12 d'octubre. El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, retrà comptes a la ciutadania dels seus primers 100 dies de legislatura al capdavant del Govern provincial a través d'un document accessible en el Portal de Transparència de la Diputació. Serà demà dimarts, 13 d'octubre, quan tota la informació estiga disponible en el Portal de Transparència, en l'apartat de Planificació, Avaluació i Qualitat en el capítol d'Avaluació de Polítiques Públiques Provincials' (http://transparencia.dipcas.es/transparencia/planificacio-evaluacio-i-qualitat).
“No entenem la transparència com un contenidor online en el que bolcar tota la informació, sinó el fer la nostra gestió més accessible a qualsevol ciutadà que la vullga conéixer. Té tot el dret a conéixer com es gestionen els seus impostos i com funciona aquesta institució que anteposa els interessos de Castelló i dels castellonencs a qualsevol altra qüestió, sense excepcions, i retre comptes forma part d'això. Amb el Portal de Transparència aquesta accesibilildad s'aconsegueix fins al detall, i el seu bon funcionament aquestos primers dies constata la utilitat i la necessitat que hi havia de crear-lo”, ha assenyalat el president.
A més, és important indicar que qualsevol ciutadà pot expressar la seua opinió o sol·licitar més informació a través del correu electrònic transparencia@dipcas.es
Retre comptes diàriament i no perdre el temps
En la introducció del document, la ciutadania podrà conéixer quines són les prioritats de Moliner a l'hora de fer pública aquesta informació, conscient de la importància de retre comptes i amb el màxim afany de responsabilitat i transparència amb els ajuntaments i veïnat de la província. Destaca el fet que la de Castelló fóra la primera diputació espanyola a constituir-se el passat 23 de juny, i que en menys d'una setmana tinguera constituïdes les comissions i la Junta de Govern que articulen el seu funcionament, renovant per complet la seua estructura i aplicant de forma transversal un dels valors que caracteritzen la gestió del president provincial, Javier Moliner, la transparència. Després de 100 dies de gestió, el Govern provincial presenta el balanç de la seua gestió per a continuar retent comptes a la província de Castelló a la que ha servit des del minut zero.
La millora social, una de les prioritats
Entre els pilars de la gestió de Moliner durant aquesta primera etapa de legislatura destaca l'atenció social com una de les claus al capdavant d'aquesta institució, assumint competències per a donar la mà a tota aquella persona que ho necessite. En aquest sentit, durant aquest període de temps s'han mantingut 18 unitats respira que atenen 210 ancians i donen treball a 19 persones. S'han assignat 136 nous usuaris del Servei de Teleajuda Domiciliària fins a arribar a les 2.428 persones. El manteniment d'equips base de serveis socials a 111 municipis i la col·laboració directa amb les ONG’s.
“La Diputació abraça totes aquestes necessitats socials que, si no és així, difícilment podrien tindre un finançament i un manteniment. I estem parlant de menors, de persones en risc d'exclusió, de gent a qui la vida li ha jugat una mala passada i que requereixen del sistema per a poder seguir, per a estar en igualtat de condicions”.
Nota: Adjuntem el document tal qual es publicarà demà en el Portal de la Transparència.