Terra de festivals a tota Europa

Terra de festivals a  tota Europa
9 de Novembre de 2016

La Diputació és pionera a l'obrir les bases del seu patrocini als organitzadors d'aquest tipus de macroesdeveniments musicals a nivell internacional

9 de novembre. La Diputació de Castelló obrirà la província a tota Europa a través de la marca 'Castelló, terra de festivals' per a refermar aquest sector turístic com un dels eixos estratègics de desenvolupament per a la província. Per a això, el Govern provincial ha decidit obrir a promotors de tota Europa la seua línia de patrocini de grans festivals.

 

El Govern provincial té prevista una inversió directa de 400.000 euros perquè els grans festivals que se celebren a Castelló promocionen la província, que serà un reclam per a l'arribada de noves propostes de dinamització turística a través de la música. A més, està prevista una inversió addicional de més d'un milió d'euros per a posicionar l'oferta turística provincial en un nivell de referència tant a Espanya com en mercats internacionals, principalment de la resta d'Europa.

 

Tal com ha destacat el vicepresident primer de la Diputació, Vicent Sales, “aquesta aposta ens converteix en pioners, al ser una de les poques administracions públiques que va més enllà de la promoció, per a convertir-nos en agents de tota una província i en enllaç entre els promotors de festivals i aquest gran escenari a l'aire lliure que els ofereix Castelló”.

 

No en va, aquest contracte de patrocini s'adjudica per procediment obert pel que permet que qualsevol festival d'Europa puga presentar-se i veure's beneficiat d'ell. “L'objectiu -ha explicat Sales és que el turisme de festivals seguesca convertint-se en un aliat del creixement, la creació d'ocupació i el desenvolupament com ja ha demostrat durant els últims estius”.

 

D'aquesta manera, l'Administració provincial “dóna un pas més a l'hora de refermar Castelló com a terra de festivals i es presenta com una de les poques administracions que fa que els promotors de festivals es fixen en el seu territori com a destinació seu d'aquest tipus d'esdeveniments”. “Actualment ja som una província líder en l'organització de macroesdeveniments però no volem quedar-nos ací. Després de treballar des de la Diputació per a assegurar la continuïtat i creixement de festivals com el FIB, Arenal Sound o Rototom, ara és el moment de posicionar encara més Castelló en el panorama internacional, perquè el turisme de festivals continue generant beneficis econòmics i laborals a la nostra gent”.

 

'Castelló, sota close you ca...'

Per a això, junt amb els 400.000 euros del contracte de patrocini, des de la Diputació s'està realitzant una intensa campanya de promoció turística a la província als països més emissors de turistes d'aquest sector. És el cas del Regne Unit i la campanya 'Castelló, sota close you ca...' per mitjà de la que el Patronat Provincial de Turisme està promocionant la marca turística provincial en els espais publicitaris d'aquestos festivals i entre el seu públic objectiu.

 

“Els festivals són la millor targeta de presentació per a la província i ens ofereixen una oportunitat única per a atraure centenars de milers de turistes estrangers que arriben a la província per l'oferta musical però que, segur, repetiran pels seus innumerables encants naturals, històrics i culturals”, ha reiterat Sales.

 

Amb l'objectiu de potenciar l'arribada massiva de turistes de festivals estiu rere estiu, la Diputació de Castelló destinarà més d'un milió d'euros a realitzar diferents accions de promoció i màrqueting en el mercat europeu. “El turisme de festivals va generar només el passat estiu més de 60 milions d'euros d'ingressos a la província i van contribuir a generar més de 2.000 ocupacions directes. Aquest és el camí i per això continuarem treballant perquè nous festivals se sumen a 'Castelló, Terra de Festivals' i continuen portant alegries a aquesta terra d'oportunitats”, ha relatat el vicepresident provincial.