Preparant una campanya citrícola més fructífera

Preparant una campanya citrícola més fructífera
10 de Febrer de 2017

Els exportadors citrícoles castellonencs assenten les bases per a millorar la pròxima campanya amb el suport de la Diputació

10 de febrer. Javier Moliner ha tancat aquesta setmana la seua participació en la Fira Fruit Logística a Berlín, igual que el sector citrícola castellonenc, confiat que els centenars de contactes i reunions mantingudes en l'estand d'ASOCIEX hagen assentat les bases perquè la pròxima campanya citrícola siga molt més positiva que aquesta. Tant el president de la Diputació de Castelló com el d'ASOCIEX, Jorge García, coincideixen a apuntar que el treball en Messe Berlín ha estat positiu i permet augurar que la pròxima siga una bona campanya, després que la climatologia no haja ajudat enguany.

 

El president del Govern provincial ha assegurat que “estic molt satisfet que hàgem pogut ajudar a fer que les empreses castellonenques consoliden els seus mercats de referència i hagen pogut obrir noves portes, però el treball de la Diputació no acaba ací. De fet, enguany invertirem més d'un milió d'euros en el sector agropecuari provincial perquè la indústria alimentària siga un pilar encara més sòlid per al creixement i l'ocupació”.

 

Per la seua banda, Jorge García ha qualificat de “molt positiva la participació del sector citrícola castellonenc en la fira. Hem tingut més visites que mai, sobretot el dijous, i espere que siga el preludi de bones notícies per a la taronja provincial”

 

Respecte als mercats sobre els quals s'ha estat treballant, García ha subratllat el treball realitzat “a països ja importants per a nosaltres per ser clients naturals com són els d'Europa”, alhora que ha destacat que la presència a Berlín, en la que hi ha ASOCIEX ha tingut el suport institucional de la Diputació, “ha permés començar a treballar nous mercats com són Xina, el sud-est asiàtic i Emirats Àrabs”.

 

El suport de la Diputació de Castelló ha estat molt important perquè la majoria de les empreses provincials hagen pogut acudir a la gran cita mundial de la distribució agroalimentària, que ha finalitzat avui a Messe Berlín. Gràcies a la inversió directa de 30.000 euros per a enguany per part del Govern provincial, ASOCIEX, que presideix Jorge García, ha facilitat enguany que més de 70 empreses estiguen treballant aquesta setmana a Berlín. I ho han fet bé amb presència en el propi estand, bé facilitant que comercials d'aquestes societats puguen treballar sota el paraigua que ofereixen tant ASOCIEX com la Diputació.

 

Suport de la Diputació als tres pilars econòmics provincials

Amb la seua presència en la fira de Berlín i la seua participació en algunes de les reunions i els contactes que estan mantenint els exportadors castellonencs en Fruit Logística, Javier Moliner consolida el suport del Govern provincial als tres pilars industrials de l'economia castellonenca.

 

La Diputació ha cohesionat l'oferta citrícola provincial a Berlín al facilitar la presència de prop de 80 empreses sota el paraigua que ha oferit en l'estand d'ASOCIEX en la principal fira mundial del sector. I ho fa després que fa a penes tres setmanes coordinara el treball i l'oferta de la indústria turística castellonenca i de tots els ajuntaments en FITUR, la principal fira del sector a Espanya.

 

I ho farà també d'ací a dues setmanes en CEVISAMA, la cita més important del primer semestre de l'any per a la indústria ceràmica castellonenca. Allí està programant una sèrie de reunions i activitats no sols per a recolzar les empreses ceràmiques de la província, sinó que a més facilitarà que els quasi 20 ajuntaments vinculats a aquest sector punter per a la província puguen treballar també i presentar les seues principals novetats en l'estand que la Diputació de Castelló tindrà en Fira València.