mediambiental d’un territori”.

 En aquesta línia, Moliner ha argumentat que “si no aprofitem un territori, des del màxim respecte mediambiental, el condemnem a l’ostracisme i es devalua tot el seu interès turístic. El turisme manté vius els nostres pobles, per això és fonamental buscar l’equilibri entre el territori i l’home, ambdós han conviscut sempre i han de seguir fent-ho per a dur a terme qualsevol iniciativa turística d’èxit”.

D’aquesta manera, el president provincial ha acompanyat la seua exposició amb dos exemples de desenvolupament turístic que s’estan duent a terme des de la Diputació, com són el turisme de festivals, del qual la província és líder i reporta 45 milions d’euros d’impacte econòmic, i l’estratègia de l’esport vinculada al turisme, que tan sols en aquesta primavera ha aconseguit els set milions d’euros de retorn econòmic per a la província. “Preferisc que la província isca en l’Expansión que en el Marca”, ha apuntat Moliner.

 Preservar els senyals d’identitat

Finalment, Javier Moliner ha conclòs que “no cal tindre por al desenvolupament turístic, si es fa bé i amb respecte serà la nostra millor eina per a garantir la sostenibilitat dels nostres pobles, tant de l’entorn natural i patrimonial com econòmica. I això significa lluitar contra la despoblació, preservar els senyals d’identitat, la nostra història i tradicions dels quals tan orgullosos estem”.