Promocionando la projecció turística de les principals festes locals de la província

Promocionando la projecció turística de les principals festes locals de la província
25 de Març de 2017

El Govern provincial inverteix 75.000 per a multiplicar les visites a les principals celebracions declarades d'interés turístic

25 de març. La Diputació de Castelló reforçarà enguany la projecció turística de les festes de la província. El Govern provincial ha aprovat una línia de subvencions adreçada als ajuntaments i que el portarà a invertir un total de 75.000 euros per a consolidar i promocionar les celebracions castellonenques declarades d'interés turístic internacional, nacional, autonòmic o provincial.

 

El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha subratllat la “innegable empremta turística que tenen les festes que se celebren als 135 municipis i que nodreixen la província d'innumerables oportunitats econòmiques, socials i laborals. Les festes donen a conéixer les nostres millors tradicions, són un pol d'atracció turística incomparable i una eina immillorable per a donar a conéixer el millor d'aquesta terra única”.

 

És per això que el vicepresident de Turisme ha insistit en la importància d'unes ajudes que tenen per objecte el “reforçar aquelles dates que en el calendari es converteixen en un generador d'atracció turística i constitueixen per si soles un impuls de l'oferta turística provincial que contribueix al desenvolupament local per mitjà de l'atracció de visitants”.

 

Una atracció de visitants que redunda, ha incidit Martínez, en l'atracció de riquesa i la generació d'ocupació. “Acabem de viure les Falles de la província i ara mateix estem comprovant com una celebració qualificada d'Interés Turístic Internacional, com són les festes de la Magdalena és la millor aliada del turisme i l'economia de la capital amb hotels al 100% d'ocupació aquest cap de setmana i el sector de la restauració treballant a ple rendiment”, ha ressenyat el vicepresident provincial.

 

És per això que “incentivar econòmicament aquestes celebracions i la seua projecció turística ens permet fomentar el turisme a la província amb el consegüent benefici que això genera sobre el teixit empresarial i laboral d'una província que té en el turisme un sector clau de la seua economia”.

 

Més de 5 milions d'euros d'inversió en clau turística

És per això que enguany el Govern provincial destinarà més de 5,1 milions d'euros a implementar “totes aquelles iniciatives i accions estratègiques que, igual que aquesta línia de subvencions, ens permeta atraure visites fins als nostres municipis i que el turisme cresca a la província”.

 

De fet, les ajudes per a les celebracions d'interés turístic s'enquadra dins del Pla de màrqueting turístic provincial dissenyat per la Diputació, de la mà dels agents turístics castellonencs, que “marca el full de ruta que s'ha de seguir perquè el turisme es convertesca en una indústria i continue sumant bones notícies a una província que enamora a qui la descobreix”.

 

Cal destacar que el Pla de màrqueting arreplega les accions a exercir, tant en matèria empresarial com de gestió municipal “per a donar continuïtat a una tendència que ja en l'últim any ens va permetre prolongar la campanya turística fora dels mesos d'estiu, prolongant així el seu impacte beneficiós sobre l'economia castellonenca”.

 

“La xarxa hotelera de Castelló va estar oberta en 2016 des del mes de març fins a octubre i refermar aquesta tendència i que Castelló registre any a any un increment de visitants és l'objectiu prioritari de totes les iniciatives empreses des del Govern provincial”, ha resumit Martínez.